به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ به نقل از روزنامه رسالت؛ «اقیانوس آرام» عنوان برنامهای است که از این روزها چهارمین فصل آن از شبکه دو سیما روی آنتن میرود و از جدیدترین محصولات سازمان هنری رسانهای اوج است. این برنامه سعی دارد با دعوت از چهرههای موفق در حوزههای مختلف توجه نوجوانان را به خود جلب کند و مسیر موفقیت را برای آنها تشریح کند.
در هر قسمت از برنامه یک چهره موفق به اقیانوس آرام آمده و سعی میکند روایتی از مسیر موفق شدن و رسیدنش به قله را بیان کند. اینکه شور و حال دوره نوجوانی و انگیزه و علاقه این دوره را چطور باید به کاربست تا افقی روشن پیش روی نوجوانان ایرانزمین باشد، محوریت اصلی این برنامه و سخنرانیهای آن است.
البته این شیوه از برنامهسازی و استفاده از سخنرانیهای انگیزشی اتفاقی جاافتاده و مرسوم در دنیا است که از آن برای شکلدهی و جهتدهی ذهن مخاطب استفاده میشود و از این رهگذر مخاطب میتواند ضمن آشنایی با تجارب گرانسنگی که در سالیان متمادی بهدستآمده، از ایدههایی جدید و نوین برای موفق شدن نیز بهرهمند شود.
«اقیانوس آرام» توانسته با میزانسنی درست، دکوری خوب و همچنین تدوین مناسب از یک مجلس سخنرانی خستهکننده فاصله بگیرد و خستهکننده نباشد تا بتواند خود را به سلیقه مخاطب نوجوان امروزی نزدیک کند.
باید به یاد داشته باشیم که بیتوجهی مفرط به نوجوانان در عرصه فرهنگ و هنر آسیبهای جدی برای کشور در پی دارد. نوجوان امروزی مخاطب دیروز نیست که بتوان او را با یکی دو ساعت سیمای نوجوان و نیمرخ راضی کرد. نوجوان امروزی با نسل قدیم که تا حدی امکان ایزوله کردنش وجود داشت فرسنگها فاصله دارد و در سایه غفلت مسئولان و دستاندرکاران حوزه فرهنگ، لاجرم برای یافتن خوراک مناسب رسانهای راه محتواهای گروههای کرهای و امثالهم را در پیش میگیرد.
انتهای پیام/ن