مشاهده خبر

سه شنبه 7 فروردین 1403 - 10:50:12

بزرگ‌ترین محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود

هم‌خوانی، اجرای سرود، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بزرگترین اجتماع قرآنی در استادیوم صدهزار نفری آزادی با عنوان «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» برگزار خواهد شد.

در روزهای گذشته اقدامات لازم پیرامون سهولت در ورود و خروج عموم مردم، چگونگی تردد از طریق تونل‌ها به استادیوم آزادی، محل استقرار پارکینگ خودروها انجام شده است تا این مراسم قرآنی به نحو مطلوب در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود.

هم‌خوانی، اجرای سرود، نور افشانی، اهدای هدایای بسیار ویژه و اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع، بخشی از برنامه‌های جشن بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها خواهد بود.

«محفل» عنوان برنامه تلویزیونی است که فصل اول آن با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ از شبکه سوم سیما پخش شد. برنامه‌ای با محوریت قرآن که امسال نیز از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان هر روز در ساعات پیش از افطار مهمان خانه مخاطبان رسانه ملی است. این برنامه با حضور پنج میزبان بین‌المللی و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان روی آنتن تلویزیون می‌رود.

 

تمام تمهیدات ایمنی برای حضور خانواده‌ها وجود دارد

دانیال خسروی، مسئول فنی برگزاری برنامه، در رابطه با نحوه آماده سازی ایمنی این اجتماع قرآنی بیان کرد: با توجه به اینکه برنامه قرآنی است و مخاطبان خانواده‌ها همراه با کودکان هستند، حصارهای بیشتری برای رعایت تمهیدات ایمنی در نظر گرفته شده است.

خسروی با اشاره به اینکه از اواسط اسفند ماه فرایند ایمنی آغاز شده است، گفت: در قسمت جایگاه بتونی ورزشگاه تقریبا ۹۰ درصد فرایند بهره برداری وجود داشت اما با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تصمیم داریم بار وزن زنده سکو را کاهش بدهیم و غالب فضا را با تزئینات پرچم درست شده است.

وی ادامه داد: طبیعتا این زیر ساخت‌ها و ایمن سازی‌ها از قبل در ورزشگاه وجود داشت اما ما سعی داشتیم به خاطر حضور خانواده‌ها ایمنی را افزایش بدیم؛ مثلا در رابطه با بحث سرویس‌های بهداشتی به خاطر اینکه مخاطب برنامه خانواده‌های مذهبی و روزه دار هستند، سعی شده تا سرویس‌های موجود نوسازی و آماده شوند و همچنین علاوه بر آن‌ها سرویس‌ بهداشتی‌های سیار در اطراف ورودی ورزشگاه تعبیه شود.

 

تدارک ۱۵۰ هزار پک اطعام افطار برای روزه داران امام حسنی (ع)

علیرضا خسرو بابایی، مسئول تدارکات و پذیرایی برنامه مخفل، در رابطه با تهیه و توزیع پک‌های افطاری گفت: ما از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه و خرید اقلام مورد نیاز کردیم و آن‌ها را در محل ورزشگاه ۱۲ هزار نفری نگهداری می‌کردیم.

وی افزود: از حوالی شنبه این هفته ۴ فروردین ماه شروع به آماده سازی و بسته  بندی ۱۵۰ هزار پک پذیرایی افطاری  را کردیم.

خسرو بابایی ادامه داد: این بسته‌ها توسط ۱۴۰ نفر پک و آماده سازی شد و نهایتا تا روز برگزاری این محفل قرآنی در تریلرهای سردخانه‌ای نگهداری می‌شود تا در پایان روز مراسم تقدیم روزه داران عزیز شود.


فریاد صدهزار نفری علیه رژیم کودک کش اسرائیلی

سید محمد حسین هاشمی گلپایگانی، تهیه کننده برنامه قرآنی محفل، در رابطه با محورهای جشن روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: محتوای برنامه روز سه‌شنبه ۷ فروردین‌ماه بر اساس سه پایه محتوایی تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول برنامه با محور قرآن کریم آغاز و پایه‌های اساسی دیگر برنامه بر پایه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در ادامه با حمایت از مردم مظلوم غزه به اجرای برنامه می‌پردازیم.


اجتماع بزرگ محفل امام حسنی‌ها با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت روز سه شنبه ۷ فروردین ماه از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.

گفتنی است این برنامه در راستای نهضت زندگی با آیه‌ها است که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۳۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شده‌اند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

خلق قاب های رنگارنگ و متنوع تلویزیونی با برنامه های شاد، مفرح و سرگرم کننده مجموعه مستند «خسته نباشید» روی آنتن افق «آقا مصطفی» به شبکه امید می رود سعید فرجی: نیاز به انقلاب در عکاسی داریم/نگاه عکاسان به جشنواره تلویزیونی، رویداد مقطعی نیست تلاوت های آیات آسمانی قرآن کریم و ادعیه های نورانی در شبکه قرآن «فریاد» شبکه یک درآمد قیام خونین 17 شهریور در مستند «برگی از تاریخ» مهرآفرین؛ روایتی جدید از «بزرگراه همت» «نبرد ربات ها» در شبکه تهران سفر به اعماق ایران با شبکه افق؛ از رخ مادر تا پرده‌خوانی سینمای دفاع مقدس جشنواره فیلم های سینمایی دوازدهمین هفته تابستان پخش مسابقه «فرمانده» از شبکه قرآن روایت خاطرات شهدا در «لبخند اشک» بازپخش سریال نوستالژی «زندگی به شرط خنده» «عشق کهکشانی» در قاب شبکه تهران سخنرانی های ویژه ایام ماه ربیع الاول در شبکه قرآن ومعارف سیما رقابت شاعران خوش ذوق ایرانی در «سرزمین شعر» آغاز فصل جدید برنامه «پاورقی» از شبکه دو سیما فصل جدید «سرزمین شعر» با اجرای امیرحسین مدرس صبح هر ایرانی با «صبحانه ایرانی» «توریست» به شبکه تماشا رسید «مسیر اصلی» سیمافیلم از «پردیسان» تا «قرارگاه سرّی نصرت» «سال‌های دور از خانه» یک «غریبه» «تار و ترنج»؛ جان‌آگاهی به‌ زیبایی شعر، به‌‌ عمق موسیقی جایگاه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی بررسی فلسفی سریال «بازی تاج و تخت» در برنامه «امتداد» پرونده «صدابرداری در سینما» باز شد پخش سریال جدید «توریست» از شبکه تماشا آمیتاب باچان با نوستالژی «شعله» روی آنتن شبکه نمایش نقد و بررسی «پول و پارتی» و «2 Inside out» در «هفت» «فضل الله مهمانچی» فیلمبردار دفاع مقدس درگذشت «روزهای ملی» در قاب مستند اسرار سینمایی «کاراگاه گجت 2» «تازه وارد» به شبکه دو رسید همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، فضای شادی و نشاط به نسیم باز می گردد شبکه نمایش سیما به رفتار هنجارشکنانه یک سفارتخانه خارجی واکنش نشان داد نگاهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در قاب شبکه قرآن «سفره های بهشتی» در شبکه دو سیما یک زندگی بر روی سیاره ما روایت شبکه تهران از «عشق کهکشانی» اما چینی «خونه مونه»، به دنبال هوای تازه با مهاجرت معکوس «دم حرم» در شبکه مستند «عمارت» اول ربیع‌الاول به روی آنتن شبکه سه «پا به پای خورشید» در شبکه تهران راهکارهای اجرایی شدن اسناد بالادستی در حوزه آموزش پزشکی «خادم خورشید» به شبکه دو می آید روایتی از خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در مستند «مزد خدمت» فیلم‌های شبکه نمایش در سالروز شهادت امام رضا (ع) «اوستا اسدالله» به شبکه مستند آمد خدمت‌رسانی ایرانیان به زائران عراقی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها