مشاهده خبر

پنج شنبه 18 خرداد 1402 - 11:7:30

«با مستندسازان» حیات وحش در شبکه مستند/ خاطراتی از ساخت مستندهای شاخص حیات وحش در ایران

مجموعه مستند «با مستندسازان» به کارگردانی سعید رسولی تولید جدید شبکه مستند سیما  جمعه ۱۹ خرداد ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

 کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه، درباره سوژه آن توضیح داد و گفت: این مستند، مجموعه پرتره‌هایی از مستندسازان حیات وحش ایران است و در آن سراغ تعدادی از فیلمسازانی رفته‌ایم که در این حوزه فعال‌اند و کارهای گوناگونی ساخته‌اند. در این مجموعه، ضمن ارائه یک بیوگرافی از کارگردانان، مروری بر کارنامه کاری آنان و فعالیت‌هایشان در حوزه ساخت مستندهای حیات وحش داریم.

سعید رسولی افزود: از جمله چهره‌هایی که در این مجموعه معرفی شده‌اند می‌توان به فتح الله امیری، مانی میرصادقی، خلیل زارعی، مجید گل عبد و ... اشاره کرد. البته این مجموعه ادامه‌دار خواهد بود، چرا که هنوز سراغ خیلی از مستندسازان حیات وحش کشور نرفته‌ایم و دوست داریم آنها را نیز مقابل دوربین خود داشته باشیم. به دلیل آنکه بسیاری از آنها در شهرستان هستند، هماهنگی آنها سخت بود.

این مستندساز با اشاره به فرم روایی این مجموعه مستند گفت: در این مجموعه کارهای شاخص این مستندسازان معرفی شده و درباره جزییات ساخت آنها با خودشان صحبت می‌کنیم. در لابه‌لای این گفت‌وگوها خاطرات تلخ و شیرین آنان از ساخت این مستند بیان می‌شود و متناسب با هر موضوع از تصاویر آرشیوی مناسب نیز استفاده می‌کنیم. در حقیقت مروری بر آثار و کارنامه کاری این مستندسازان حیات وحش داریم.

او درباره توجه شبکه مستند به ساخت چنین اثری گفت: تعدادی از مستندسازانی که در این مجموعه معرفی شده‌اند، نخستین کارهایشان را با حمایت شبکه مستند تولید کردند و آرام آرام مسیر پیشرفت را طی کردند تا تبدیل به مستندسازان قوی در این حوزه شدند. از این نظر نقش شبکه مستند در ارتقای سطح تولیدات حیات وحش پررنگ است‌. سفارش ساخت این مجموعه نیز توسط خود شبکه داده شد.

کارگردان مجموعه مستند «با مستندسازان» افزود: نزدیک به ۴-۵ ماه درگیر تولید این مجموعه بودیم، از آنجا که بسیاری از این مستندسازان خارج از پایتخت زندگی می‌کنند، دسترسی به آنان سخت بود و برای حضورشان در تهران نیاز به هماهنگی بود. به همین دلیل روند تولید این مجموعه کمی بیشتر زمان برد. هر قسمت از این مجموعه نزدیک به ۲۵ دقیقه است.

تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه سعید رسولی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربردار: مهدی مولایی، تدوین: زهره مصطفایی، مدیر تولید: میثم زرقانی و هماهنگی: زهرا زرقانی اشاره کرد.

مجموعه مستند «با مستندسازان» جمعه ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. 

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

مستندهای راه یافته به جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند/ رقابت ۷۰ فیلم و نمایش از شبکه مستند معرفی شهدای نوجوان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) گرامیداشت یاد شهید آیت الله مصطفی خمینی در شبکه قرآن و معارف «به سوی غرب، کرمانشاهان»؛ سفری دوستانه در دل تاریخ و فرهنگ ایران مستند «ج.تهرانی» در قاب شبکه مستند یک «برادر خوب» در شبکه سه «گرین لند»؛ روایت‌گر ماجرایی آخرالزمانی با «جهان به افق فلسطین» به پویش شاد بپیوندید مزایده انگشتر سیدحسن نصرالله به نفع مردم لبنان «پنجه طلایی» به شبکه نمایش می رود تکرار تجربه موفق تلویزیونی مرحوم حجت الاسلام راستگو این بار در «منم بچه مسلمان» سینمایی «طبیعت بشر» را از شبکه یک سیما ببینید زارع زاده: شبکه مستند از فیلم‌سازان جوان حمایت می‌کند آغاز بخش ملی جشنواره تلویزیونی مستند با فیلمی از لرستان/ «اسپیکوه» به آنتن رسید بررسی تاثیر جنگ رسانه ای در نبرد نظامی در برنامه «زمانه» «آخر الزمان باستانی» مستندی علمی - تاریخی در شبکه چهار هشتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستندهای بخش ملی آغاز شد سینمایی «شکارچیان شهر ویرانه» را از شبکه نمایش ببینید پخش زنده کشتی فرنگی امیدهای جهان از قاب شبکه ورزش سینمایی «بخندان یا بمیر» در شبکه تهران / تعلیق از کار به اتهام رشوه شبکه آموزش خانه هوش مصنوعی «مکث» در «صبح جمعه با شما» صدا ، دوربین، سریال «دوستان قدیمی» به شبکه تهران می روند تغییر ساعت پخش برنامه «خوش نمک» پای خیاطان و طراحان لباس به شبکه نسیم باز شد/ بِبُر و بدوز، جایزه بگیر «جورج کنجکاو» باز هم به شبکه کودک می آید نگاهی به زندگی آیت الله مهدوی کنی از قاب شبکه قرآن و معارف سیما «زمانه» امشب با موضوع جزایر سه گانه همیشه ایرانی قصه سفره ایرانی در مستند «ترنج» تماشای «جاده مرموز» از شبکه تهران/ حل پرونده یک قتل در «جاده مرموز»! ارتباط مستقیم تلفنی عوامل برنامه پرمخاطب «منم بچه مسلمان» با بینندگان «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ پخش مستقیم دیدار آلومنیوم اراک و فولادخوزستان از شبکه ورزش پخش زنده لیگ برتر والیبال از قاب شبکه ورزش آغاز سری جدید «سرنخ» «سلمان فارسی» در زمان مشخص‌شده به آنتن می‌رسد/ پیش‌نمایش سریال «حضرت موسی (ع)» در جشنواره فجر سینمایی «دست انتقام» را از شبکه نمایش ببینید زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ تماشای «طبیعت پنهان آفریقا» در شبکه تهران حداد عادل: شبکه یک، پرچمدار پاسداری از زبان فارسی است ویژه برنامه «رویش» به مناسبت روزجهانی زن روستایی و عشایری شب سینما و «هوش مصنوعی» با حضور پویا عاقلی زاده مستند «طعم کولا» به زودی روانه آنتن می شود. «آخرین توقف در یوما» در شبکه چهار آشنایی با تنوع زیستی جنوبی‌ترین نقطه کرمان بررسی «نسل نو در سینمای ایران» و «نسل نو و انجمن سینمای جوانان»/ «استاد» نقد می‌شود «امتداد» به سراغ «جنگ ستارگان و فلسفه» رفت پخش فیلم «تاریکی» همراه با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها