«وقتشه»؛ جور دیگر باید دید
آینده جوانان و ازدواج آسان، زندگی مدنی و  مسئولیت های شهروندی، زندگی آسان و کاهش آسیب های اجتماعی همه و همه در برنامه ای با عنوان «وقتشه» از اواسط تابستان گذشته به تلویزیون آمد و توانست جان های بسیاری را گرمی بخشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در فصل اول این برنامه، با هدف ترویج ازدواج آسان به میدان امد و امروز در بخش دوم پا را فراتر گذاشته و مقوله های متعدد زندگی اجتماعی امروز را زیر ذره بین گذاشته و تلاش می کند از راهکارهای عملی سخن گوید. آمده تا نحوه ارتقاء سطح کیفی در زندگی را آموزش دهد. این برنامه با تهیه کنندگی ابوالفضل صفری از شنبه تا پنجشنبه هر هفته ساعت 21 از شبکه نسیم پخش می‌شود. ابوالفضل صفری تهیه کننده برنامه «وقتشه» در «همین حوالی در سیما» به تشریح اهداف و موضوعات کلیدی برنامه پرداخت که در ادامه می خوانید:   تهیه کننده برنامه تلویزیونی «وقتشه»، کارش را در سازمان صدا و سیما از سال 1379 در حوزه فنی شبکه های نسل جدید و در مسیر راه اندازی آنها آغاز کرده است. او مدتی نیز مدیر تولید و فنی شبکه نسیم بوده و از سال 92 کار تهیه کنندگی تلویزیونی را شروع کرده است. صفری دیدگاه خود را برای موفقیت در داشتن یک برنامه تلویزیونی موفق داشتن طرح خوب دانست و گفت: پروسه برنامه سازی تلویزیونی باید با پژوهش و نیاز سنجی انجام شود، طرح خوب و مهندسی شده همراه با اجرایی خوب فاکتور اصلی یک برنامه موفق است. تهیه کننده «وقتشه» درباره فصل دوم این برنامه گفت: سعی کرده ایم در برنامه «وقتشه» اصول کلاسیک برنامه سازی را رعایت کنیم علاوه بر آن با توجه به آسیب های اجتماعی و با هدف کاهش این آسیب ها نیازسنجی ها انجام شد. رویکرد آموزشی مسایل زندگی به منظور افزایش کیفیت آن از سر فصل های اصلی این برنامه است، در فصل اول قرار بود یک رئالیتی شو داشته باشیم ولی در فصل دوم تغییراتی انجام داده ایم، گمان می کنم بینندگان عزیزمان با گذر زمان ارتباط خوبی را با برنامه پیدا کنند. وی ورود اسپانسر را برای بعضی از برنامه اشتباه دانست و افزود: وقتی برنامه ای می خواهد مباحث جدی اجتماعی و یا سیاسی داشته باشد، وجود اسپانسر اصلا به صلاح نیست و حضور آنها در برنامه ها باید به صورت کاملا مهندسی شده و با تعریف مناسب برنامه انجام شود. مثالی که می توانم از حضور موثر اسپانسر بگویم در برنامه «خندوانه» است که کاملا هدفمند و موثر این کار انجام گرفت. صفری درباره نحوه ارتباط برنامه با مخاطبان گفت: «وقتشه» کلا یک برنامه مردمی است و در هر قسمت نزدیک به 150 نفر در آن حضور دارند و تا کنون بیش از 9 هزار نفر در برنامه ما شرکت کرده اند، در کنار افکار سنجی که خود برنامه انجام می دهد و نظرسنجی مرکز مطالعات سازمان، از طریق فضای مجازی نیز با مخاطبان در تعامل هستیم. وی در خاتمه افزود: برنامه «وقتشه» اتاق فکری متشکل از اساتید ارزنده و نویسندگان جوان و خوش فکر دارد و ما سعی کرده ایم در کنار طرح اولیه برنامه در فواصل چهل و پنج روز یک بار تغییراتی در برنامه داشته باشیم که این تغییرات به شبکه ارایه می شود و بعد از اعمال نظر شبکه آن را اجرا می کنیم . انتهای پیام/*
2016 - iribtv.ir - Contact us : prsima@irib.ir

تمامی حقوق این وب سایت به معاونت سیما تعلق دارد