مشاهده خبر

سه شنبه 16 آبان 1402 - 10:25:56

«ایران از بالا» راوی جاذبه های دیدنی ۳۱ استان کشور

از آن‌جایی که تولید مستندات هنری فاخر به فرهنگ سازی، آموزش عموم مردم و بالا بردن ارزش منابع طبیعی و لزوم حفاظت آن در اذهان مردم بسیار موثر است، رسانه ملی به عنوان نهادی تاثیرگذار در این خصوص طی سال های اخیر به تولید مستنداتی با درجه کیفی بالا پرداخته است.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

تولید مستندهایی با موضوع زیبایی‌های منحصر به فرد و تنوع بسیار گسترده زیست محیطی در ایران به عنوان یکی از ۱۰ نقطه ویژه طبیعی کره زمین، برداشت‌هایی هنرمندانه از این ساختار را در پی داشته است.

جدیدترین مستند سیما با عنوان «ایران از بالا» با موضوع جغرافیا و تنوع محیط زیست کشورمان به زودی از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود. به این بهانه با ایمان گودرزی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه مستند جذاب گفت و گو کرده ایم.

وی درباره این مجموعه مستند گفت: مستند «ایران از بالا» جذابیت های استان های کشورمان را در چهار فصل به تصویر درآورده است.

تهیه کننده «ایران از بالا» افزود: در این مستند ما شاهد گونه های مختلف و متنوع گیاهی و جانوری هستیم که برای نخستین بار از قاب سیما به تصویر درآمده است. همچنین معرفی ابنیه های تاریخی و اماکن باستانی استان ها و شهرها هم از دیگر بخش هایی است که در این مستند به تماشا خواهیم نشست.

گودرزی تصریح کرد: مجموعه مستند «ایران از بالا» همچنین به معرفی ظرفیت های اقتصادی در حوزه های مختلفی همچون کشاورزی و دامداری پرداخته است.

این مستندساز توانای سیما خاطرنشان کرد: هر آنچه که از ایران زیبا و فرهنگ، ابنیه‌های تاریخی، مکان‌های ورزشی خاص چه در ایام قدیم باستان و چه دوران معاصر از بازارچه‌های محلی و اقتصادی از کشاورزی و هر آنچه که بتوان از این نما، زیبایی ایران را به مخاطبان انتقال دهیم در این مستند گنجانده ایم.

وی تاکید کرد: برای این که زیبایی‌های ایران را به رخ بکشیم باید به جا‌های بکر و دست نخورده سفر و گاهی اوقات از مناطق صعب العبور هم عبور می کردیم که برای رفع این مشکل از افراد بومی منطقه کمک می گرفتیم.

گودرزی تصریح کرد: این مستند ۳۱ قسمتی با نمای هلی شات تصویربرداری شده و برای نخستین بار است که مجموعه های مستند در صداوسیما به طور کامل با این تکنولوژی تصویربرداری شده که بی شک بر جذابیت کار افزوده است.

گفتنی است مهدی ازوج نویسندگی این مجموعه را بر عهده داشته و داوود نماینده نریشن مستند را خوانده است. مهدی مهجوری و میکائیل محمدی تصویربرداری و کوروش نمازی هم تدوین این مجموعه مستند را انجام داده اند.

انتهای پیام/ن

آخرین اخبار

آغاز پخش مسابقه «قهرمان» از شبکه سه «تاز در جستجوی برگر» سر از شبکه تهران درآورد طراحی سبد بهینه محصولات در «پایان‌نامه» برنامه «تکیه خانه» در قاب شبکه قرآن «خجالت نکش ۲» به «هفت» رسید/ بررسی «انیمه» محسن اسلام زاده سراغ «سرطان اجتماع» رفت/ روایت بی پرده از فساد پرونده «عکاسی مستند» در «نردبان» باز شد/ گفت‌وگو درباره «عکاسی مستند» با ۲ عکاس از  پرونده‌های مهم «پینک فلوید و فلسفه» سوژه «امتداد» شد روزشماری تا اربعین حسینی با ویژه برنامه «مغناطیس» مستندهای آدینه شبکه افق پخش برنامه «۲۰۴۰» از شبکه امید/ نمایش آینده‌ای بدون اسرائیل «تهرانگرد» در دیار تاریخ و تمدن ری تماشای سریال «منو ترک نکن» از قاب شبکه تهران «کافه‌این» برنامه ای برای دوستداران سریال در شبکه تماشا «با هنر زیستن» از دریچه نگاه مجله هنری «بوم» حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» نمایش هنرمندانه وحدت میان دو ملت ایران و عراق با «طوبی»/ لوکیشن‌های ماندگاری که صنعتی‌سازی تولیدات تاریخی را تسهیل می‌کنند پوشش رسانه ای «مسابقات المپیک ۲۰۲۴» از شبکه های سه و ورزش سیما بررسی اولویت های معاونت زنان در دولت چهاردهم در «خط سوم» رودهای خروشان در مسیر عشایر کوچ نشینی بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» «دهکده المپیک» شبکه ورزش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران مستندهای جذاب ورزشی در قاب شبکه امید مدیر جدید تامین برنامه شبکه تهران سیما معارفه شد آغاز فصل چهارم بخش خبری «دی بی سی» فارسی از شبکه دو سیما آخر هفته گرم تابستانی با همراهی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «دوربین ۷» راوی رویدادهای آموزشی، علمی و فن آوری روز تشییع پیکر سعید راد بازیگر پیشکسوت بررسی دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت داستان های تربیتی و آموزشی «باغ قصه ها» برای خردسالان هم نویسی داستان انقلاب از قاب شبکه تهران کیک بوکسینگ بانوان در چادرهای عشایری «آوای وحش» با کیفیت 4K-HDR در قاب فراتر برداشت «شبدر» در شبکه نمایش «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان خراسان شمالی عدم همکاری مجری احضار شده به دستگاه قضایی با رسانه ملی پوشش مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس از شبکه سه زارع زاده: بستری برای ارتباط بی واسطه مستندسازان با حامیان مالی فراهم شده است قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم پخش زنده قرعه کشی لیگ برتر در شبکه ورزش مهمانان این قسمت «۲۳۲ روز دور دنیا» مردمانی از اراک پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در رثای سیدالساجدین (ع) فصل جدید «دکتر سلام» متفاوت تر از قبل به قاب تلویزیون می‌آید به‌ زودی فیلمبرداری فصل دوم «سلمان فارسی» آغاز می‌شود/ فصل اول «سلمان فارسی» سال ۱۴۰۵ به آنتن می رسد آموزش و ادب پارسی محور اصلی برنامه های «مثبت آموزش» و « تار و ترنج» سرپرست جدید امور مالی شبکه امید معرفی شد «سال خشونت بار» در شبکه نمایش سرپرست جدید پخش شبکه ورزش سیما معارفه شد برای «چهارگاه» اتمسفری موسیقایی و عاشورایی خلق کردیم

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها