مشاهده خبر

شنبه 4 شهریور 1402 - 17:10:0

آموزش سلامت از دریچه نگاه «دکتر سلام »

عوامل «دکتر سلام » با حضور در 162 از روند تولید این برنامه گفتند.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

همزمان با روز پزشک عوامل برنامه «دکتر سلام » شبکه آموزش سیما، باحضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان (162 )، به سؤالات مخاطبان پاسخ دادند و پس از آن در نشست خبری ای که به صورت زنده و مستقیم روی آنتن شبکه آموزش رفت درباره این برنامه سلامت محور توضیحاتی ارائه دادند.

 

ویزیت بیمار در استودیو، در برنامه های آتی

راحله محمدجانی، تهیه کننده «دکتر سلام » با اشاره به تولید این برنامه گفت: در هر قسمت از برنامه با حضور یک پزشک متخصص به بررسی موضوعی پزشکی می پردازیم. این برنامه سال هاست روی آنتن شبکه آموزش می رود و هدفش پیشگیری و خودمراقبتی مخاطبان از خودشان است. آگاهی از نحوه برخورد، شناسایی و پیشگیری از بیماری ها از اهداف «دکتر سلام »است و این برنامه سعی دارد در همه زمینه های پزشکی، باورهای غلط پزشکی و سایر مسائل اطلاع رسانی کند.

محمدجانی، دلایل مختلفی برای ماندگاری این برنامه برشمرد و گفت: برنامه «دکتر سلام » بیش از ۱۰ سال است که مخاطب ثابت و پیگیر دارد. این آمارها را از طریق پیامک هایی که به ما ارسال می شود، متوجه می شویم. یکی از دلایل ماندگاری برنامه استقبال از محتوای تولید شده در شهرستان هاست.

این تهیه کننده درباره انتخاب پزشکان اظهار کرد: پزشکان برنامه همه عضو هیئت علمی و بسیار حاذق و کاربلد هستند. دسترسی مخاطبان شهرستان به این پزشکان خیلی سخت است و همین باعث می شود برنامه بیننده بیشتری داشته باشد.

وی زمان پخش برنامه را مناسب دانست و گفت: ساعت 13:00 تا 14:00 ، اکثر خانم های خانه دار در منزلند و مخاطب ما هستند. همچنین بیشتر برنامه های پزشکی کنار موضوعات پزشکی به موضوعات دیگر هم می پردازند، ولی برنامه «دکتر سلام» فقط به صورت تخصصی به موضوعات پزشکی می پردازد.

محمدجانی اضافه کرد: به زودی در استودیویی جدید و با ساختاری جدید، برنامه روی آنتن می رود و قرار است در آینده به شکل درمانگاهی درمان بیماران را نشان دهیم. به این صورت که بیمار در استودیوحضور پیدا می کند و معاینه می شود و مخاطب نحوه درمان او را می بیند.

 

آموزش همگانی برای تحقق عدالت آموزشی

حسین نعمتی، مدیر گروه آموزش های عمومی نیز با بیان اینکه عدالت آموزشی مهم ترین هدف شبکه آموزش است، گفت: شبکه آموزش تمام تلاشش را می کند تا برنامه هایش در جهت عدالت محوری باشد. علی رغم نبود درمان رایگان برای همه، ما تلاش کردیم در برنامه «دکتر سلام » علاوه برپیشگیری، راه های درمان را هم ارائه دهیم و با راهنمایی مناسب مخاطب بیمار را از سردرگمی نجات دهیم.

وی «دکتر سلام» را برنامه ای قدیمی و پرمخاطب در میان خانواده ها دانست و گفت: این برنامه که از اوائل دهه 90 روی آنت نشبکه آموزش رفته، اطلاعات پزشکی مفیدی در شاخه های مختلف به مخاطبان خویش ارائه می کند و در بخشی از آن مشاوره هایی در حوزه بهداشت و سلامت به مخاطبان به زبانی ساده و همه فهم داده می شود.

مدیر گروه آموزش های عمومی «دکتر سلام » را نمونه برنامه های عدالت محور رسانه ملی دانست و گفت: شبکه آموزش با نگاه آموزش برای همه، چه در مقطع آموزش تحصیلی و چه پزشکی، نگاهی همگانی دارد و با همراهی مدیر شبکه آموزش این امر تحقق یافته است .

 

ارتقای بهداشت و سلامت در میان خانواد ه ها

در ادامه، رضا فرخی، سردبیر این برنامه تأکید کرد: «دکتر سلام » ازآن دست برنامه هایی است که مخاطبان شناخته شد ه و وفاداری دارد و به نظر می رسد با توجه به فضای برنامه و اینکه یک گروه متخصص در تولید آن نقش دارند، بسیاری از نیازهای مردم در حوزه سلامت به واسطه «دکتر سلام » پوشش داده شده است. این برنامه سلامت محوربازخوردهای خوبی در بین مردم داشته است و از طرف دیگر یک کار کاملا حرفه ای و منسجم را در پیش گرفته که موجب افزایش اطلاعات عامه مردم در حوزه بهداشت و سلامت شده است.

 

دکتر سلام، یک کپسول اطلاعاتی

در ادامه شکارچی، معاون آموزش و پژوهش سازمان نظا م پزشکی کشور گفت: برنامه «دکتر سلام » برنامه ای علمی - پزشکی است که در هر قسمت از آن، پزشکان متخصص در حوزه های مختلف سلامت به بیان نکاتی آموزنده مي پردازند. هدف از تولید این برنامه که محتوای سلامت محور دارد، آن است که در بخش های کوتاه، پزشکان متخصص بتوانند نکات پزشکی لازم را به مخاطب آموزش دهند و در واقع مانند یک کپسول اطلاعاتی عمل کنند.

شکارچی ارتقای آگاهی های بهداشتی و پزشکی در جامعه رامهم دانست و گفت: مردم به طور عمده اطلاعات سلامت خود را از رسانه ملی می گیرند و سبک زندگی مردم در حوزه سلامت به طور چشم گیری متأثر از رسانه است. امیدواریم مراکز پژوهشی جامع نگردر حوزه سلامت گسترش پیدا کند. ما نیز قول می دهیم از شیوه های ساختاری مفید رسانه ای بر اساس تحلیل کانال ارتباطی و نظر مخاطب برای برنامه سازی استفاده کنیم.

وی درباره دلایل توفیق این برنامه افزود: مهم ترین دلیل شاید این باشد که «دکتر سلام » بسیار ملموس و عملی است و در کم ترین زمان ممکن اطلاعات مفیدی را به مردم می دهد که کاملا کاربردی هستند.

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

بررسی تاثیر جنگ رسانه ای در نبرد نظامی در برنامه «زمانه» «آخر الزمان باستانی» مستندی علمی - تاریخی در شبکه چهار هشتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستندهای بخش ملی آغاز شد سینمایی «شکارچیان شهر ویرانه» را از شبکه نمایش ببینید پخش زنده کشتی فرنگی امیدهای جهان از قاب شبکه ورزش سینمایی «بخندان یا بمیر» در شبکه تهران / تعلیق از کار به اتهام رشوه شبکه آموزش خانه هوش مصنوعی «مکث» در «صبح جمعه با شما» صدا ، دوربین، سریال «دوستان قدیمی» به شبکه تهران می روند تغییر ساعت پخش برنامه «خوش نمک» پای خیاطان و طراحان لباس به شبکه نسیم باز شد/ بِبُر و بدوز، جایزه بگیر «جورج کنجکاو» باز هم به شبکه کودک می آید نگاهی به زندگی آیت الله مهدوی کنی از قاب شبکه قرآن و معارف سیما «زمانه» امشب با موضوع جزایر سه گانه همیشه ایرانی قصه سفره ایرانی در مستند «ترنج» تماشای «جاده مرموز» از شبکه تهران/ حل پرونده یک قتل در «جاده مرموز»! ارتباط مستقیم تلفنی عوامل برنامه پرمخاطب «منم بچه مسلمان» با بینندگان «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ پخش مستقیم دیدار آلومنیوم اراک و فولادخوزستان از شبکه ورزش پخش زنده لیگ برتر والیبال از قاب شبکه ورزش آغاز سری جدید «سرنخ» «سلمان فارسی» در زمان مشخص‌شده به آنتن می‌رسد/ پیش‌نمایش سریال «حضرت موسی (ع)» در جشنواره فجر سینمایی «دست انتقام» را از شبکه نمایش ببینید زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ تماشای «طبیعت پنهان آفریقا» در شبکه تهران حداد عادل: شبکه یک، پرچمدار پاسداری از زبان فارسی است ویژه برنامه «رویش» به مناسبت روزجهانی زن روستایی و عشایری شب سینما و «هوش مصنوعی» با حضور پویا عاقلی زاده مستند «طعم کولا» به زودی روانه آنتن می شود. «آخرین توقف در یوما» در شبکه چهار آشنایی با تنوع زیستی جنوبی‌ترین نقطه کرمان بررسی «نسل نو در سینمای ایران» و «نسل نو و انجمن سینمای جوانان»/ «استاد» نقد می‌شود «امتداد» به سراغ «جنگ ستارگان و فلسفه» رفت پخش فیلم «تاریکی» همراه با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت لیگ برتر با شبکه ورزش کارشناسی لیگ یک در فوتبال یک شبکه ورزش «کار خونه» این هفته به میزبانی بانویی تلاشگر از استان آذربایجان غربی «نیمه پنهان ماه» در شبکه قرآن و معارف سیما دیدنی شد پخش مستند «وداع با اسلحه» در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند محمد داوودی: مستند «پل آزادی»، اثر مردمی از نخستین روزهای دفاع مقدس است/ صدا و سیمای اهواز چگونه در جنگ جان گرفت؟! اسرار سینمایی «نقشه فرار» در شبکه تهران روایت معاون سیما از دوگانگی همکاری با چهره‌ها + فیلم سریال جدید تلویزیون کلید خورد/ حضور بیش از ۲۰۰ بازیگر در «حکایت های کمال ۲» سفیدغازها، موشک‌های زنده مستند «کارگاه ریچارد هاموند» را از شبکه مستند ببینید چهارمین هفته پاییزی و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مناظره علمی در برنامه زنده «کشیک سلامت» «دوربین ۷» در خوابگاه های دانشجویی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها