مشاهده خبر

یک شنبه 20 خرداد 1403 - 10:13:22

آیا نتانیاهو باز هم اشتباه خواهد کرد؟

برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» شنبه شب 19 خردادماه با موضوع احتمال جنگ رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان، روی آنتن زنده شبکه افق رفت.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

در بخش نخست، مهدی آقا موسی طهرانی به مرور آخرین اخبار و حواشی مربوط به جنگ غزه و اتفاق تلخ امروز پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات پرداخت.

خط قرمزهای بایدن، چراغ سبز برای اسرائیل

سپس ارتباط اینترنتی با گرگ سیمون - تحلیلگر مسائل سیاسی در سوئد – برقرار شد.

او اظهار کرد: امروز اتفاق وحشتناکی در النصیرات رخ داد آن هم بعد از اینکه بارها و بارها جو بایدن خطوط قرمز مختلفی را برای اسرائیل ترسیم کرده بود ولی دیدیم که نتانیاهو و کابینه جنگی او به خط قرمزهای مضحک بایدن هیچ اهمیتی نمی‌دهند.

سیمون افزود: مردم آمریکا هم این مسئله را متوجه شده‌اند و در ایالت‌ها و شهرهای مختلف آمریکا می‌بینیم که تظاهرات ضد صهیونیستی و ضد سیاست‌های دولت ایالات متحده جریان دارد.

ابتکار عمل در دست حزب الله است نه اسرائیل

در ادامه احمد دستمال‌چیان - سفیر اسبق ایران در لبنان و اردن – در استودیوی شبکه افق حضور یافت.

او در گفت‌وگو با مهدی آقا موسی طهرانی و در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل توان مقاومت در برابر جبهه مقاومت را دارد یا نه ابراز کرد: در سال 2006 محور مقاومت انسجامی که امروز دارد را نداشت، نه انصارالله یمن وجود داشت و نه حشدالشعبی در عراق، اما حزب الله به تنهایی کمر اسرائیل را شکست.

دستمالچیان افزود: سلاح‌هایی که حزب الله آن موقع داشت، بسیار محدودتر از الان بود و کادر نظامی مقاومت هم آموزش‌های کمتری دیده بودند با این حال رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه ضربه سختی خورد؛ امروز هم ابتکار عمل در دست حزب الله است و از ابتدایی جنگ غزه، تمام تاسیسات راداری، جاسوسی و نظامی اسرائیل را که میلیاردها دلار برای آنها هزینه شده بود از بین برده است.

آیا اسرائیل توان جنگ با حزب الله لبنان را دارد؟

این دیپلمات ایرانی گفت: رژیم صهیونیستی هشت ماه است درگیر جنگ با حماس است و در همین جنگ مانده، بنابراین رمقی برای جنگ با حزب الله لبنان ندارد.

او خاطرنشان کرد: اسرائیل برای سرپوش گذاشتن روی ضعف‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و روحیه سربازان خود، بن بست خبری ایجاد کرده آن هم در حالیکه هر لحظه احتمال دارد بنی گانتز از کابینه جنگی اسرائیل استعفا دهد.

احتمال اشتباه دوباره نتانیاهو هست

دستمالچیان در عین حال تصریح کرد: احتمال اینکه نتانیاهو یک اشتباه استراتژیک دیگر را هم انجام دهد وجود دارد، چرا که او ادامه حیات سیاسی خود را در تداوم جنگ و خونریزی می‌بیند بنابراین شاید جبهه جدیدی را در لبنان بگشاید ولی قطعا تبعات شدیدی را برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت.

میراث بزرگ حاج قاسم برای جبهه متحده مقاومت

سفیر اسبق ایران در اردن و لبنان گفت: از زمانی که فتنه تکفیری‌ها شروع شد، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، کاری ماندگار انجام داد و آن هم اتصال زنجیره‌های مقاومت از نظر ایدئولوژیکی و ساختاری و نظامی از جنوب لبنان تا باب المندب به یکدیگر بود.

او خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدام حاج قاسم در جریان جنگ غزه به خوبی آشکار شد که همه زنجیره‌های مقاومت، عملیات خود را بی محابا علیه اسرائیل و آمریکا انجام می‌دهند.

موضع دولت و ملت اردن راجع به مسئله فلسطین

دستمالچیان با بیان اینکه دستگاه حاکمه اردن، به غرب به خصوص سرویس جاسوسی انگلیس وابسته است، ولی در نقطه مقابل، مردم این کشور قرار دارند که اتفاقا 72 درصد آنها هم فلسطینی هستند گفت: همان ها که روزگاری از کرانه باختری به اردن آمده بودند.

به گفته این دیپلمات ایرانی، مردم اردن، کاملا ضد صهیونیست بوده و از فلسطین حمایت می‌کنند، اتفاقی هم که امروز در این کشور رخ داد، سرآغاز خشمی عمومی در جهان عرب است، نتیجه تضادی که مردم عرب با دولت‌های خود احساس می‌کنند.

غزه، موضوع اصلی مناظره‌های انتخاباتی در انگلیس

پیتر فورد - سفیر سابق انگلیس در سوریه – دیگر مهمان اینترنتی برنامه به افق فلسطین بود.

او در ارتباط با انتخابات پارلمانی در انگلیس ابراز کرد: مسلمانان فراوانی در شهرهای مختلف انگلیس زندگی می‌کنند و حتی حزب کارگر دارای اعضای مسلمان یا افرادی دارای گرایشات اسلامی است بنابراین طبیعتا مردم به دنبال این هستند که در موضوع فلسطین و در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها، نمایندگانی را انتخاب کنند که موضع‌گیری مستقلی داشته باشند.

فورد افزود: نیازمند افرادی هستیم که حرف دل مردم انگلیس را بزنند و به نظر من، حزب کارگر این توانایی را دارد که نامزدهای مستقلی را در موضوع فلسطین معرفی کند البته باز هم باید منتظر نتیجه انتخابات باشیم.

سفیر سابق انگلیس در سوریه خاطرنشان کرد: در بحث‌های انتخاباتی انگلیس، همه در مورد غزه صحبت می‌کنند که این مسئله در نوع خودش بی نظیر است.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

سری جدید مستند «مردمان لب رود» تولید می شود آغاز فصل سوم «بگو بخند» در شبکه نسیم جشنواره تلویزیونی مستند، فیلمسازان غریب را به صحنه می‌آورد/ «بهار نزدیک است» روایت یک آیین سنتی از نوروز قهرمان اسبق کاراته کشور مهمان امروز «مهرگان» شبکه یک سریال «با سال تماس بگیر» به زودی از شبکه تماشا عیدانه فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) «جشن ماه» شبکه تهران در برج میلاد شبکه فراتر به «جستجوی نمو» می رود ویژه برنامه «چرخ» به مناسبت جشن تحویل سال آموزشی کشور روی آنتن می رود جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در «حسینیه بهشت» «حیات در سیاره ما» در شبکه مستند بازگشت «باغ شادونه» به آنتن شبکه دو همزمان با ولادت نبی اکرم (ص) «گروه فریاد» به شبکه نهال می‌آید حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» زنگ اول مهر در شبکه نمایش به صدا درآمد در شبکه فراتر به «موزه» بروید نشست شناسایی روندهای حاکم بر صنعت «ویدئو به درخواست» برگزار شد «با تمام قلبم» در انتظار شبکه سه جشن آغاز سال تحصیلی با «خونه دوم» از «شهیدانه زیستن» تا «خداحافظ رفیق» در هفته فیلم‌های کوتاه شبکه دو «سینما دو +» مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد دیدارهای سپاهان و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا گذری از دل معماری تا دیار عاشقان در ویژه برنامه «وادی» پخش مستند «برای نگار» از شبکه دو سیما / روایتی از هنر و نبوغ بانوی کارآفرین ترکمن از جشن های بازگشایی مدارس تا پویش های مردمی اهمیت امنیت غذایی در تامین سلامت نگاهی به زندگی شاعر پر آوازه ایرانی «برادران» در شبکه مستند شبکه یک همراه با دیگر شبکه ها به استقبال «جشن عاطفه ها» می رود مجید پُتکی به «سرنخ» پیوست شبکه تهران «گشت کنترل حیوانات» راه انداخت «بازخوانی» شبکه قرآن و معارف سیما در هفته وحدت مسابقه تلویزیونی«نوآ»؛ اولین رقابت طراحی و دوخت لباس زنان در تلویزیون پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از شبکه مستند «وقف نامه» در قاب مستند دانشمندان آینده ایران در «زمانه» امشب جشن بازگشایی مدارس با «همشاگردی سلام» رژه «هنگ بردگان» در شبکه یک پخش سریال جدید «نماینده» از شبکه تماشا مستند «میراث نورانی» در قاب شبکه قرآن روایت فعالیت های مختلف مساجد در شبکه قرآن و معارف همراه با تلاوت آیات قرآن کریم و سخنرانی های شبکه قرآن و معارف پخش رقابت الاهلی و پرسپولیس از شبکه ورزش پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از شبکه نمایش سیما بازگشت عموهای محبوب فیتیله‌ای به تلویزیون آنتن گروگان تولید نیست بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در «زمانه» امشب معاون سیما به پشت صحنه بزرگ ترین دکور برنامه کودک تلویزیون رفت «کار خنده» جایی که لبخند پایان ندارد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها