مشاهده خبر

شنبه 28 مهر 1403 - 13:4:3

شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ

شبکه افق مجموعه‌ای از مستندهای متنوع با موضوعات ایرانگردی، فرهنگی و اجتماعی را در این هفته برای بینندگان تدارک دیده است.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

مجموعه مستند «پازل» یکی دیگر از تولیدات شبکه افق است که توسط گروه مستند این شبکه تولید شده است. مستند «پازل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله رحیمی تولید شده و در هر قسمت به بیان دستاوردهای علمی، فناوری و صنعتی کشور در تمام حوزه‌ها می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.
در مستند «عمار انقلاب» سعی شده دیدگاه‌ها و نظریات آیت الله مهدوی کنی درخصوص مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده، ارائه و بررسی شود. مستند «عمار انقلاب» که به بررسی ابعاد مختلف زندگی ایشان از نگاهی نو می‌پردازد، شنبه و یکشنبه ساعت ۱۸ به روی آنتن می‌رود.
مجموعه مستند «خانه پوچ» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹برای اولین بار از آنتن افق سیما با محوریت مهاجرت به کشورهای خارجی و رسیدن به آرزوهای دور و دراز در آنجا تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
مستند «فرید الدین» با نگاهی به زندگی شهید فریدالدین معصومی، از نخبگان صنعت برق کشور که در حادثه تروریستی شیراز به شهادت رسید ساخته شده است. جوانی دانا و با انگیزه که پنج سالی از انقلاب کوچکتراست ولی زندگی‌اش خصوصا در حیطه‌ی علمی عجیب انقلابی است. این مستند شنبه ساعت ۱۹:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.
مجموعه مستند «بزرگراه همت» می‌کوشد تا با دوربینیِ بی‌تکلف، راوی قصه‌های نابِ مجاهدانِ فرهنگ و دستاوردهای ارزشمند آنها باشد و کشور به کشور، استان به استان، شهر به شهر، روستا به روستا، می‌بوید و می‌جوید تا دیده‌بان و پاسدار آورده‌های فرهنگی تمدن نوین اسلامی باشد.«بزرگراه همت» نام مستندی سریالی است که به معرفی کنشگران شاخص و برجسته عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد و فصل پنجم این مجموعه مستند شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.
«سعادتمندان» عنوان مجموعه‌ای مستند به کارگردانی امید ملکوتی است که شنبه تا جمعه ساعت ۵ صبح روی آنتن می‌رود.. مستند «سعادتمندان» با موضوع سبک زندگی و سیره عملی علمایی که در زمینه قرآن معارف اسلامی آثار و برکات ارزشمندی داشته اند روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.
همچنین در سری دوم مجموعه مستند « پارسین » به معرفی مناطق مختلف ایران و آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ ها، مشاغل سنتی و جاذبه های طبیعی و گردشگری با محوریت مردم شناسی پرداخته می شود. این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی منیری شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.
سری دوم مستند «پنجه‌های کارآمد» با توجه به بیکاری طیف وسیعی از جوانان، در این مستند به آموزش و مهارت آموزی و کسب تخصصی در زمینه‌های مورد علاقه‌شان در غالب کارآفرینی پرداخته می‌شود و راهکارهایی در این زمینه بویژه از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای ایجاد مشاغل پایدار و سودآور فراهم می شود. این مستند از یکشنبه مورخ ۲۲ مهر ماه ساعت ۱۵:۳۰ به روی آنتن افق سیما نقش می‌بندد.
مستند «خوبان عالم»، روایتی از زندگی و فعالیت امید خوب است. شهید امید خوب یکی از شهدای حادثه تروریسیتی در حرم شاهچراغ بود که به همراه پدر خود به سهادت رسید. این مستند یکشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از قاب افق پخش می‌شود.
مستند «مزد خادمی» به حادثه تروریستی در شیراز و شهادت یکی از خادمین حرم حضرت شاهچراغ به نام حسنعلی پورعیسی می‌پردازد. شهید پورعیسی در حالی که تلاش می کرد مردم را از خطر دور کند به شهادت رسید. این مستند را دوشنبه ساعت ۱۹:۳۰ از آنتن افق سیما پخش می‌ود.
فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.همچنین این مستند دوشنبه ۳۰ مهر ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.
مستند «غیبت موجه»، روایتی است از شهید محمدرضا کشاورز از نگاه دوستان و معلمین او، که در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ مظلومانه به شهادت رسید. این مستند سه‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ پخش می‌شود.
مستند «داستان سفارت»، روایتی از روابط ایران و رژیم صهیونیستی قبل از وقوع انقلاب می‌باشد. در این مستند به اقدامات مشترک رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی از قرارداد موشک بالستیک گرفته تا فعالیت اشتراکی در دشت ناز قزوین و اقدامات امنیتی و اطلاعاتی مشترک بین موساد و ساواک، اشاره شده است. این مستند سه‌شنبه ساعت ۲۲ به روی آنتن افق سیما می‌رود.
«آرزم» عنوان مجموعه مستندی ۲۶ قسمتی است که ششمین قسمت از آن این هفته چهارشنبه به ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه افق سیما پخش خواهد شد. تاریخچه دفاع مقدس ملت ایران در مقابل ارتش بعث و قدرت‌های جهانی همراه با پخش اسناد منتشر نشده، ویژگی این مجموعه مستند است.
توطئه، تقلب، خشونت و آدم کشی چیزی که به صورت مجازی آغاز می‌شود می‌تواند خیلی سریع رنگ واقعیت به خود بگیرد و وقتی اینترنت در سراسر جهان است، عواقب آن نیز سراسری هستند. مستند «شبکه اقناع؛ مرگ، دروغها و اینترنت» جمعه ساعت ۱۶ به روی آنتن افق سیما می‌رود.
مستند «سرزمین ستاره‌ها» به کارگردانی مسعود زارعیان و مسعود محمدیان، تصویری جذاب و بدیع از حضور قرآن در زندگی انسان امروز ارائه می‌دهد. این مجموعه که در ۲۶ قسمت تولید شده، سفر دو حافظ و استاد بین‌المللی قرآن، علی و مهدی حبیبی، به شهر‌ها و استان‌های مختلف ایران برای شرکت در جلسات خانگی قرآن را به تصویر می‌کشد.
مستند سفرنامه سرزمین ستاره‌ها از این هفته جمعه‌ها، ساعت ۱۸ از شبکه افق سیما به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

«سلمان فارسی» در زمان مشخص‌شده به آنتن می‌رسد/ پیش‌نمایش سریال «حضرت موسی (ع)» در جشنواره فجر سینمایی «دست انتقام» را از شبکه نمایش ببینید زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ تماشای «طبیعت پنهان آفریقا» در شبکه تهران حداد عادل: شبکه یک، پرچمدار پاسداری از زبان فارسی است ویژه برنامه «رویش» به مناسبت روزجهانی زن روستایی و عشایری شب سینما و «هوش مصنوعی» با حضور پویا عاقلی زاده مستند «طعم کولا» به زودی روانه آنتن می شود. «آخرین توقف در یوما» در شبکه چهار آشنایی با تنوع زیستی جنوبی‌ترین نقطه کرمان بررسی «نسل نو در سینمای ایران» و «نسل نو و انجمن سینمای جوانان»/ «استاد» نقد می‌شود «امتداد» به سراغ «جنگ ستارگان و فلسفه» رفت پخش فیلم «تاریکی» همراه با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت لیگ برتر با شبکه ورزش کارشناسی لیگ یک در فوتبال یک شبکه ورزش «کار خونه» این هفته به میزبانی بانویی تلاشگر از استان آذربایجان غربی «نیمه پنهان ماه» در شبکه قرآن و معارف سیما دیدنی شد پخش مستند «وداع با اسلحه» در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند محمد داوودی: مستند «پل آزادی»، اثر مردمی از نخستین روزهای دفاع مقدس است/ صدا و سیمای اهواز چگونه در جنگ جان گرفت؟! اسرار سینمایی «نقشه فرار» در شبکه تهران روایت معاون سیما از دوگانگی همکاری با چهره‌ها + فیلم سریال جدید تلویزیون کلید خورد/ حضور بیش از ۲۰۰ بازیگر در «حکایت های کمال ۲» سفیدغازها، موشک‌های زنده مستند «کارگاه ریچارد هاموند» را از شبکه مستند ببینید چهارمین هفته پاییزی و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مناظره علمی در برنامه زنده «کشیک سلامت» «دوربین ۷» در خوابگاه های دانشجویی تلاش های «ادی» برای المپیک مستند «بهنام ۳۰ سال بعد» روایت زندگی و شهادت بهنام محمدی حکایت های «مولان» در شبکه فراتر سیزدهمین جشنواره کتاب خوانی رضوی «زندگی درختان» در شبکه تهران شبکه نسیم «با ترانه» به دنیای موسیقی بازگشت حضور بانویی کارآفرین از استان آذربایجان غربی در برنامه «کار خونه» روایتی از زندگی برادران گرایی شبکه یک از «زندگی را زندگی باید کرد» می گوید پنجمین شب پخش فیلم های «ویژه فلسطین» جشنواره‌ی تلویزیونی مستند «هفت شهر عشق» در قاب افق واکاوی مؤلفه‌های بصری و زیبایی‌شناختی برنامه‌های تلویزیونی گفت وگو محور دینی «لوتر: سقوط خورشید» در قاب شبکه نمایش «طنزیم» سراغ هواداری رفت/ حضور متفاوت سه چهره در یک برنامه ویژه برنامه «مثبت سلامت» به مناسبت روز عصای سفید تماشای «خرس های محافظ جنگل» در شبکه تهران نخستین مسابقه رباتیک سال 2020 حوت ایرانی؛ اژدری مرگبار برای دشمنان پاسخ معاون سیما به حواشی نظرسنجی ایسپا و جامعیت تلویزیون فصل یک سریال «عملیات سیاه» را از شبکه تماشا ببینید توضیح و عذرخواهی برنامه «سیمای خانواده» درباره یک خطای ناخواسته چهارمین شب پخش فیلم های «ویژه فلسطین» جشنواره‌ی تلویزیونی مستند

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها