به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سیما، دکتر علی کربلائی حسینی که به صورت مجازی در کنگره بینالمللی انجمن ملی رادیو و تلویزیون روسیه حضور یافت، با معرفی جایگاه و ظرفیت صداوسیما به عنوان بزرگترین و فراگیرترین رسانه در جمهوری اسلامی ایران، بر امکان تعامل با رسانههای روسی در حوزههای مستند، پویانمایی، سینمایی، سریال و ... تاکید کرد.
وی با اشاره به حضور موفق صداوسیما در بازار محتوای جهانی مسکو که آبان ماه برگزار شد، تصریح کرد: صداوسیما محتوای جذابی در حوزههای مستند، پویانمایی، رئالیتیشو و همچنین سریال دارد که میتواند برای مخاطبان روسی جذاب باشد. مذاکرات برای فروش این آثار به روسیه در دست پیگیری است و طرفهای روسی به این محتوا علاقمندی نشان دادهاند.
مدیر رسانه بینالملل اداره کل تامین و رسانهبینالملل معاونت سیما در همین حال از امکان تولید مشترک به عنوان ظرفیتی برای روایتگری دست اول از هر دو کشور برای مخاطبان ایرانی و روسی خبر داد و گفت: محتوای مناسبی در حوزههای فرهنگی، گردشگری، تاریخ، ادبیات و ... قابل یافتن است که میتوان با سرمایهگذاری مشترک، آن را به محتوای رسانهای مناسب برای دو کشور تبدیل کرد.
وی تولید مستندهای مشترک را از جمله طرحهای کوتاهمدت و زودبازده تعریف کرد که میتواند اثر شگرفتی بر ایجاد ادراک و شناخت صحیح از دو کشور بگذارد.
دکتر کربلائی حسینی در پاسخ به مجری این برنامه مبنی بر آنکه چه گونههایی از محتوای تلویزیونی روسیه میتواند برای مخاطبان ایرانی جذاب باشد؟ گفت: با توجه به مذاکراتی که اخیرا با شرکتهای مختلف روسی داشتیم، گونههای مختلفی شامل مستند، پویانمایی و همچنین سریال و فیلمهای روسی در گونههای اکشن و پلیسی برای مخاطبان ایرانی میتواند جذاب باشد.
کنگره بینالمللی انجمن ملی رادیو و تلویزیون روسیه دوم و سوم آذر در مسکو و با حضور شرکتهای روسی و بینالمللی از جمله از ایران و چین برگزار شد.
انتهای پیام/ن