امروز يك شنبه  22 فروردين 1400
تعداد بازدید : 236 - تاریخ خبر : 1400/01/16 - 18:45
نتایج مرکز تحقیقات صداوسیما از میزان مخاطبان برنامه های نوروزی

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما  ، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

به گفته علی طلوعی، حدود ۸۰ درصد مردم در ایام نوروز مخاطب برنامه‌های رسانه ملی بوده‌اند؛ «نون خ۳» با ۸۲.۲ درصد مخاطب در میان سریال‌ها و «عصر جدید» با ۷۰.۵ درصد مخاطب در میان ویژه برنامه‌های تحویل سال، حد نصاب بیننده برنامه‌های نوروزی را ارتقا داده‌اند.

 علی طلوعی امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به فعالیت این مرکز در طول ایام عید برای افکارسنجی درباره سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ گفت: مهم‌ترین تفاوت نوروز امسال با سال‌های گذشته، ادامه یافتن بیماری منحوس کرونا و تأثیرش بر برنامه‌سازی در رسانه‌ها بود.

وی تلاش رسانه ملی برای خلق لحظه‌های پرنشاط و شاد را ستود و متذکر شد: درحالی‌که اکثر رسانه‌های دیداری و شنیداری دنیا پرچمشان نیمه‌برافراشته بود، همکاران رسانه ملی نسبت به سال‌های قبل با مجاهدت بی‌بدیل، پرتلاش‌تر ظاهر شدند و برای خلق لحظه‌های پرنشاط و آرامش‌بخش برای مردم در حد حماسه پیش رفتند.

طلوعی افزود: به دلیل شرایط کرونا، نوروز سال گذشته با کم‌وکاستی‌هایی همراه بود و بیشتر برنامه‌های نوروزی از «پایتخت» گرفته تا «عصر جدید» یا «دوپینگ» و «کامیون»، با پایان‌بندی ناقص کار را به سرانجام رساندند و تلاش همکاران برنامه‌ساز با چالش جدی مواجه شد.

 

موفقیت سبک رسانه‌ای تولید در بحران

به گفته رئیس مرکز تحقیقات سازمان، اما امسال رسانه ملی با طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران، توانست کاری انجام دهد که نسبت به سال گذشته، در اکثر حوزه‌ها نه‌تنها کم گذاشته نشد، بلکه همکاران رسانه ملی توانستند حدنصاب‌ها را جابه‌جا کنند.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو هم خدا را شاکریم و هم امیدواریم زحمات برنامه‌سازان برای ایجاد نوروزی شاد و پرنشاط مقبول مردم افتاده باشد.

طلوعی با اشاره به شیوه نظرسنجی و آمارگیری این مرکز بیان کرد: قاعده کار این است که اعداد و ارقام زمانی معنادار شوند که امکان تقاطع‌گیری میسر باشد و با توجه به شرایط کرونایی، این اتفاق کمی مشکل بود، اما اتفاق افتاد.

 

نظرسنجی در ایام کرونا

وی با اشاره به تأثیر کرونا بر نظرسنجی گفت: سال گذشته در شرایط کرونا نظرسنجی را به صورت تلفنی انجام دادیم، چون امکان نظرسنجی حضوری فراهم نبود. در نظرسنجی تلفنی هم معمولاً با توجه به فرهنگ جامعه ما و ذائقه پاسخگویی، در برخی موضوعات، بیش‌برآوردی و در موضوعات حساس، با کم‌برآوردی مواجهیم و این روند کار نظرسنجی را سخت کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان نظرسنجی در نوروز 1400 را مهم و مؤثر تلقی کرد و گفت: امسال دو مرحله نظرسنجی در هفته اول و هفته دوم نوروز انجام دادیم. پرسشگران در تهران و ۳۱ مرکز استانی با حضور در درب منازل آمار دقیق و مستندی جمع‌آوری کردند که بخشی از این آمار در هفته اول فروردین از طریق اداره کل روابط عمومی رسانه ملی منتشر شد.

طلوعی با دسته‌بندی برنامه‌های مختلف نوروزی، نتایج نظرسنجی برنامه‌های رسانه ملی را این گونه تشریح کرد: در ایام نوروز امسال هفته اول ۸۲.۶ درصد مردم برنامه‌های رسانه ملی را دیدند. این برنامه‌ها شامل ویژه‌برنامه‌ها و سریال‌های نوروز، ویژه تحویل سال، اخبار و … بود که مخاطب را پای قاب تلویزیون و رادیو نشاند. در هفته دوم میزان مخاطبان به ۷۶.۸ درصد رسید که به این ترتیب میزان بیننده هفته اول و دوم نزدیک ۸۰ درصد و مدت‌زمان تماشای برنامه برای هر فرد ۲ ساعت و ۴۶ دقیقه بوده است.

 

«عصر جدید»؛ پربیننده‌ترین در میان ویژه‌های سال‌تحویل

رئیس مرکز تحقیقات سازمان درباره مخاطبان «برنامه‌های ویژه سال‌تحویل» گفت: بیشترین بیننده را برنامه «عصر جدید» با ۷۰.۵ درصد مخاطب از شبکه ۳ داشت که در نوع خودش هم نصاب جدیدی به شمار می‌آید. پس‌ازآن برنامه «فرمول یک» شبکه یک با ۳۰.۴ درصد، «سلام» از شبکه قرآن ۱۸.۱ درصد مخاطب و پس‌ازآن «نوروزترین نوروز» در شبکه پنج، «حول حالنا» در شبکه سلامت، «سین هشتم» در شبکه افق رتبه‌های بعدی پربیننده‌ترین‌های تحویل سال را از آن خود کردند.

 

«نون خ۳ »؛ پربیننده‌ترین در میان سریال‌ها

طلوعی با اشاره به استقبال مخاطبان از سریال‌های نوروز 1400 بیان کرد: در فضای سریال‌های نوروزی حدنصاب خوبی داشتیم. سریال «نون خ۳» در شبکه یک ۸۲.۱ درصد را به خود اختصاص داد که در نوع خود حدنصاب جدیدی برای سریال‌های نوروزی بود، چرا که تاکنون به چنین رقمی در سریال‌های نوروزی نرسیده بودیم.

رئیس مرکز تحقیقات رسانه ملی افزود: مخاطبان «نون خ3» از این سریال حدود ۸۸ رضایت در حد زیاد داشتند و پس‌ازآن به ترتیب سریال «گاندو ۲» با حدود ۶۱ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد بیش از ۸۵ درصد، «همبازی» با ۲/۲۸ درصد مخاطب، «نوروز رنگی» با ۲۰ درصد و برنامه «دست‌انداز» شبکه نسیم با ۵/۱۷ درصد رتبه‌های دیگر را از آن خود کردند. بااین‌حال نزدیکی درصد مخاطبان دو سریال «نون خ۳» و «گاندو ۲» که بالای ۵۰ درصد بیننده داشتند، در نوروز امسال قابل‌ توجه بود.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان با اشاره به این نکته که وقتی صحبت از مخاطب 20 درصدی به میان می‌آید، به معنای دربرگیری 19 میلیون نفر از جمعیت کشور است، متذکر شد: با احتساب این ارقام می‌توان به پرمخاطب بودن ویژه‌برنامه‌های نوروزی صحه گذاشت.

طلوعی همچنین به دو قسمت پایانی پایتخت 6 که در آخرین روزهای سال 99 پخش شد، اشاره و تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، 81.4 درصد مردم بیننده دو قسمت پایانی پایتخت 6 بوده‌اند و رضایت از آن، 75.7 درصد در حد زیاد بوده است.

 

«خندوانه»؛ پرمخاطب‌ترین ویژه‌برنامه نوروزی

وی ادامه داد: «خندوانه» در شبکه نسیم با ۵۴ درصد مخاطب، «سیم آخر» ۴۶.۴ درصد در شبکه سه، «کودک شو» با ۴۱.۷ درصد در شبکه نسیم، «ایران‌گرد 4» ۴۱ درصد شبکه یک، «شوت بال» با ۳۵.۸ درصد در شبکه نسیم، «دست‌پخت» ۳۳.۸ از شبکه یک، مسابقه «ایران» با 4/32 درصد از شبکه یک، مسابقه «زوجی نو» با 32.2 درصد از شبکه سه، مستند حیات‌وحش با 31.5 درصد از شبکه مستند، «کلبه عموپورنگ» با ۳۰ درصد از شبکه دو، مسابقه «هوش برتر» از شبکه نسیم با 28.4 درصد، «شوخی شوخی» از شبکه سه با 26 درصد، «ستاره ساز» از شبکه سه با 24.4 درصد و مسابقه «شهروند و مافیا» با ۲۱ درصد از شبکه سلامت بالاترین مخاطبان را داشتند.

 

آمار فیلم‌بازها

طلوعی با اشاره به استقبال مخاطبان از فیلم‌های سینمایی که در ایام نوروز از شبکه‌های سیما روی آنتن رفت، گفت: ۴۲ درصد مردم فیلم‌های سینمایی را تماشا کردند که حدنصاب مناسبی برای استقبال مخاطبان در نوروز امسال به شمار می‌آید. از این تعداد ۵۵ درصد مخاطبان فقط فیلم‌های ایرانی را دیدند، ۲۱ درصد فقط فیلم‌های خارجی را دیدند و ۲۴ درصد هم هر دو گونه، یعنی ایران و خارجی را مشاهده کردند.

 

«تک‌تیرانداز»؛ پربیننده‌ترین فیلم

وی افزود: پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی نوروز امسال «تک‌تیرانداز» با ۵۱ درصد مخاطب بود که برای اولین بار از تلویزیون پخش شد، حدنصاب بی‌سابقه‌ای را شکل داد و پس‌ازآن «شکرستان» با ۴۰.۸ درصد، «23 نفر» با 40 درصد بودند و پس‌ازآن‌ها نیز فیلم‌های «خروج»، «رد خون»، «یدو» که پیش از اکران در سینماها، برای اولین بار از تلویزیون پخش شد و «مهران» رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. این درحالی‌که است که طبق نظرسنجی‌های ما همه فیلم‌های سینمایی که در نوروز روی آنتن سیما رفت، رضایت ۸۰ درصدی را از آن خود کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در پاسخ به این سوال که ترجیح‌شان برای تماشای یک برنامه یا شبکه کدام است؟ افزود: شبکه‌های یک، سه و نسیم در رتبه‌های اول تا سوم پاسخ به این پرسش قرار گرفتند. این درحالی‌که است که شبکه یک و سه حدود یک درصد با هم اختلاف دارند، به طوری که ۲۴ درصد مخاطبان شبکه یک و ۲۲.۷ مخاطبان شبکه سه را انتخاب کردند. نوروز 99 نیز شبکه یک سیما ترجیح اول بینندگان تلویزیون شده بود.

 

شنیدنی‌ترین رادیوها

طلوعی با اشاره به استقبال مناسب مخاطبان از برنامه‌های رادیو هم گفت: میزان شنوندگان رادیو در این ایام ۲۱ درصد بود که دراین‌بین شبکه‌های رادیویی آوا، جوان و پیام بیشترین میزان شنونده را در میان شبکه‌های رادیویی داشتند.

وی درباره مخاطبان خبر سیما گفت: بیش از ۵۶ درصد مخاطبان خبر سیما را دنبال کردند و ۴۰ درصد مخاطبان نیز بیننده شبکه‌های استانی بودند.

 

نگاهی به عملکرد سال 99 رسانه ملی

طلوعی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد سال ۹۹ رسانه ملی گفت: پربیننده‌ترین شبکه‌های ما در سال ۹۹ شبکه سه، یک، خبر و آی فیلم بودند و شبکه نسیم در رتبه بعدی قرار داشت.

وی افزود: فاصله شبکه سه با شبکه یک از نظر مخاطب نیز در سال گذشته نزدیک سه‌دهم درصد بود.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان درباره بیشترین رشد مخاطب در سال ۹۹ گفت: شبکه یک بیشترین رشد مخاطب را در این سال تجربه کرد و پس‌ازآن شبکه‌های خبر و آموزش در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

طلوعی افزود: در سال ۹۹ سرانه تماشای خبر در تلویزیون ۶۳ دقیقه و این میزان شنیده شدن در رادیو هم ۲۰ دقیقه بود. پربیننده‌ترین بخش‌های خبری، خبر ۲۰۳۰ شبکه دو، خبر ۲۱ و خبر ۱۴ شبکه یک بوده‌اند. پرشنونده‌ترین‌های خبر رادیو هم بخش‌های ۱۴ و ۸ و 7 صبح رادیو ایران بودند.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها در سال ۹۹ با رشد ۹ درصدی مخاطبان رادیو مواجه بودیم، میانگین شنیدن رادیو در سال گذشته را ۲ ساعت و ۴ دقیقه اعلام کرد و گفت: طبق یافته‌های این مرکز در سال 99 زنان بیشتر از مردان رادیو گوش دادند و مردان بیشتر از زنان خبر را پیگیری کردند.

 

مرکز تحقیقات و انتخابات

طلوعی درباره نظرسنجی انتخابات امسال گفت: از مهرماه سال 99 نظرسنجی انتخاباتی مرکز تحقیقات صداوسیما آغاز و تاکنون شش نظرسنجی انجام‌شده است. تا خرداد ۱۴۰۰ هم‌ریتم نظرسنجی متفاوت می‌شود و هم تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات رسانه ملی تقاطع‌گیری نبض اجتماعی با برنامه‌های تلویزیونی مهم است.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات سازمان، رسانه ملی در مراحل مختلف انتخابات اعم از تبیینی، تبلیغی و تهییجی این نظرسنجی را انجام می‌دهد و وظیفه این مرکز تقاطع گیری نبض اجتماعی برای دریافت صحت این نظرسنجی است تا از این مسیر به کمک برنامه‌سازان بیاید.

طلوعی با تاکید بر اینکه سوابق نظرسنجی‌های انتخاباتی مرکز تحقیقات با قدمت پنج دهه‌ای فعالیتش، دقت و صحت این نظرسنجی‌ها را اثبات کرده است، در پاسخ به این سوال که آیا نتایج نظرسنجی‌هایی که در ایام انتخابات به نقل از مرکز تحقیقات رسانه ملی منتشر می‌شود، صحت دارد؟ تاکید کرد: تنها منبع انتشار نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات رسانه ملی، روابط عمومی صداوسیماست و هر گونه نظرسنجی را که از غیر از این منبع منتشر شود، پیشاپیش تکذیب می‌کنیم.

 
 

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان
 

عضو شورای نظارت برصداوسیما گفت : تلویزیون، نوروز امسال با تنوع برنامه ها و چینش مناسب در جذب  مخاطبان موفق عمل کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

«هم‌بازی» سریال شبکه دو سیما برای نوروز 1400 در ژانر ملودرام و در قالب اجتماعی و با محوریت خانواده و مسائل جوانان است.

فصل سوم سریال «نون خ» نیز مانند دو فصل قبلی آن به موفقیت رسید و توانست پرمخاطب ترین مجموعه سیما در نوروز 1400 بشود.

عیدی شبکه های یک، دو، سه، چهار، پنج، نمایش، امید، کودک، افق و شما در ایام نوروز، سبدی رنگارنگ از فیلم های جدید برای مخاطبان خود است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از عملکرد آموزشی و مهارتی شبکه آموزش سیما و مدیر این شبکه در دوران شیوع ویروس کرونا ،  قدردانی کرد. 

عضو شورای نظارت برصداوسیما گفت : تلویزیون، نوروز امسال با تنوع برنامه ها و چینش مناسب در جذب  مخاطبان موفق عمل کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

«احضار»، «بچه مهندس 4»، «یاور» و «رعد و برق» سریال های جدیدی هستند که در شب های ماه رمضان از شبکه های یک، دو، سه و پنج پخش می شوند.

در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 19 و 20 فروردین ماه، با فیلم های سینمایی و تلویزیونی شبکه های سیما همراه باشید.

جدیدترین اثر سعید سلطانی به نام «یاور» در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود.

«حسین ملکی» بازیگر و فیلمبردار با سابقه سینما و تلویزیون ایران در سن ۸۰ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بیش از ۲ میلیون رأی مردمی برای انتخاب بهترین‌های سال فوتبال ایران به برنامه «نوروز فوتبالی» شبکه ورزش ارسال شد.

سریال‌های نوروزی «نون خ 3»، «هم بازی» و «نوروز رنگی» همچنان از شبکه های یک، دو و پنج سیما پخش می شوند.

علی مسعودی، نویسنده و کارگردان، سید محمدمهدی، مرتضوی مدیر تولید، رابعه اسکویی، حمیدرضا حافظ شجره و محمد اسلامی‌بازیگران سریال «نوروز رنگی» پیش از ظهر امروز با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند.

مستند« لشکر زینبی (س)» قسمت اول از مجموعه مستند «این ستاره ها» است که به زودی از شبکه یک سیما پخش می شود.

 

علی مسعودی، نویسنده و کارگردان، سید محمدمهدی، مرتضوی مدیر تولید، رابعه اسکویی، حمیدرضا حافظ شجره و محمد اسلامی‌بازیگران سریال «نوروز رنگی» پیش از ظهر امروز با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند.

233 نماینده مجلس شورای اسلامی‌با صدور بیانیه‌ای از برنامه‌های نوروزی رسانه ملی قدردانی و تأکید کردند: جذب مخاطب بیش از 82 درصدی رسانه ملی در ایام نوروز گواه این مدعاست که مدیران و برنامه‌سازان رسانه ملی، کاری کارستان کرده‌اند.

بنا بر اعلام آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات و افکار سنجی سازمان در نوروز ۱۴۰۰ برنامه «خندوانه» با ۵۴ درصد پر بینندترین برنامه تلویزیون و برنامه «کودک شو» با ۴۱.۷درصد پای ثابت برنامه های پر مخاطب در ویژه برنامه های نوروز در سال های اخیر شد.

همزمان با حضور هومن برق‌نورد در مقابل دوربین فصل دوم «زیرخاکی» که محصول جدید سیمافیلم است، اولین تصاویر از این سریال تلویزیونی پس از سه ماه کار بی‌وقفه منتشر شد.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما از جابه‌جا شدن برخی حد نصاب‌ها در جذب مخاطب برنامه‌های نوروزی رسانه ملی خبر داد و عامل آن را طراحی سبک رسانه‌ای تولید در بحران توصیف کرد.

بیش از ۲ میلیون رأی مردمی برای انتخاب بهترین‌های سال فوتبال ایران به برنامه «نوروز فوتبالی» شبکه ورزش ارسال شد.

عضو شورای نظارت برصداوسیما گفت : تلویزیون، نوروز امسال با تنوع برنامه ها و چینش مناسب در جذب  مخاطبان موفق عمل کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

مستند« لشکر زینبی (س)» قسمت اول از مجموعه مستند «این ستاره ها» است که به زودی از شبکه یک سیما پخش می شود.

جدیدترین اثر سعید سلطانی به نام «یاور» در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شود.

دو هزار نکته ناب قرآنی از زبان حجت الاسلام و المسلمین استاد محسن قرائتی ضبط و آماده پخش و انتشار در شبکه های مختلف سیما و مراکز استانی است.

 

برنامه «تهران 20» امشب ( یکشنبه 22 فروردین ماه) با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان، سرپرست مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

دیدار منچستر یونایتد و تانتهام امروز (یک‌شنبه) با گزارش پیمان یوسفی به روی آنتن شبکه ورزش می‌رود.

سازندگان سریال «هم بازی» شبکه دو سیما 23 فروردین مهمان امور مخاطبان روابط عمومی صداوسیما می‌شوند و گوش به نظرهای مردم درباره این سریال می سپارند.

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «اردوگاه خلوت» به کارگردانی حسین ابراهیمی دستگردی در استان چهارمحال و بختیاری به پایان رسید.

رقابت‌های کشتی انتخابی المپیک در قاره آسیا امروز (یک‌شنبه)، ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه ورزش پخش می‌شود.

اولین قسمت از مجموعه مستند «رخ خورشید» به تهیه کنندگی عطا پناهی و کارگردانی علی رمضانیان با موضوع طبیعت بکر و دست نخورده ایران یکشنبه 22 فروردین ماه ساعت 16 از شبکه پنج سیما پخش می شود.

جدول شماره ۲۱۲ مدرسه تلویزیونی ایران اعلام شد.

 نشست دبیر شورای معارف و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در مورد تبیین برنامه های ماه مبارک رمضان شبکه های سیما به صورت مجازی برگزار می گردد.

مستند  «راز سرخ صیاد» با موضوع روایت رشادت های شهید صیاد شیرازی از تلویزیون پخش می شود.

تصویربرداری سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید در تهران همچنان ادامه دارد تا ماه مبارک رمضان این محصول جدید مرکز سیمافیلم روی آنتن شبکه یک برود.

علی‌اکبر صالحی ، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران مهمان «نگاه یک» می شود.

«نیوزلند جزایر افسانه ای» عنوان مستندی تامینی با موضوع شگفتی های طبیعت کشور نیوزلند است که از امشب (21 فروردین ماه) ساعت 21:30 روی آنتن شبکه پنج می رود.

دیدار رئال مادرید –بارسلونا  شنبه 21 فروردین ساعت 23:30 به صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش می شود .

برنامه تلویزیونی «دعوت» امسال هم به عنوان ویژه‌برنامه افطار ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار داشت: حوزه اجتماعی دغدغه دولت نیست و عزمی برای اجرای تکلیف قانونی خود ندارد.

تمامی حقوق این وب سایت به معاونت سیما تعلق دارد