مشاهده خبر

یک شنبه 19 شهریور 1402 - 9:41:13

مجله تصویری «خیلی دور خیلی نزدیک» با مرور خاطراتی از دهه ۵۰ تا ۸۰

«خیلی دور، خیلی نزدیک» با محوریت «پلی از گذشته پرافتخار تا آینده پرامید»در حال پخش از آنتن شبکه دو است.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

حمیدرضا فتح آبادی تهیه کننده «خیلی دور، خیلی نزدیک» درباره ایده اولیه این برنامه گفت: حدود یک سال پیش ایده ساخت چنین برنامه ای در ذهن شکل گرفت و طی جلساتی که با «بامروت نژاد» مدیر شبکه دو داشتیم به این نتیجه رسیدیم محتوایی با هدف مرور برنامه های قدیمی را برای همراهان همیشگی تلویزیون آماده پخش کنیم.
در جلساتی که با قائم مقام و مدیر تامین برنامه شبکه دو انجام شد به این نتیجه رسیدیم برنامه های گذشته تلویزیون را در یک باره زمانی چهل ساله مرور کنیم تا سرانجام به «خیلی دور، خیلی نزدیک» رسیدیم. انتخاب نام این برنامه هم بر دو وجه استوار بود؛ «خیلی دور» ناظر بر پخش آثار قدیمی ایران و جهان بوده و واژه «خیلی نزدیک» ناظر بر پخش آثار جدید ایران و جهان که این دور عبارت در کنار هم، پلی بین آثار گذشته تاکنون را رقم خواهد زد.
وی خاطرنشان کرد: شعار برنامه هم «از هر جا، هر زمان، هر چه می پسندی برایمان پیغام بگذار» و هدف هم «سفری از اکنون به گذشته و از گذشته به آینده» و «اینک زندگی در اکنون با تلویزیون» است.
فتح آبادی افزود: این برنامه سه رکن اصلی دارد؛ آرشیو، مردم و تلویزیون. هدف ما این بود که جستجویی در آرشیو برنامه‌های تلویزیونی داشته باشیم به همین دلیل از برنامه‌های قدیمی سال 57 شروع کرده و تا برنامه‌های دو، سه سال اخیر را بازنگری و مورد بازبینی قرار می دهیم. پخش برنامه‌های قدیمی برای مخاطبان دهه 40، 50 و 60 نوستالژی خواهد بود؛ همچنین متولدین دهه 70 و 80 که فرزندان نسل قبل هستند نیز می‌توانند در کنار خانواده این خاطره بازی را تماشا کنند و با این برنامه‌ها آشنا شوند.
فتح‌آبادی با اشاره به اهمیت نظرات مردم در این برنامه گفت: برنامه «خیلی دور، خیلی نزدیک» بر دو پایه آرشیو و مردم استوار است؛ آرشیو که منبع اصلی ماست و از آن برای خود برنامه استفاده می‌کنیم و از نظرهای مردم برای پیش بردن برنامه استفاده می‌کنیم. در واقع از جایی به بعد مردم به ما می‌گویند که چه برنامه ای را پخش کنیم. از سریال‌های قدیمی ایرانی و خارجی گرفته تا مسابقات تلویزیونی و گزارش‌های ورزشی.
قسمت «دور برنامه»  مخاطب آن دهه 50- 60 هستند و قسمت «نزدیک برنامه» هم  دهه 70 به بعد هستند ولی در عمل تلاش می کنیم نسل های گذشته که از این برنامه ها خاطره دارند در فرصتی در کنار نسل جدید این برنامه ها را مرور کنند.
شبکه دو چون شبکه «زندگی و خانواده» است تلاش کردیم به واسطه محتوای این برنامه، نسل های مختلف در کنار هم  بیننده آن باشند. می توان گفت نسل هایی قدیمی با این برنامه خاطره بازی می کنند و نسل جدید خاطره سازی می کند.
در این برنامه بخش گزیده ای از فیلم های سینمایی، سریال و مجموعه های نمایشی، فیلم های مستند، کارتون،  نماهنگ، تیتراژ سریال هاو برنامه ها، ورزش، موسیقی فیلم و پشت صحنه برنامه ها و همچنین دوبلاژ که از بخش های اصلی برنامه هستند پخش می شود.
در برنامه نکاتی هم به صورت زیرنویس اطلاع رسانی می کنیم این که کاردر چه سالی تولید شده است، بازیگر، گوینده، عوامل برنامه چه کسانی هستند، داستان آن بر چه اساسی نگارش شده و در کل نکات خاص و جذاب را برای بینندگان بازگو کنیم.
فتح آبادی خاطرنشان کرد: «خیلی دور، خیلی نزدیک» روزهای شنبه تا چهارشنبه 30 دقیقه بامداد پخش و ساعت 14 تکرار می شود و برای احترام به نظر مخاطبان، پنج شنبه ها و جمعه ها، یک فیلم سینمایی به درخواست مردم پخش می کنیم، ضمن این که جمعه ها ساعت 14 گلچینی از برنامه برای مخاطبان پخش خواهیم کرد.
فتح آبادی اضافه کرد: برنامه در روزهای مناسبتی منعطف به مناسبت خاص همان ایام می شود. مثلاً در ایام محرم، برنامه‌هایی با همین محوریت پخش می کنیم یا در سالروز تولد علی حاتمی، آثار این کارگردان را پخش کردیم و سعی می کنیم با پخش برنامه‌های مرتبط سعی می‌کنیم به‌روز پیش برویم.
فتح آبادی افزود: در حال برنامه‌ریزی برای بخش جدیدی هستیم که پیام‌هایی که مردم در فضای مجازی برای ما می‌نویسند، پاسخ ‌دهیم. قرار است بخشی به نام «آن چه خواسته اید» به برنامه اضافه شود که راه ارتباطی مخاطبان با برنامه خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/ج

آخرین اخبار

«بازخوانی» شبکه قرآن و معارف سیما در هفته وحدت مسابقه تلویزیونی«نوآ»؛ اولین رقابت طراحی و دوخت لباس زنان در تلویزیون پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از شبکه مستند «وقف نامه» در قاب مستند دانشمندان آینده ایران در «زمانه» امشب جشن بازگشایی مدارس با «همشاگردی سلام» رژه «هنگ بردگان» در شبکه یک پخش سریال جدید «نماینده» از شبکه تماشا مستند «میراث نورانی» در قاب شبکه قرآن روایت فعالیت های مختلف مساجد در شبکه قرآن و معارف همراه با تلاوت آیات قرآن کریم و سخنرانی های شبکه قرآن و معارف پخش رقابت الاهلی و پرسپولیس از شبکه ورزش پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از شبکه نمایش سیما بازگشت عموهای محبوب فیتیله‌ای به تلویزیون آنتن گروگان تولید نیست بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در «زمانه» امشب معاون سیما به پشت صحنه بزرگ ترین دکور برنامه کودک تلویزیون رفت «کار خنده» جایی که لبخند پایان ندارد درخشش «ستاره پیروزی» در شبکه نمایش غواص شجاع آب های عمیق مهمان امروز «مهرگان» «سر سفره خدا» در صدر پرتماس‌های هفته با شبکه نمایش به «درون هزارتوی گریزلی» بروید هنرمندان کشور دل درگرو «مهر محمد» دارند مهم‌ترین نقش در نظام آموزشی آموزش و پرورش؛ نظام امتحانات است بازدید معاون سیما از پشت صحنه سریال «چرخ گردون ۲» جلسه شورای فرهنگی رنگ‌ و بوی مدرسه به خود گرفت مروری بر خاطرات شیرین تلویزیون در «خیلی دور، خیلی نزدیک» گردشگری سلامت در شبکه سلامت سیما ساماندهی کارشناسان حوزه پزشکی در برنامه های مختلف پویش سلام به آینده در شبکه نسیم «قلعه ماهیان» در قاب شبکه فراتر شناسایی روندهای حاکم بر صنعت ویدئو (VOD) نقش‌آفرین نقش‌های به‌یادماندنی صدرالدین حجازی بازیگر باسابقه درگذشت «مهرگان» شبکه یک به استقبال ماه مهربانی می رود «مهر محمد» زینت بخش هفته وحدت «زمانه» امشب و «پزشکانی که کم داریم» پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از تلویزیون جشنواره سینمایی آخرین هفته تابستان مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان شبکه نمایش به «فراری بزرگ» پناه داد دفاع از ساخت برنامه‌های عامه‌پسند در حوزه هنر روز ملی خرما در «رویش» رویداد بین المللی «الف تا»؛‌ ایده ها و تجربه های تحول آفرین مدرسه جشنواره تلویزیونی به صورت تخصصی روی «عکس مستند» کار می‌کند استقبال نردبان از «روز ملی سینما» با مهرداد زاهدیان سریال هوملند و سازمان سیا سوژه «امتداد» شد چالش‌های اجرای برنامه پزشکی خانواده در استان فارس «مجری‌ نو» روی آنتن شبکه امید «خونه مونه»، قابی متفاوت و جذاب از زندگی در روستا

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها