مشاهده خبر

سه شنبه 1 آبان 1403 - 9:10:48
پرویز امیری، تهیه‌کننده:

تکرار تجربه موفق تلویزیونی مرحوم حجت الاسلام راستگو این بار در «منم بچه مسلمان»

تهیه کننده برنامه «منم بچه مسلمان» گفت: این برنامه پربازدیدترین برنامه شبکه کودک در نرم‌افزار شاد با 24 هزار کاربر فعال است.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

 برنامه «منم بچه مسلمان» یکی از تولیدات جذاب شبکه قرآن و معارف سیما ویژه دو گروه سنی خردسال و کودک است. این برنامه با ساختار ترکیبی نمایشی به موضوعاتی همچون وضو، صدقه، بخشنده بودن، عیادت از بیماران، مسئولیت پذیری، صرفه جویی، اعتماد به نفس، اتحاد و همدلی، کمک به پدر و مادر، و راست گویی می‌پردازد. امور ارتباط با مخاطبان اداره‌کل روابط‌عمومی (162) 30 مهر میزبان عوامل این برنامه بود. آنها پس از گفت‌وگوی تلفنی با مخاطبان، در نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

حامد فاتحی مدیر روابط عمومی معاونت سیما، در ابتدای این نشست خبری به تعداد تماس‌های مخاطبان با عوامل برنامه «منم بچه مسلمان» در واحد 162 اشاره کرد و گفت: طی بازه زمانی یک ساعت 200 تماس با عوامل برنامه برقرار شد که نشان‌دهنده استقبال مخاطبان از این برنامه است.

«عمو صادق» مجری برنامه «منم بچه مسلمان» در این نشست با بیان اینکه امروز بازخوردهایی از مخاطبان دریافت کردیم که همگی مثبت بود، گفت: برخی مخاطبان درخواست کردند که آیه و سوره‌های راحت تری در آیتم قرآن انتخاب شود که ما نیز این موضوع را مدنظر داریم.
حجت الاسلام محمدصادق مقدسیان دلیل خوب بودن این برنامه را تلاش یک تیم 30-40 نفره دانست و افزود: فصل جدید با تغییر و تحولاتی که در دکور، رویکرد برنامه و ... داشت باعث شد همچنان مثل قبل به راه خود ادامه دهد و پرمخاطب‌تر شود.
وی در خصوص حوزه اجرای کودک و ملاحظات و سختی‌های آن نیز گفت: این حوزه بسیار جذاب است زیرا کودکان در رفتار صداقت دارند و راحت می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد. البته گاهی برخی کودکان روی مود نیستند و همراه کردن آنها دشوار است.

مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن نیز با بیان اینکه امروز با شنیدن صدای مخاطبان انرژی تیم صدبرابر شد، گفت: بازخوردهایی که از امروز از مخاطبانمان با رده‌های سنی مختلف گرفتیم، حاکی از این است که خوشبختانه به هدفی که می‌خواستیم رسیدیم.
پرویز امیری افزود: سری جدید برنامه کمی سخت بود، زیرا تغییراتی داشتیم و قرار بود عروسک‌های جدید اضافه شود که به نوعی باعث ترس ما شده بود و هزینه هم داشت. خوشبختانه همراهی تیم و پای کار آمدن مجموعه سیمرغ تغییرات خوبی را رقم زد و مورد توجه واقع شد تا جایی که بازخوردها نشان می دهد اتفاقا سری جدید برنامه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه برخی مخاطبان ما مذهبی و مخاطب شبکه قرآن نیستند، اظهار کرد: پخش شدن «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا فرصتی برای این مخاطبان است که در طول روز در حد 30 دقیقه بتوانند با معارف دین و قرآن آشنا شوند از این رو رگ حیات این برنامه نباید قطع شود.
مدیر گروه کودک و خانواده شبکه قرآن تاکید کرد: شبکه قرآن سال‌ها گروه کودک داشته اما فرصت و بضاعت بیشتری برای اختصاص دادن برنامه به بخش کودک را ندارد ولی شبکه پویا بضاعت بیشتری دارد و وقتی این شبکه پای کار آمد در دیدن شدن «منم بچه مسلمان» بسیار موثر بود.

تهیه کننده برنامه «منم بچه مسلمان» نیز با استقبال از حضور عوامل برنامه در واحد 162 صداوسیما بیان کرد: اینکه امروز توانستیم مستقیم با تعداد زیادی از مخاطبان خود صحبت کنیم هم قوت قلبی برای عوامل بوده و هم برای مخاطب جذاب بوده است.
مهدی نیک روش درباره شکل‌گیری این برنامه گفت: «منم بچه مسلمان» در ادامه برنامه‌ای است که حجت الاسلام محمدحسن راستگو، روحانی سرشناسی که به واسطه ابتکار و شیوه خاص آموزش و تفریح اسلامی‌برای کودکان شناخته می‌شود، تولید می‌کرد. سال‌ها قبل طرحی داشتیم که شامل آیتم کوتاهی به نام «آفتابگردان» بود که می‌خواستیم در شبکه پویا پخش شود و مرحوم راستگو خواستیم در این بخش حضور داشته باشند که ایشان گفتند از نیروهای جوان استفاده کنید که در نهایت به آقای مقدسیان رسیدیم تا امروز.
وی مهم‌ترین چالش‌ این برنامه را موضوعات و نحوه بیان آن دانست که باید برای کودکان قابل فهم درک باشد.
تهیه‌کننده برنامه «منم بچه مسلمان» در ادامه از کلید خوردن فصل ششم در آذرماه خبر داد و گفت: در فصل‌های قبل موضوعات براساس آیات قرآن بود اما در فصل جدید موضوعات براساس روایات و احادیث انتخاب می‌شوند. در بخش قرآن نیز تمرکز روی جزء 30 است.

در ادامه نشست خبری، کارگردان «منم بچه مسلمان» ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مخاطبان را اتفاقی خوب و تجربه‌ای لذت‌بخش عنوان کرد و گفت: نکاتی که مخاطبان امروز در تماس با واحد 162 عنوان کردند بسیار جالب توجه بود. برای مثال خانمی از اصفهان تماس گرفتند و گفتند با اینکه خودشان خیلی مذهبی نیستند اما این برنامه بسیار خوب است، زیرا معتقد بودند فرزندشان باید با دیدگاه‌های مختلف آشنا شود و لازم است در طول روز مدتی را پای برنامه‌ای برای آشنایی با معارف و قرآن مثل «منم بچه مسلمان» بگذراند تا خودش بتواند راهش را در آینده پیدا کند.
مرضیه منصوری افزود: همین تماس و صحبت‌های این خانم و درک ایشان نشان می‌دهد ما به هدفمان برای ساخت این برنامه رسیده‌ایم.
وی همچنین تاکید کرد: تلاش کردیم فصل جدید متفاوت و رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد، شخصیت ها عوض شوند و مفهوم خانواده بیشتر مورد توجه قرار گیرد که به نظرم موفق هم شدیم.
کارگردان «منم بچه مسلمان» در خصوص اصلی‌ترین محور این برنامه گفت: این برنامه محورهای بسیاری دارد ولی از نظر من مهمترین آن خانواده و مسائل مذهبی و قرآن و ائمه به زبان ساده است. اینکه بتوان مسائل مذهبی را با بیان شاد ارائه کرد که حتی مخاطب غیرمذهبی را هم جذب کند و سلایق مختلف را در نظر بگیرد.
منصوری در خصوص ساختار برنامه نیز گفت: برنامه براساس یک نمایش چیده شده و داستان محور است. تم نمایش‌ها نیز اخلاقی و ترویج خوبی‌ها به زبان طنز است و این زبان طنز بسیار مهم است، زیرا اگر بچه‌ها بخندند بیشتر پای برنامه می‌مانند.
وی با تاکید بر اینکه برخی بینندگان نسبت به این برنامه نوعی گارد دارند مثلا نسبت به اسم یا مجری برنامه گفت: ولی تجربه به ما ثابت کرده اگر این مخاطبان یک بار پای این برنامه بنشینند این گارد شکسته می‌شود. به نظرم برنامه ما طیف متنوعی از مخاطبان را جذب کرده که این نشان می‌دهد ما موفق عمل کرده‌ایم.

صداپیشه شخصیت بهادر در برنامه «منم بچه مسلمان» نیز اظهار کرد: در حوزه محتوا و رسانه کار کردن یک هدف غایی و نهایی دارد و آن مخاطب است و در بین مخاطبان گروه سنی کودک متفاوت‌تر است. در میان رسانه‌ها نیز تلویزیون اهمیت بیشتری دارد زیرا طیف گسترده‌ای از مخاطبان را دارد که از دورترین و کوچک‌ترین روستاها تا بزرگ‌ترین شهرها با فرهنگ‌های مختلف را شامل می‌شود.
اکرم عبدی افزود: امروز در واحد 162 مخاطبان از نقاط مختلف ایران با گروه‌های سنی مختلف تماس گرفتند که این موضوع بسیار جالب توجه بوده است.
وی تاکید کرد: این برنامه این فرهنگ را ایجاد کرده که از روی جلد، کتاب را قضاوت نکنیم بلکه اول محتوا را ببینیم بعد درباره آن نظر بدهیم.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی نیز در این نشست خبری اظهار کرد: وقتی آقای مقدسیان را در قاب تلویزیون میبینم  تجربه موفق حجت الاسلام راستگو به ذهنم خطور می‌کند.یادم هست در دهه ۶٠ ایشان با هنری که داشتند مثلا با استفاده از دو گچ که در دست می‌گرفت ، کلمه‌ها را  خیلی هنرمندانه روی تخته سیاه می‌نوشتند و همواره لبخند بر لب داشتند و بچه‌ها از دیدن ایشان لذت می‌ بردند .
وی در ادامه از عوامل برنامه «منم بچه مسلمان» خواست  تجربه خود در این برنامه را مکتوب کنند و از آقای مقدسیان خواست که تاریخ شفاهی زندگی هنری اش را مکتوب کند .
قرایی در پایان از عوامل برنامه تلویزیونی «منم بچه مسلمان» تقدیر کرد.

انتهای پیام/ن

آخرین اخبار

مزایده انگشتر سیدحسن نصرالله به نفع مردم لبنان «پنجه طلایی» به شبکه نمایش می رود تکرار تجربه موفق تلویزیونی مرحوم حجت الاسلام راستگو این بار در «منم بچه مسلمان» سینمایی «طبیعت بشر» را از شبکه یک سیما ببینید زارع زاده: شبکه مستند از فیلم‌سازان جوان حمایت می‌کند آغاز بخش ملی جشنواره تلویزیونی مستند با فیلمی از لرستان/ «اسپیکوه» به آنتن رسید بررسی تاثیر جنگ رسانه ای در نبرد نظامی در برنامه «زمانه» «آخر الزمان باستانی» مستندی علمی - تاریخی در شبکه چهار هشتمین دوره جشنواره تلویزیونی مستندهای بخش ملی آغاز شد سینمایی «شکارچیان شهر ویرانه» را از شبکه نمایش ببینید پخش زنده کشتی فرنگی امیدهای جهان از قاب شبکه ورزش سینمایی «بخندان یا بمیر» در شبکه تهران / تعلیق از کار به اتهام رشوه شبکه آموزش خانه هوش مصنوعی «مکث» در «صبح جمعه با شما» صدا ، دوربین، سریال «دوستان قدیمی» به شبکه تهران می روند تغییر ساعت پخش برنامه «خوش نمک» پای خیاطان و طراحان لباس به شبکه نسیم باز شد/ بِبُر و بدوز، جایزه بگیر «جورج کنجکاو» باز هم به شبکه کودک می آید نگاهی به زندگی آیت الله مهدوی کنی از قاب شبکه قرآن و معارف سیما «زمانه» امشب با موضوع جزایر سه گانه همیشه ایرانی قصه سفره ایرانی در مستند «ترنج» تماشای «جاده مرموز» از شبکه تهران/ حل پرونده یک قتل در «جاده مرموز»! ارتباط مستقیم تلفنی عوامل برنامه پرمخاطب «منم بچه مسلمان» با بینندگان «خوبان عالم» روایتی از دو شهید شاهچراغ پخش مستقیم دیدار آلومنیوم اراک و فولادخوزستان از شبکه ورزش پخش زنده لیگ برتر والیبال از قاب شبکه ورزش آغاز سری جدید «سرنخ» «سلمان فارسی» در زمان مشخص‌شده به آنتن می‌رسد/ پیش‌نمایش سریال «حضرت موسی (ع)» در جشنواره فجر سینمایی «دست انتقام» را از شبکه نمایش ببینید زندگی شهیدِ نخبه «شاه‌چراغ» از قاب افق سیما شبکه افق سیما با روایتی از شهدای شاهچراغ تماشای «طبیعت پنهان آفریقا» در شبکه تهران حداد عادل: شبکه یک، پرچمدار پاسداری از زبان فارسی است ویژه برنامه «رویش» به مناسبت روزجهانی زن روستایی و عشایری شب سینما و «هوش مصنوعی» با حضور پویا عاقلی زاده مستند «طعم کولا» به زودی روانه آنتن می شود. «آخرین توقف در یوما» در شبکه چهار آشنایی با تنوع زیستی جنوبی‌ترین نقطه کرمان بررسی «نسل نو در سینمای ایران» و «نسل نو و انجمن سینمای جوانان»/ «استاد» نقد می‌شود «امتداد» به سراغ «جنگ ستارگان و فلسفه» رفت پخش فیلم «تاریکی» همراه با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت لیگ برتر با شبکه ورزش کارشناسی لیگ یک در فوتبال یک شبکه ورزش «کار خونه» این هفته به میزبانی بانویی تلاشگر از استان آذربایجان غربی «نیمه پنهان ماه» در شبکه قرآن و معارف سیما دیدنی شد پخش مستند «وداع با اسلحه» در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند محمد داوودی: مستند «پل آزادی»، اثر مردمی از نخستین روزهای دفاع مقدس است/ صدا و سیمای اهواز چگونه در جنگ جان گرفت؟! اسرار سینمایی «نقشه فرار» در شبکه تهران روایت معاون سیما از دوگانگی همکاری با چهره‌ها + فیلم

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها