امروز چهارشنبه  24 مرداد 1397
تعداد بازدید : 705 - تاریخ خبر : 1396/08/06 - 04:09
قاب تلویزیون در «قاب نقد»
مطالبه گری را از خود آغاز کنیم

آستانه تحمل جامعه پایین آمده است. فضای عمومی کشور نسبت به نقد کم طاقت شده است. اینها جملاتی است که شما نیز بارها و بارها شنیده و یا خوانده اید. هشدارهایی از سوی جامعه شناسان، روانشناسان و اهالی رسانه و هنر که مکرر به گوش می رسد. چالشی که بی توجهی به آن خسارات جبران ناپذیری در زمینه روابط فردی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت. مسلما در چالش پیش رو نمی توان نقش رسانه ملی را به عنوان  تاثیرگذارترین سازمان فرهنگی نادیده گرفت. نقشی جریان ساز و هدایتگر که از عامه مردم تا مسئولان عالی رتبه را تحت تاثیر قرار داده و مطالبه گری و پاسخگویی را در جامعه نهادینه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ چندی است، تولید آثار نمایشی در صدر اخبار تلویزیون قرار گرفته؛ تولیداتی براساس سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی که نام بزرگانی همچون داود میرباقری، رضا میرکریمی، حسن فتحی، سیروس مقدم، مجتبی راعی، کیانوش عیاری، محمدحسین لطیفی، بهرام بهرامیان و جواد شمقدری زینت بخش آن است. فراموش نکنیم وجود چنین نام هایی به تنهایی برای رسیدن به افق پیش رو کافی نیست و ما همچنان باید بپذیریم که از برنامه افق رسانه عقب مانده ایم و باید در اولین گام، نقد و نقادی را از خود آغاز کنیم. یاد بگیریم آستانه تحملمان را بالا بریم تا بتوانیم در این دانشگاه عمومی به دیگران بیاموزیم آستانه تحمل خود را نسبت به نقد و نقادی بالا برند.

پس از وقفه ای طولانی و بعد از برنامه «نقد اول» که سال ها پیش بررسی مجموعه های شبکه یک سیما را در دستور کار داشت،  امروز «قاب نقد» به تلویزیون بازگشته است. برنامه ای که تمام مجموعه های نمایشی شبکه های مختلف را زیر ذره بین قرار داده و تلاش می کند تا با آوردن برنامه سازان پای میز نقادی علاوه بر پاسخگویی به مخاطب از زوایای تولید و مشکلات آن پرده بردارد و مثالی باشد بر این شعر که:

آن یکی را خال اندر چشم بود                        بی‌خبر از خود بُدو خشم بود

 در ملامت، نیک بر بسته کمر                        می‌زد او را طعن بر خال بَصَر

 وان دگر گستاخ گشته در زفان                      بی‌خبر از خال چشم خویشتن

 دست طعن انداخته بر شاخ وی                     بر بساط عیب‌جویی برده پی

گشت از اجمال ایشانم عیان                          صورت افعال خلق این جهان

 که همه هستند با هم عیب‌جوی                    بی‌خبر از عیب خود در پشت و روی

 گر تو را هوشی است خاموشی گزین               عیب کس منگر به عیب خود ببین

ساعتی پیش از ضبط پنجمین برنامه «قاب نقد» وارد استودیو شدیم. بعد از سال ها همچنان جنب و جوش عوامل برنامه ساز خارج از کادر برایم جذاب است. عوامل اخرین قطعات دومینو را کنار هم می گذارند، جمله آخر این است: «آماده اید، می ریم برای ضبط» ! و ناگهان همه چیز رنگ و شکل دیگر به خود می گیرد.

در پنجمین برنامه «قاب نقد» داریوش یاری حاضر شده تا پاسخگوی منتقدان در مورد ساخت مجموعه «هاتف» باشد. بنابراین فرصت را غنیمت دانسته و با دو داریوش در گوشه ای به گفت و گو می نشینم ابتدا داریوش کاردان بازیگر، دوبلور، کارگردان، مجری، طنزپرداز و نویسنده ای که عموما به صراحت لهجه و فن بیان شهرت دارد. صدایی گرم دارد و وقتی خاطراتش را ورق می زند از پیشکسوتان خود و افرادی که به او در هنرش یاری رسانده اند؛ به نیکی یاد می کند.

پس از داریوش کاردان گفت و گویی با داریوش یاری دارم. پیش از این سر صحنه مجموعه «هاتف» او را دیده ام. فردی آرام و متواضع که به وقایع کربلا دیدی عاشقانه دارد. کارگردانی که قیام حسین بن علی(ع) را بزنگاهی تاریخی می داند، بزنگاهی که همه باید بزرگ ترین تصمیم زندگیشان را بگیرند. کسی که اعتقاد دارد کل یوم عاشورا و کل یوم کربلا، در لحظه لحظه زندگی همه ما نهفته است و باید در این بزنگاه ها بهترین تصمیم ها را گرفت.

آنچه می خوانید حاصل گفت و گویی صمیمانه با داریوش کاردان مجری برنامه «قاب نقد» و داریوش یاری کارگردان مجموعه «هاتف» است. 

 

 

داریوش کاردان مجری «قاب نقد»

باید نقد را از خودمان شروع کنیم

داریوش کاردان مجری برنامه «قاب نقد» سال هاست قلم به دست گرفته و بهلول وار از خود و جامعه پیرامونش انتقاد می کند. او که برنامه جذاب و نقادانه «نوروز 72» تلویزیون و مجموعه طنز «شبکه سه و نیم» با بازی درخشان در نقش استاد خرناس را در کارنامه خود دارد، امروز از پایین آمدن آستانه تحمل مردم و مسئولان می گوید و اعتقاد دارد: دیگر نمی توان با کسی شوخی کرد. یک زمانی در برنامه خاطره انگیز «عصرانه» و یا  «شبکه سه و نیم» به راحتی با مقامات ارشد نظام شوخی می کردیم و آزادانه مسایل را با زبان طنز می گفتیم اما دیگر نمی توان مطلب طنز نوشت چون در هر لحظه به شخص یا اشخاصی برمی خورد.

وی اضافه می کند: پیش از این در برنامه ها می توانستیم، به تمام موضوعات روز ورود کنیم، اما امروز از طنز فاخر دور افتادیم و به لودگی رو آورده ایم. باید بتوانیم آزادانه انتقاد کنیم و این نقد را از خودمان شروع کنیم. در نوروز 72 ، 75 و 76 آیتم های طنز زیادی در مورد برنامه های صدا و سیما داشتیم. همین که بتوانیم کارهای خودمان را به طنز بکشیم دیگر کسی نمی تواند ما را برای نقد طنازانه از کارهای دیگر نهادها و مردم کوچه و بازار سرزنش کند.

مجری برنامه «قاب نقد» بالا رفتن آستانه تحمل مردم را در آموزش این دیدگاه به آنها می داند و اضافه می کند: برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خود و مسئولان شروع کرد. برنامه ای همچون «قاب نقد» برنامه سازان را موظف به پاسخگویی می کند. به عبارت دیگر این پیام را به عوامل تولید آثار نمایشی می دهد که باید جواب  گویی برنامه ای باشند که روی انتن می فرستند.

داریوش کاردان با یادآوری خاطرات خود از بزرگان عرصه هنر و رسانه همچون ژاله علو، جلال مقامی و مرحوم مهرداد خسروی یاد می کند و اجرای «صندلی داغ» را از ماندگارترین خاطرات کاریش می داند وی اضافه می کند: طرح برنامه «صندلی داغ» را در زمانی مطرح کردم که شرایط چندان مهیا نبود. بعد از یک سال و اندی مرحوم آخوندی با من تماس گرفتند و گفتند می خواهیم برنامه ای با نام «صندلی داغ» را روی آنتن ببریم و تنها گزینه ای که برای اجرا در نظر گرفته ایم تو هستی، من هم پذیرفتم و این برنامه با حضور شخصیت های مشهور در رده های بالای سیاسی، نظامی، اقتصادی و... آغاز به کار کرد.

در تمامی برنامه ها سوالات از پیش طراحی می شد، اما بعد از چند سوال اول دیگر به متن پرسش ها دقت نمی کردم و براساس آنالیز فرد و اطلاعات قبلی ام از میهمان برنامه جلو می بردم. همین سوالات بی پرده و شوخی هایی که به صورت بداهه گفته می شد،  برنامه را جذاب کرد.

از نکات مهم در این برنامه ظرفیت بالای شرکت کنندگان بود. سوالاتی که از میهمان می کردیم بعضا برای آنها جذاب بود، چون این پرسش ها با توجه به اطلاعات شخص طراحی می شد. از دیگر جذابیت های برنامه برای بیننده شوخی هایی بود که با میهمانان می کردیم. با وجود شوخی ها و سوالاتی که از افراد می شد آنها با طیب خاطر پاسخ می دادند و در پایان با رضایت استودیو را ترک می کردند و کوچک ترین ناراحتی در طول برنامه پیش نیامد.

وی با مقایسه دو برنامه «نقد اول» و «قاب نقد» تاکید می کند: این دو برنامه از نظر کلیت تفاوت های چندانی با یکدیگر ندارند. اما به خاطر داشته باشیم «نقد اول» زمانی روی آنتن می رفت که سریال هایی همچون «صاحبدلان»، «مدار صفر درجه» از شبکه یک پخش می شد. سریال هایی فاخر که بیننده را پای تلویزیون می نشاند.

کاردان بیان نقاط قوت و ضعف تولیدات نمایشی تلویزیون در میزگردی با حضور منتقدان را اتفاقی مبارک می داند و ابراز امیدواری می کند پای مدیران سازمان به این برنامه باز شود و توضیح می دهد: زمانی یک برنامه ساز دلایل ضعف کار خود را به گروه ها یا مدیریت شبکه نسبت می دهند و ای کاش آنها نیز بتوانند از خود دفاع کنند. البته بنا داریم از طریق فضای مجازی پرسش هایی را با این عزیزان مطرح کرده و پاسخ آنها را نیز بشنویم.

وی تولید سری جدید «صندلی داغ» را علایق خود دانسته و این بیت را خواند: «این راهروان پشت به مقصود روانند/ باید که بمانم، قدمی پیش تر افتم»

کاردان ادامه داد: به نظرم جای برنامه ای با همان رویکر «صندلی داغ» خالی است. امروزه در سراسر تلویزیون های دنیا برنامه هایی از این دست جای کار بسیاری دارند. از طریق همین گفت و گوهاست که می توان افراد را به چالش کشید و از آنها در مورد کارهایشان در مسئولیت های متعدد توضیح خواست. همین برنامه هاست که آستانه تحمل جامعه را بالا می برد و افراد را وادار به پاسخگویی می کند.

 

 

کارگردان سریال «هاتف»

زندگی پر از بزنگاه های انتخاب است

داریوش یاری کار خود را در حوزه فیلم سازی با فیلم کوتاه آغاز کرده است وی با فیلم «یونس» در چهارمین جشنواره فیلم یاس موفق به کسب یاس زرین بهترین کارگردانی شد و با مستند بلند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم و عکس «مسیر عشق» راه یافت. این مستند که محصول حوزه هنری است روایتی متفاوت از قیام امام حسین (ع) و تاثیر آن بر فرهنگ و سبک زندگی شیعیان از گذشته تا امروز را ارائه می کند و ترکیبی از تعزیه، نقالی و انیمیشن است.

مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در سی و سومین جشنواره فیلم فجر و نهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» روی پرده رفت و تندیس بهترین تحقیق و پژوهش را از جشنواره «چهل چراغ» دریافت کرد.

آثار یاری همواره رگه هایی از قیام کربلا را در خود جای داده است. نگاهی که خالقش به جهان هستی دارد و لحظه لحظه زندگی را بزنگاهی از تردیدها و تصمیم های گرفته و نگرفته می داند. انتخابی میان خوب و بد، رفتن یا ماندن، گفتن یا نگفتن.

داریوش یاری خود به مجموعه «هاتف» نقدهایی دارد و می گوید ای کاش زمان بیشتری برای نگارش و تولید این مجموعه داشتیم. وی اضافه می کند: من همواره از مدیران خواسته ام به لحن و تجربه فیلمساز توجه کنند. موضوعی که همواره فدای آنتن می شود. به عنوان مثال خود من فیلسازی هستم که نسبت به موضوع فیلم در زمان نگارش آن بارور می شوم اتفاقی که در سریال «هاتف» نیفتاد و متاسفانه زمان نگارش حضور نداشتم.

کارگردان مجموعه «هاتف» به دنبال طرح پخته تری از کار خود است وی می گوید: کار پلیسی یا حادثه ای را می توان برروی میز تدوین به دلخواه تغییر داد و با ترفندهای سینمایی به نتیجه مطلوب رسید. اما فیلمی که با ابعاد مختلف انسانی سروکار دارد، باید مفهوم خود را در قالب کلمات بازیگر برساند. در چنین آثاری باید آرامش کامل وجود داشته باشد.

وی کارگردان، فیلمنامه نویس و موسیقیدان را مولفان آثار تلویزیونی و سینمایی می داند و اعتقاد دارد: نویسنده اولین مولف در آثار نمایشی است چرا که فیلمنامه را در ذهن خود خلق می کند. کارگردان به متن جان می بخشد و تصویر را می سازد. آهنگساز نیز نوا و موسیقی را خلق می کند. من به عنوان کارگردان به خود حق می دهم در کنار نویسنده قرار بگیرم تا با گفت و گوهای مکرر به یک اشتراک ذهنی برسیم. اگر قبل از کار من و نویسنده به یک چارچوب ذهنی برسیم، تغییرات مقابل دوربین کمتر خواهد بود و مسلما در نهایت به نتیجه مطلوب تری خواهیم رسید.

وی تاکید می کند: وقتی کارگردان در خلق فیلمنامه حضوری مستمر داشته باشد و به اصطلاح با کاری پخته و دم کشیده شروع به تصویربرداری کند. تمامی پلان ها از پیش خلق شده اند. در مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» چنین مشکلاتی وجود نداشت. تمام صحنه لحظه به لحظه و پلان به پلان از قبل استوری برد کشیده شده بود به همین دلیل کار در 27 روز تصویربرداری شد در حالی که کار مشابه 4 سال طول کشیده بود. ما کار را با 450 میلیون ساختیم و مشابه کار 4 میلیارد هزینه کرد و تازه اجازه اکران پیدا نکرد.

از او در مورد روایت تاریخ کربلا می پرسم که ان را کاری بیهوده می داند و توضیح می دهد: وقایع کربلا در اثر مجاهدت افراد بزرگی همچون ابو مخنف در مقاتل مفصل آمده است. واقعه کربلا سینه به سینه در میان شیعیان منتقل شده است بیان وقایع تاریخی کربلا به نظرم کاری بی فایده است. اتفاقی که بعد از قرن ها به حماسه ای ماندگار مبدل شده و شخصیت های آن اسطوره شده اند. بنابراین باید به این حادثه نگاهی حماسی داشت.

داریوش یاری همواره به دنبال رگه هایی از قیام کربلاست و کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را عبارتی معروف می داند که در تمامی لحظه های زندگی کاربرد دارد. وی در مورد این عبارت می گوید: کلید واژه کربلا از نگاه من تصمیم گیری است. بزنگاهی از زندگی که هر فرد باید مهمترین تصمیم خود را بگیرد. تصمیمی که گروه بیشماری را در زمره لشکریان یزید قرار داد و تنها 72 تن را جاودانه کرد.

وی اضافه می کند: همین کلید واژه اصل بسیاری از فیلم ها و سریال هایی است که ساخته ام. در مجموعه «یونس» در لحظه ای باید انتخاب کند، حقیقت را بگوید یا برادر خود را بالای دار ببیند. در سریال «هاتف» نیز افراد خاکستری زیادی هستند که در بزنگاه های زندگی یا سکوت کردند و یا حقیقت را کتمان کردند. حتی ریحانه نیز در قسمت نهم میان کتمان حقیقت و بیان آن مردد ماند و در آخر از این تصمیم سربلند بیرون آمد.

داریوش یاری می گوید: عدالت خواهی و حق طلبی برای ما تا پشت درهای خانه مان می آید اما وارد آن نمی شود. هر زمان قرار باشد میان منافع خود و دیگران انتخاب کنیم، منفعت خود را در نظر می گیریم.

از او پرسیدم انتخاب یک زن به عنوان قهرمان داستان با چه هدفی بود؟ یاری در پاسخ گفت: کربلا بدون زینب (س) بی معناست. کربلا بدون حضور زنانش دیگر کربلا نبود. در یک نیمروز و در مقابل لشکریان یزید اصحاب امام حسین(ع) عشق بازی کردند، جنگیدند و کشته شدند و به بهشت رفتند. اما این زنان کربلا هستند که روزها اسارت را همراه با کودکان و امام بیمارشان به جان خریدند. سنگ خوردند، تهمت شنیدند، پای پیاده اسارت کشیدند و روزها سرهای عزیزانشان را بر نیزه دیدند. کربلا بدون حضور زنان دیگر کربلا نبود.

در سخنان یاری به این نتیجه رسیدم که کار برای اهل بیت (ع) را خارج از محدوده مادیات می داند. او امام حسین (ع) را شهید انتخاب می داند و اعتقاد دارد تمامی افرادی که در این پروژه با او همکاری کرده اند؛ انتخاب سیدالشهداء بوده اند وی از زیبا بروفه یاد می کند و می گوید اینکه خدواند به هنرپیشه نقش اول مجموعه بعد از سال ها فرزندی عنایت می کند از معجزات کار برای امام حسین (ع) است و ما باید این موضوعات را با مردم در میان گذاریم.

داریوش یاری با انتقاداتی که از او در مورد ضعف اطلاع رسانی در تغییر بازیگر، تغییر ساعت پخش و حتی خواننده تیتراژ می کنم هم عقیده است و بدون هیچ گونه مقاومتی می پذیرد، ولی تاکید می کند: با تمام مشکلاتی که در زمینه ساخت سریال به وجود آمد با خود عهدی داشتم. به خود گفتم وقتی از وفای به عهد می گویی پس به عهد خود را وفا کن و مجموعه را در موعد مقرر برسان. به همین دلیل زمانی که در فرودگاه عراق دوربین هایمان ضبط شد، تصویربرداری را با یک دوربین کوچک ادامه دادم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری می کند، علاقه و محبت سیدالشهداء ناجی تمام شیعیان باشد.

انتهای پیام/ن

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان
 

عوامل سریال «پدر» با حضور در واحد ارتباط با مخاطبان ۱۶۲ بدون واسطه به سوالات بینندگان خود پاسخ دادند.

دکتر میرباقری در مراسم تجلیل از کارکنان مرکز تولید و فنی سیما انعکاس مناسبت های دینی و ملی را مدیون تلاش عوامل این مرکز دانست.

عوامل مجموعه تلویزیونی «پدر» شنبه 20 مرداد ماه در واحد ارتباط با مخاطبان (162) به طور زنده با مردم گفت و گو می کنند.

در روزهای پایانی هفته، پنج‌شنبه و جمعه 18 و  19مردادماه همراه با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما باشید.

مجموعه تلویزیونی «آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی پور سریال شبانه شبکه یک سیما است.

قطعا بازی‌های آسیایی جاکارتا به عنوان مهمترین آوردگاه ورزش در قاره کهن است که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود و عیار و توان کشورهای آسیا را نمایان می‌سازد، پوشش تصویری این رویداد مهم ورزشی بر عهده سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد که با پوشش مطلوب مسابقات ورزشی می‌تواند طراوت خوبی در جامعه ایجاد کند و تاثیر بسزایی در نشاط اجتماعی و تشویق نوجوانان و جوانان به ورزش داشته باشد  اهمیت پوشش بازی‌های آسیایی جاکارتا با حضور ملی‌پوشان کشورمان در این میدان رقابت دو چندان می شود. میلیون ها بیننده ای که بی صبرانه منتظر تماشای رقابت ها و افتخار آفرینی ورزشکاران و نام آوران این مرز و بوم هستند. در این دوره نیز شبکه های سه تدارک مناسبی برای پوشش این رویداد ورزشی خواهند داشت.

مستند غوغای بی هیاهو» در تازه ترین قسمت خود که پنجشنبه ۱۸ مرداد روانه آنتن می شود به استان خراسان جنوبی سفر کرده است.

همزمان با برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا احسان شیعه مدیر شبکه ورزش از تولید و پخش ویژه برنامه ای با عنوان «مجله آسیایی»  خبر داد.

هم‌زمان با آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی، شبکه‌های سه و ورزش سیما با تهیه برنامه‌های ویژه، این مسابقات آسیایی را پوشش می‌دهند. در همین زمینه تهیه‌کننده ویژه برنامه بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی از تدارک ویژه شبکه سه سیما برای پوشش این مسابقات خبر داد.

به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید محسن حججی، مستند «حج حججی» امروز پنج شنبه از شبکه یک سیما پخش می شود.

برنامه ترکیبی «با ما اینجا» در روز خبرنگار 17 مردادماه میزبان گوینده اخبار 18:30 شبکه پنج سیما می شود.

اقبال واحدی تهیه کننده و مجری برنامه «سفرنامه صبا» از آغاز سری جدید این برنامه از پنجشنبه این هفته خبر داد.

رادیو قرآن در مراسمی از حامد عنقا و بهرنگ توفیقی تهیه کننده و کارگردان سریال «پدر» تقدیر کرد.

مستند «ناآباد» به تهیه‌کنندگی روح‌الله رفیعی و کارگردانی مشترک امیر عظیمی و محسن صادقی دوشنبه 15 مرداد ساعت 22 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

با حکم مجید زین العابدین مدیرشبکه یک سیما، فخرالدین عبادتی به عنوان مشاور اجرایی و رییس دفتر این شبکه منصوب شد.

 

مجموعه تلویزیونی «آرماندو» به کارگردانی احسان عبدی پور سریال شبانه شبکه یک سیما است.

جلسه مشترک شورای معارف سیما با معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

مجموعه برنامه «ایرانیوم» با موضوع جوانان پر انرژی و با نشاط سرزمین ایران، از شنبه 13 مرداد ماه راهی آنتن شبکه سه سیما می شود .  

 این هفته و در بخش مرور پرونده بازیگران، فیلم هایی از نیکی کریمی بازیگر کشورمان، در جدول پخش «صحنه گران» (مرور آثار) این شبکه قرار گرفته و روی آنتن می روند.

شبکه نمایش این هفته در باکس «سینمای ملل» که به مرور گلچینی از سینمای کشورهای مختلف می پردازد، هفت اثر برگزیده از آثار سینمای کانادا در جدول پخش خود قرار داده که از شنبه ۱۳ مرداد ماه، هرروز ساعت ۱۹ از آنتن این شبکه پخش می شوند.

«آرماندو» طنزی عاشقانه که از شنبه 13 مرداد روی آنتن شبکه یک می رود.

«دلدادگان» ملودرامی خانوادگی که پیشتر با نام «پاهای بی قرار» خبر تولید آن منتشر شد. این مجموعه تلویزیونی در سه فصل، دو فصل گذشته و یک فصل زمان حال، ماجراهای دو خانواده را از زمان قبل انقلاب تا عصر حاضر به تصویر می‌کشد. «دلدادگان» مجموعه‌ای خانوادگی و اجتماعی است و داستان رویارویی دو خانواده را نشان می‌دهد که قربانیانش فرزندان آن خانواده‌ها هستند از شنبه 13 مرداد روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

مجموعه تلویزیونی «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی از شنبه 13 مرداد روانه آنتن شبکه سه سیما می شود .

مجموعه تلویزیونی «نوعی دیگر» به کارگردانی بهروز بقایی و منوچهر شمسایی و تهیه کنندگی مسعود رسام از امشب ( شنبه 13 مرداد) ساعت 22:15 از شبکه پنج سیما روی انتن می رود.

 

خانواده بزرگ رسانه ملی فردا از جوار مسجد بلال با محمد عبادی پیشکوت دوبلاژ وداع می کند.

تئاتر تلویزیونی«دست‌های آلوده» با بازی آتیلا پسیانی هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

برنامه «رو در رو» شبکه چهار سیما موضوع جایگاه صنایع کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی را بررسی کرد.

«دنیای شگفت انگیز هورمون ها» عنوان مستندی است که امشب 24 مرداد ساعت 22روی آنتن شبکه سلامت سیما می رود.

هوشنگ ناظری فرماندار ویژه شهرستان زابل به همراه محمد علی پیری؛ فرماندار شهرستان هیرمند شنبه 27 مردادماه مهمان برنامه «زنده باد زندگی» می شوند.

دعای ندبه این هفته با یاد امام جواد علیه السلام از شبکه یک پخش می شود.

حجت الاسلام قرائتی در برنامه این هفته «درس هایی از قرآن» درباره نظارت و حسابرسی در امور صحبت می کند.

«مناظره» این هفته به سراغ موضوع پیش فروش سکه طلا رفته است.

شبکه سلامت سیما جمعه (۲۶ مرداد ۹۷) ساعت ۲۱ «پل خواب» را در باکس سینما سلامت به نمایش درمی‌آورد و آن را نقد و بررسی می‌کند.

برنامه های «ضربان» و «حال خوب» شبکه سلامت سیما امروز به موضوع بیماری های تنفسی و توانمندی هوش اجتماعی به مخاطبان عرضه می شود.

برنامه «تهران 20» چهارشنبه 24 مردادماه میزبان مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه املاک تهران خواهد بود.

بازیگر سریال «پایتخت 5» بهترین بازیگر هجدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ شد.

برنامه «برمدارقانون» این هفته با موضوع قوانین آپارتمان نشینی روی آنتن می رود.

«سفرگرد»، یک برنامه سرگرم‌کننده در عین حال آموزشی است که روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود.

از امروز رقابت های تیم ملی امید روی آنتن می رود. 

تمامی حقوق این وب سایت به معاونت سیما تعلق دارد