مشاهده خبر

پنج شنبه 10 فروردین 1402 - 14:14:59
ناگفته‌های کارگردان و بازیگر «آتش و باد» از مرگ کریم اکبری مبارکه

صحنه مرگ او در سریال خیلی زیبا از آب درآمد فکر نمی‌کردیم جدی شود.../ دلسوخته واقعی تئاتر، سینما و تلویزیون بود

شب گذشته پس از پخش قسمت دوازدهم «آتش و باد»، ویدیویی از پشت صحنه این سریال به یاد زنده یاد کریم اکبری مبارکه پخش شد.

1

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

در قسمت دوازدهم این سریال صحنه مرگ شخصیت آسیدممد با بازی کریم اکبری مبارکه پخش شد و با پایان این قسمت، کارگردان، مدیر صدابرداری و یکی از بازیگران سریال در ویدیویی که قدری پس از مرگ خود مبارکه ضبط شده بود، از حس و حالشان نسبت به این اتفاق سخن گفتند.

دلسوخته واقعی تئاتر، سینما و تلویزیون بود

مهدی فقیه بازیگر پیشکسوت در این ویدیو اظهار کرد: صحبت کردن درباره یک بزرگ، یک هنرمند دلسوخته واقعی تئاتر، سینما و تلویزیون مشکل است. من از دهه چهل با این مرد بزرگ آشنا شدم و کارهایی در حوزه تئاتر و تصویر با هم داشتیم.

کسی صدای بلند او را نشنید

محمد مختاری مدیر صدابرداری سریال نیز در سخنانی بیان کرد: او آدم بسیار خوب، صبور و مودبی بود. فکر نمی‌کنم کسی در این جمع یک بار یادش باشد او صدایش را بلند کرده باشد.

غصه می‌خورم چرا از کسی با این همه توانایی استفاده نمی‌شد

مجتبی راعی کارگردان این سریال هم در وصف مبارکه گفت: بعد از حدود ۴۰ روز از رفتن مبارکه هنوز سخت است درباره او صحبت کنم هنوز غصه می‌خورم چرا از کسی مثل او با این سطح توانایی ها استفاده نمی‌شد؟! من تصمیم گرفته بودم دیگر او را رها نکنم اما دریغ که رفت‌.

وی افزود: او آنقدر آرام بود که بچه‌های گروه وقتی با او هم صحبت می‌شدند آرام می‌شدند و می‌گفتند چقدر او آدم خوبی است.

کار را با سخت‌ترین سکانس آغاز کردیم اما او فوق‌العاده ظاهر شد

راعی یادآور شد: ما کار را با فشار شروع کرده بودیم و وقتی برای روخوانی و تمرین نداشتیم، بنابراین در برنامه‌ریزی‌مان مجبور شدیم با سخت‌ترین سکانس کار را شروع کنیم. به دستیارم گفتم کاش از سکانس‌های ساده شروع می‌کردیم و نقش آسیدممد پخته می‌شد و آرام آرام به سکانس‌های پیچیده می‌رسیم اما وقتی کار را شروع کردیم او خیلی فوق العاده ظاهر شد و من با خودم گفتم او عجب سطح توانایی دارد.

کارگردان «آتش و باد» با بیان اینکه به هر حال جای خالی او به آسانی پر نمی‌شود، در پایان گفت: در سریال سکانسی بعد از مرگ او داریم که برایش عزاداری می‌شود. فیلمبردارمان برای پلانها خیلی انرژی گذاشت و پلان‌های جذابی از آب درآمد من همینطوری گفتم مرگ او در این پلان‌ها چقدر زیبا شده اما هیچوقت فکر نمی‌کردیم این موضوع جدی شود...

مجموعه تلویزیونی «آتش و باد» به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی در ۵۸ قسمت به عنوان سریال نوروزی و رمضانی شبکه سه سیما به روی آنتن رفته است.

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌ میرزایی، مهران نائل از بازیگران این سریال هستند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

آغاز پخش مسابقه «قهرمان» از شبکه سه «تاز در جستجوی برگر» سر از شبکه تهران درآورد طراحی سبد بهینه محصولات در «پایان‌نامه» برنامه «تکیه خانه» در قاب شبکه قرآن «خجالت نکش ۲» به «هفت» رسید/ بررسی «انیمه» محسن اسلام زاده سراغ «سرطان اجتماع» رفت/ روایت بی پرده از فساد پرونده «عکاسی مستند» در «نردبان» باز شد/ گفت‌وگو درباره «عکاسی مستند» با ۲ عکاس از  پرونده‌های مهم «پینک فلوید و فلسفه» سوژه «امتداد» شد روزشماری تا اربعین حسینی با ویژه برنامه «مغناطیس» مستندهای آدینه شبکه افق پخش برنامه «۲۰۴۰» از شبکه امید/ نمایش آینده‌ای بدون اسرائیل «تهرانگرد» در دیار تاریخ و تمدن ری تماشای سریال «منو ترک نکن» از قاب شبکه تهران «کافه‌این» برنامه ای برای دوستداران سریال در شبکه تماشا «با هنر زیستن» از دریچه نگاه مجله هنری «بوم» حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» نمایش هنرمندانه وحدت میان دو ملت ایران و عراق با «طوبی»/ لوکیشن‌های ماندگاری که صنعتی‌سازی تولیدات تاریخی را تسهیل می‌کنند پوشش رسانه ای «مسابقات المپیک ۲۰۲۴» از شبکه های سه و ورزش سیما بررسی اولویت های معاونت زنان در دولت چهاردهم در «خط سوم» رودهای خروشان در مسیر عشایر کوچ نشینی بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» «دهکده المپیک» شبکه ورزش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران مستندهای جذاب ورزشی در قاب شبکه امید مدیر جدید تامین برنامه شبکه تهران سیما معارفه شد آغاز فصل چهارم بخش خبری «دی بی سی» فارسی از شبکه دو سیما آخر هفته گرم تابستانی با همراهی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «دوربین ۷» راوی رویدادهای آموزشی، علمی و فن آوری روز تشییع پیکر سعید راد بازیگر پیشکسوت بررسی دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت داستان های تربیتی و آموزشی «باغ قصه ها» برای خردسالان هم نویسی داستان انقلاب از قاب شبکه تهران کیک بوکسینگ بانوان در چادرهای عشایری «آوای وحش» با کیفیت 4K-HDR در قاب فراتر برداشت «شبدر» در شبکه نمایش «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان خراسان شمالی عدم همکاری مجری احضار شده به دستگاه قضایی با رسانه ملی پوشش مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس از شبکه سه زارع زاده: بستری برای ارتباط بی واسطه مستندسازان با حامیان مالی فراهم شده است قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم پخش زنده قرعه کشی لیگ برتر در شبکه ورزش مهمانان این قسمت «۲۳۲ روز دور دنیا» مردمانی از اراک پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در رثای سیدالساجدین (ع) فصل جدید «دکتر سلام» متفاوت تر از قبل به قاب تلویزیون می‌آید به‌ زودی فیلمبرداری فصل دوم «سلمان فارسی» آغاز می‌شود/ فصل اول «سلمان فارسی» سال ۱۴۰۵ به آنتن می رسد آموزش و ادب پارسی محور اصلی برنامه های «مثبت آموزش» و « تار و ترنج» سرپرست جدید امور مالی شبکه امید معرفی شد «سال خشونت بار» در شبکه نمایش سرپرست جدید پخش شبکه ورزش سیما معارفه شد برای «چهارگاه» اتمسفری موسیقایی و عاشورایی خلق کردیم

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها