مشاهده خبر

پنج شنبه 14 تیر 1403 - 12:17:3
سلام بر نواهای دل انگیز یا حسین (ع)

شبکه تهران با «حسینیه تهران» سیاه پوش می شود

شبکه پایتخت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام، ویژه برنامه های جدیدی را برای عزای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) تدارک دیده است. برنامه های «حسینیه تهران، سدره، سخنرانی مذهبی مداحی و تا نیایش» از جمله برنامه هایی است که از آنتن شبکه تهران سیما تماشایی می شود.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

ویژه برنامه «حسینیه تهران» به تهیه کنندگی علی فرزندی، در دهه اول محرم هر شب حوالی ساعت 21 روی آنتن می رود.
این برنامه با هدف معرفی حسینیه های استان تهران و برگزاری مراسم های آیینی و مذهبی در آنها هر شب تماشایی می شود. حضور پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در برنامه ی «حسینیه تهران» بخش دیگری از این برنامه معارفی است که هر شب از یک پیرغلام اهل بیت (ع) میزبانی می کند و با نوای ماندگار آنها، دل و جان مخاطبان را کربلایی می کند.

همچنین در بخش دیگر با به تصویر کشیدن آئین و رسوم هیئت های مذهبی مثل نخل گردانی، تشت گذاری و ... در سایر استان های کشور مثل زنجان، اردبیل، یزد و ... مردم ولایتمدار و حسینی ایران و تهران را با رسوم اقوام مختلف آشنا می کند.
این برنامه کاری است از گروه معارف شبکه تهران سیما به تهیه کنندگی علی فرزندی که در دهه اول ماه محرم هر شب ساعت 21 به مدت 50 دقیقه روی آنتن شبکه پایتخت می رود.


 سفر تلویزیونی به کربلا با «سدره»

«سدره» ویژه ‌برنامه محرمی شبکه پنج سیما به صورت زنده و مستقیم هر شب حوالی ساعت 24 از کربلای معلی روانه آنتن خواهد شد.
این برنامه در60 قسمت 75 دقیقه‌ای با اجرای مهیار عبداللهی در ایام محرم و صفر با حضور مهمانان و کارشناسان مختلف به روی آنتن می‌رود.
«سدره» در دهه اول پیرامون وقایع و رویداد های مهم در کربلا روی آنتن می رود و در ماه صفر نیز حال و هوای زیارت اربعین را نیز به تصویر می کشد. قرار است در این برنامه از مهمانانی در حوزه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... همچنین چهره‌های شاخص میزبانی شود.
این برنامه کاری است از گروه معارف شبکه تهران سیما به تهیه‌کنندگی و اجرای مهیار عبداللهی که در ایام محرم و صفر هر شب ساعت 24 چشم های مخاطبان و مردم شریف ایران را به تماشای ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت قمر بنی هاشم (ع) متبرک می کند.


«تا نیایش» ویژه محرم

برنامه ظهرگاهی و زنده «تا نیایش» هر روز بعد از اذان ظهر حوالی ساعت  12:20با اجرای دکتر احمد شفازاده و محبوبه عزیزی روی آنتن می‌رود. این برنامه با حضور کارشناسانی چون حجج الاسلام سید ناصر موسوی و حاج ابوالقاسم دولابی، دکتر سید محسن میرباقری و دکتر فاطمه منتظری تماشایی می شود.
آداب زندگی با الگو پذیری از سیره امام حسین (ع)، تربیت دینی فرزندان با تاسی از اخلاق و روش سید الشهدا (ع) و تبیین عبرت ها و پیام های قیام و نهضت امام حسین (ع) از جمله موضوعاتی است که برنامه «تا نیایش» با حضور کارشناسان مدعو به آن می پردازد.

نماهنگ های محرم، میان برنامه های محرمی، کلیپ های مداحی، با نوای دلنشین مادحین اهل البیت (ع) از دیگر بخش‌هایی است که از گروه معارف شبکه تهران سیما در ماه عزای سالار شهیدان در طول شبانه روز چندین نوبت پخش می شود. همچنین سخنرانی مذهبی (ع) ویژه ماه محرم در دهه اول هر روز حوالی ساعت 15:45 تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.  

برنامه های «به خانه برمی گردیم» و «سلام تهران» نیز در دهه اول محرم منعطف به موضوع حادثه کربلا، قیام عاشورا و عبرت های عاشورایی تقدیم مخاطبان گرامی می شود.

 همچنین تهیه و پخش گزارش‌های مناسبتی از هیات‌های مذهبی در شهر و استان تهران در قالب برنامه «در شهر»، «در استان» از دیگر بخش‌های تماشایی ویژه برنامه‌های ماه محرم شبکه تهران است که دل هایمان را کربلایی می کند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

مستندهای راه یافته به جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند/ رقابت ۷۰ فیلم و نمایش از شبکه مستند معرفی شهدای نوجوان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) گرامیداشت یاد شهید آیت الله مصطفی خمینی در شبکه قرآن و معارف «به سوی غرب، کرمانشاهان»؛ سفری دوستانه در دل تاریخ و فرهنگ ایران مستند «ج.تهرانی» در قاب شبکه مستند یک «برادر خوب» در شبکه سه «گرین لند»؛ روایت‌گر ماجرایی آخرالزمانی با «جهان به افق فلسطین» به پویش شاد بپیوندید مزایده انگشتر سیدحسن نصرالله به نفع مردم لبنان «پنجه طلایی» به شبکه نمایش می رود تکرار تجربه موفق تلویزیونی مرحوم حجت الاسلام راستگو این بار در «منم بچه مسلمان» سینمایی «طبیعت بشر» را از شبکه یک سیما ببینید زارع زاده: شبکه مستند از فیلم‌سازان جوان حمایت می‌کند آغاز بخش ملی جشنواره تلویزیونی مستند با فیلمی از لرستان/ «اسپیکوه» به آنتن رسید بررسی تاثیر جنگ رسانه ای در نبرد نظامی در برنامه «زمانه» «آخر الزمان باستانی» مستندی علمی - تاریخی در شبکه چهار هشتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستندهای بخش ملی آغاز شد سینمایی «شکارچیان شهر ویرانه» را از شبکه نمایش ببینید پخش زنده کشتی فرنگی امیدهای جهان از قاب شبکه ورزش سینمایی «بخندان یا بمیر» در شبکه تهران / تعلیق از کار به اتهام رشوه شبکه آموزش خانه هوش مصنوعی «مکث» در «صبح جمعه با شما» صدا ، دوربین، سریال «دوستان قدیمی» به شبکه تهران می روند تغییر ساعت پخش برنامه «خوش نمک» پای خیاطان و طراحان لباس به شبکه نسیم باز شد/ بِبُر و بدوز، جایزه بگیر «جورج کنجکاو» باز هم به شبکه کودک می آید نگاهی به زندگی آیت الله مهدوی کنی از قاب شبکه قرآن و معارف سیما «زمانه» امشب با موضوع جزایر سه گانه همیشه ایرانی قصه سفره ایرانی در مستند «ترنج» تماشای «جاده مرموز» از شبکه تهران/ حل پرونده یک قتل در «جاده مرموز»! ارتباط مستقیم تلفنی عوامل برنامه پرمخاطب «منم بچه مسلمان» با بینندگان «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ پخش مستقیم دیدار آلومنیوم اراک و فولادخوزستان از شبکه ورزش پخش زنده لیگ برتر والیبال از قاب شبکه ورزش آغاز سری جدید «سرنخ» «سلمان فارسی» در زمان مشخص‌شده به آنتن می‌رسد/ پیش‌نمایش سریال «حضرت موسی (ع)» در جشنواره فجر سینمایی «دست انتقام» را از شبکه نمایش ببینید زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ تماشای «طبیعت پنهان آفریقا» در شبکه تهران حداد عادل: شبکه یک، پرچمدار پاسداری از زبان فارسی است ویژه برنامه «رویش» به مناسبت روزجهانی زن روستایی و عشایری شب سینما و «هوش مصنوعی» با حضور پویا عاقلی زاده مستند «طعم کولا» به زودی روانه آنتن می شود. «آخرین توقف در یوما» در شبکه چهار آشنایی با تنوع زیستی جنوبی‌ترین نقطه کرمان بررسی «نسل نو در سینمای ایران» و «نسل نو و انجمن سینمای جوانان»/ «استاد» نقد می‌شود «امتداد» به سراغ «جنگ ستارگان و فلسفه» رفت پخش فیلم «تاریکی» همراه با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها