امروز پنج شنبه  26 فروردين 1400
تعداد بازدید : 2477 - تاریخ خبر : 1396/09/01 - 04:21
تهیه کننده برنامه «همیشه خونه»:
اعضای تاثیرگذار خانواده، محور اصلی این برنامه است

توجه به سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است؛ مقوله و مبحث مهمی که بی‌شک اشاعه آن در راس وظایف رسانه ملی قرار دارد و برنامه‌هایی با محور ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در قالب‌های مختلف روی آنتن شبکه‌های متعدد تلویزیون رفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ «همیشه خونه» عنوان برنامه‌ای خانواده محور است که آموزش مهارت‌ها و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را هدف قرار داده است. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 22 از شبکه آموزش پخش می‌شود و اعضای موفق خانواده بیشترین حضور را در آن دارند. مجید صحاف تهیه کننده برنامه در گپ و گفتی به تشریح اهداف و موضوعات کلیدی برنامه پرداخت که در ادامه می خوانید:

وی درباره ایده تولید این برنامه گفت: ایده اولیه شکل‌گیری برنامه از پاییز سال گذشته در گروه آموزش‌های عمومی شبکه پیشنهاد داده شد و از ما برنامه‌ای شبانه با محوریت خانواده را درخواست کردند. همان‌طور که می‌دانید پخش برنامه‌ای با این مضمون از جدول پخش برنامه‌های شبکه آموزش تاکنون سابقه نداشته و «همیشه خونه» اولین تجربه در این زمینه محسوب می‌شود.

مجید صحاف اضافه کرد: سعی کردیم در این برنامه فضایی برگرفته از متون قوی داشته باشیم، چیزی که قابل دفاع باشد. طرحی که ارائه دادیم مورد قبول شبکه قرار گرفت و از 13 آذر سال گذشته سری جدید «همیشه خونه» آغاز شد و ادامه آن بستگی به تصمیم شبکه دارد.

 وی «همیشه خونه» را برنامه ای خانواده محور توصیف کرد و افزود: خانواده به عنوان اولین رکن در زندگی هر فرد به شمار می رود و هر فرد آموزه های اولیه خود در زمینه موضوعات گوناگون اعم از اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... را از خانواده می آموزد. موضوع دیگری که در برنامه به آن همواره توجه می شود تعامل اعضاء خانواده با یکدیگر است.

صحاف با تشریح نحوه دعوت از میهمانان برنامه اضافه کرد: در این برنامه هر شب یک خانواده ایرانی میهمان ماست. خانواده های مدعو چند ویژگی دارند. اصولا یکی از اعضاء خانواده نقشی محوری در ایجاد صمیمیت در میان دیگر اعضاء را ایفا می کند. همین موضوع موجب شده تا مخاطب هر شب انتظار حضور خانواده موفق اما متفاوت از جنس خود را داشته باشد.

تهیه کننده برنامه «همیشه خونه» درباره جذب مخاطب برای این برنامه نیز گفت: از همان ابتدا ساختار کلیشه ای را از برنامه دور کردیم. شاید اولین ساختاری که دور افکنده شد ساعت پخش برنامه بود که برخلاف برنامه های دیگری از این جنس به ساعات شبانه منتقل شد. این تصمیم از آن جهت گرفته شد که همه اعضاء خانواده در کنار یکدیگر فرصت داشته باشند به برنامه ای در مورد خود نگاه کنند.

صحاف اضافه کرد: اصولا در تمام برنامه های خانواده محور، بخشی به آشپزی اختصاص دارد اما ما چنین آیتمی نداریم. به طور کلی تلاش کرده ایم تا مباحث علمی و عملی را حذف نمائیم و جنبه های سرگرمی و فراغت را بیشتر وارد برنامه کنیم.

وی موفقیت برنامه خود را در نگاه متفاوت سازندگان آن نسبت به موضوعات ملی و مذهبی دانست که  آن را از سایر برنامه ها متمایز کرده است.

تهیه کننده برنامه با اشاره به آیتم های متعدد «همیشه خونه» افزود: به طور کلی هر شب برنامه با قالب خاص و منطبق با مناسبت های ملی و مذهبی روی آنتن می رود. آیتم های ثابتی هم در برنامه وجود دارد که شامل کلیپ، کارشناسی، گفت و گو، می شوند. همچنین هر شب برنامه با نامه ای عاشقانه از طرف یکی از زوجین به پایان می رسد.

وی از تاثیرگذاری برنامه در خانواده ها سخن گفت و افزود: با توجه به پیام های مطرح شده در برنامه و نحوه بیان آن به نظر می رسد بیننده توانسته ارتباط موثری با ما برقرار کند. در «همیشه خونه»  به راه هایی برای یافتن قله های ناشناخته در زندگی توجه می شود.

وی ادامه داد: نگاه مان این بوده است تا الگوهای متفاوت در جامعه را انتخاب کرده و از برکت وجودشان بهره مند شویم.

 صحاف آموزش غیر مستقیم را از اهدف برنامه برشمرد و گفت: رسالت ما آگاهی بخشی به مهمترین رکن جامعه یعنی خانواده در ابعاد گوناگون است. رسالتی که به گونه ای غیرمستقیم به شبکه آموزش سپرده شده است.

وی از رقابت رسانه های سنتی و رسانه های مدرن همچون شبکه های اجتماعی سخن گفت و اضافه کرد: طبیعی است با وجود رسانه های جدید، برنامه ها باید خلاصه تر شود به این ترتیب بخش هایی از کار را می توان در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. امروزه بسیار پیش آمده که پیوست های رسانه ای برنامه از اصل آن برای مردم جذابیت بیشتری داشته است و شاید این از مزایای شبکه های اجتماعی به شمار می رود.

وی در خاتمه افزود: برای برنامه «همیشه خونه» با گروه آموزش های عمومی شبکه آموزش همکاری می کنیم که جا دارد از آنها تشکر کنم.

انتهای پیام/ن

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان
 

عضو شورای نظارت برصداوسیما گفت : تلویزیون، نوروز امسال با تنوع برنامه ها و چینش مناسب در جذب  مخاطبان موفق عمل کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 19 و 20 فروردین ماه، با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید.

«احضار»، «بچه مهندس 4»، «یاور» و «رعد و برق» سریال های جدیدی هستند که در شب های ماه رمضان از شبکه های یک، دو، سه و پنج پخش می شوند.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

بیش از ۲ میلیون رأی مردمی برای انتخاب بهترین‌های سال فوتبال ایران به برنامه «نوروز فوتبالی» شبکه ورزش ارسال شد.

 نشست دبیر شورای معارف و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در مورد تبیین برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه های سیما به صورت مجازی برگزار می گردد.

علی مسعودی، نویسنده و کارگردان، سید محمدمهدی، مرتضوی مدیر تولید، رابعه اسکویی، حمیدرضا حافظ شجره و محمد اسلامی‌بازیگران سریال «نوروز رنگی» پیش از ظهر امروز با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند.

همزمان با حضور هومن برق‌نورد در مقابل دوربین فصل دوم «زیرخاکی» که محصول جدید سیمافیلم است، اولین تصاویر از این سریال تلویزیونی پس از سه ماه کار بی‌وقفه منتشر شد.

233 نماینده مجلس شورای اسلامی‌با صدور بیانیه‌ای از برنامه‌های نوروزی رسانه ملی قدردانی و تأکید کردند: جذب مخاطب بیش از 82 درصدی رسانه ملی در ایام نوروز گواه این مدعاست که مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی، کاری کارستان کرده‌اند.

بنا بر اعلام آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات و افکار سنجی سازمان در نوروز ۱۴۰۰ برنامه «خندوانه» با ۵۴ درصد پر بینندترین برنامه تلویزیون و برنامه «کودک شو» با ۴۱.۷درصد پای ثابت برنامه های پر مخاطب در ویژه برنامه های نوروز در سال های اخیر شد.

دبیر شورای معارف سیما تواصی به حق و صبر و پیروزی در نتیجه حرکت جمعی بر محور استقامت و مقاومت را موضوع اصلی برنامه های معارفی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

خبر شوک آور جنایت فجیع قاچاقچیان که منجر به شهادت دلخراش دو محیط بان در منطقه ای حفاظت شده در استان زنجان با واکنش سازندگان سریال «افرا» روبه رو شد. سریالی که مضمون آن درباره زندگی و حرفه محیط بانان است.

سریال "نون خ ۲" با کسب ۴۷/۳۱ درصد آرای مرحله فینال، عنوان محبوب ترین سریال در بین سریال‌های ۱۳۹۹ را کسب کرد.

سازندگان سریال «هم بازی» شبکه دو در پاسخ به تماس های مردم با سامانه 162 روابط عمومی از ابراز رضایت مخاطبان خوشنود و به ساختن فصل دوم سریال دلگرم شدند.

 

علی مسعودی، نویسنده و کارگردان، سید محمدمهدی، مرتضوی مدیر تولید، رابعه اسکویی، حمیدرضا حافظ شجره و محمد اسلامی‌بازیگران سریال «نوروز رنگی» پیش از ظهر امروز با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند.

233 نماینده مجلس شورای اسلامی‌با صدور بیانیه‌ای از برنامه‌های نوروزی رسانه ملی قدردانی و تأکید کردند: جذب مخاطب بیش از 82 درصدی رسانه ملی در ایام نوروز گواه این مدعاست که مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی، کاری کارستان کرده‌اند.

بنا بر اعلام آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات و افکار سنجی سازمان در نوروز ۱۴۰۰ برنامه «خندوانه» با ۵۴ درصد پر بینندترین برنامه تلویزیون و برنامه «کودک شو» با ۴۱.۷درصد پای ثابت برنامه های پر مخاطب در ویژه برنامه های نوروز در سال های اخیر شد.

همزمان با حضور هومن برق‌نورد در مقابل دوربین فصل دوم «زیرخاکی» که محصول جدید سیمافیلم است، اولین تصاویر از این سریال تلویزیونی پس از سه ماه کار بی‌وقفه منتشر شد.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

بیش از ۲ میلیون رأی مردمی برای انتخاب بهترین‌های سال فوتبال ایران به برنامه «نوروز فوتبالی» شبکه ورزش ارسال شد.

عضو شورای نظارت برصداوسیما گفت : تلویزیون، نوروز امسال با تنوع برنامه ها و چینش مناسب در جذب  مخاطبان موفق عمل کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

مستند« لشکر زینبی (س)» قسمت اول از مجموعه مستند «این ستاره ها» است که به زودی از شبکه یک سیما پخش می شود.

جدیدترین اثر سعید سلطانی به نام «یاور» در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود.

دو هزار نکته ناب قرآنی از زبان حجت الاسلام و المسلمین استاد محسن قرائتی ضبط و آماده پخش و انتشار در شبکه های مختلف سیما و مراکز استانی است.

 

مدرسه تلویزیونی ایران جدول شماره ۲۱۶ اعلام شد.

شبکه های سیما همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه هایی را در قالب های متفاوت و برای رده های سنی مختلف تهیه و تولید کرده اند که روی آنتن خواهد رفت.

مسابقه «ایران» در ماه مبارک رمضان از جمعه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

نخستین قسمت از سریال رمضانی «یاور» به تهیه کنندگی آرمان زرین کوب به علت پخش فوتبال استثنائا امشب ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش می شود.

انیمیشن عروسکی « قصه های من و آقاجان» در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه های جهانی جام جم و سبکه پویا پخش می شود.

شبکه افق سیما در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان در نظر گرفته است.

سعید شریعت خواننده تیتراژ برنامه تلویزیونی «ماهِ ماه» شبکه سلامت سیما شد.

شبکه های سیما همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه هایی را در قالب های متفاوت و برای رده های سنی مختلف تهیه و تولید کرده اند که روی آنتن خواهد رفت.

مجموعه مستند «شاید دوباره» یکی از تولیدات جدید شبکه مستندسیما با موضوع طلاق و آسیب‌های ناشی از آن است چهارشنبه‌ها ساعت 21 از این شبکه روی آنتن می‌رود.

در روزهای ینج‌شنبه و جمعه 26 و 27 فروردین ماه که مصادف با روزهای ابتدایی ماه رمضان است با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید.

برنامه «تجلی» در ایام ماه مبارک رمضان به شواهد قرآنی در آثار علامه حسن زاده آملی می‌پردازد.

ویژه برنامه «ضیافت دوست» با محوریت دعای صحیفه سجادیه در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود.

برنامه «بر کرانه نور» با گرافیک جدید و ساختار نو از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

برنامه «مثبت سلامت» امروز با موضوعات حوزه‌ی محیط زیست، روی آنتن شبکه سلامت می‌رود.

رقابت دوتیم فوتبال استقلال و الاهلی جمعه 27 فروردین ساعت 0:45 به طور مستقیم از شبکه سه سیما پخش می شود.

تمامی حقوق این وب سایت به معاونت سیما تعلق دارد