مشاهده خبر

سه شنبه 20 شهریور 1403 - 11:46:46
حضور عوامل برنامه «برو پی کارت» در واحد ۱۶۲

سعی کردیم بیان رسا و بی‌لکنت مخاطبان باشیم

برنامه «برو پی کارت» شبکه امید با ساخت برنامه‌ای که به آینده‌سازان کشور مرتبط است، قدم در راه یاری ‌رساندن به آنان گذاشته است و در قالب انتخاب رشته و شغل و ترسیم آینده روشن، به آنان کمک می‌کند. امور ارتباط با مخاطبان اداره‌کل روابط‌عمومی (۱۶۲) میزبان عوامل این برنامه بود. آنها پس از گفت‌وگوی تلفنی با مخاطبان، در نشستی خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

وحید ولی، تهیه‌کننده برنامه «برو پی کارت» در ابتدای این نشست خبری به تعداد تماس‌های گرفته‌شده بین ساعت 10 تا 11 صبح در واحد 162 اشاره کرد و گفت: ۱۳۴ تماس برقرارشده در این زمان محدود نشان از مخاطب پیگیر این برنامه دارد و با بازخوردهایی که از شهرهای مختلف امروز شاهد بودیم، حال دلمان خوب شد و این حضور، دلگرمی همه گروه تولید را در پی داشت.

تهیه‌کننده این برنامه ادامه داد: از ابتدا هدفمان در برنامه «برو پی کارت» ایجاد عدالت آموزشی و تربیتی برای افرادی بود که از خدمات و اطلاعات مناسب محروم‌اند و در بازخوردهایی که از این تماس‌ها داشتیم، احساس کردیم توانسته‌ایم قدری به ولی‌نعمتان خودمان خدمت کنیم.
وی درباره سامانه «رشته‌چین» برنامه «برو پی کارت» گفت: طبق آمارهایی که داشتیم 30هزار نفر با حضور در سامانه «رشته‌چین» که مختص آموزش فنون چیدن فهرست انتخاب رشته است، از مشاوره‌های مربوط به دفترچه کنکور و انتخاب رشته کمک گرفته‌اند.
ولی گفت: در فصل اول برنامه سعی کردیم کلیشه‌شکنی کنیم و امسال علاوه‌بر کلیشه‌شکنی، سعی کردیم زبان بدون لکنت مخاطبان هم باشیم. با تشکیل گروه پژوهشی، پیگیر شبهات و مشکلات پیش‌آمده برای دانش‌آموزان شدیم و این مشکلات را از نهادها و سازمان‌های مرتبط با کنکور و انتخاب رشته پیگیری کردیم.
محمدرضا ارکان، سردبیر و کارگردان برنامه «برو پی کارت» گفت: برنامه‌سازی برای گروه سنی نوجوان سخت است و لطفی که در این برنامه شامل حال گروه تولید شد، فکر کردن به نیاز مخاطبان بود. نیاز مخاطبان برنامه در این بازه زمانی، انتخاب رشته بود که سعی کردیم به این نیاز پاسخ دهیم.
وی به طراحی بصری برنامه نیز اشاره کرد و گفت: در طراحی برنامه و حتی رنگ‌های به‌کارگرفته‌شده در استودیو، سعی گروه بر این بود که با سلیقه و ذائقه نوجوان همخوان باشد. با ترتیب دادن برنامک‌ها سعی کردیم حوصله مخاطب را سر نبریم و کارشناسان سعی کردند با ذهن و زبان نوجوانان با آنان حرف بزنند و چون مخاطب احساس می‌کرد نیازش برطرف می‌شود، همراهی خوبی با برنامه نشان داد.
کارگردان هنری گفت: برای حل مشکلات مخاطبان سایت «برو پی کارت» را راه‌‌اندازی کردیم تا این خدمات به‌رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

سعید شهبازی، مجری برنامه «برو پی کارت» درباره تجربه حضورش در واحد 162 گفت: تمام تماس‌های امروز را یادداشت کردم. تنوع تماس‌ها نشان از مشارکت تمام استان‌ها در این برنامه دارد و از این بابت خدا را شاکرم که برنامه‌ای را اجرا کرده‌ام که باری از دوش مخاطب برداشته است. برخی تماس‌ها تکان‌دهنده بود و از این‌که برنامه تااین‌حد بازدیدکننده داشته، متحیر و صد البته خوشحال شدم.
وی دلیل توفیق برنامه را چنین عنوان کرد: بی‌پرده بودن با مخاطب از دلایل توفیق این برنامه است. بدون هیچ ملاحظه‌ای پیامک‌ها و نقدهای مخاطبان را مطرح کردم و مخاطبان می‌دانستند که «برو پی کارت» صدای آنان است. اگر برنامه توفیقی کسب کرده است به پشت‌صحنه قوی برنامه برمی‌گردد. وقتی مجری دستش از محتوا پُر باشد، بهترین و راحت‌ترین کار را مجری دارد و امیدوارم دینم را به مخاطبان ادا کرده باشم.
محمدمهدی باقرزاده، مدید تولید نیز درباره پشت‌صحنه و فضای کار این برنامه گفت: برای تنوع‌بخشی به برنامه چندین برنامک را از قبل تدارک دیدیم و از بین آن‌ها برنامک‌هایی چون «نیم‌کلاچ» که دو دقیقه درباره رشته تحصیلی به شکل جامع و کامل صحبت می‌کند یا برنامک «ما اینیم دیگه» و «دانشگاه‌لوژی» را که در ۲۱ قسمت به فرق دانشگاه‌های کشور می‌پردازد، انتخاب کردیم.
مدید تولید برنامه «برو پی کارت» به کارهای پژوهشی قبل از تولید این برنامه پرداخت و گفت: برای هرکدام از برنامک‌ها مثل «درد و درمون» با محتوای نمایشی و «قلق‌گیری» با محتوای نکات مشاوره‌ای کوتاه، گروه‌های پژوهشی ایجاد کردیم و آن‌ها را تولید کردیم.

 اسماعیل ذوالقدری، پژوهشگر این برنامه هم گفت: اولین کاری که کردیم این بود که به‌سراغ دفترچه انتخاب رشته رفتیم و به شفاف‌سازی نقاط تاریک و کور آن پرداختیم و برای این منظور با تشریح دفترچه در سامانه برنامه، مخاطب را یاری کردیم. پژوهشگر برنامه «برو پی کارت» ادامه داد: با تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم مشکل دانش‌آموزان اتصال به اطلاعات درست و ظریف است و اگر به اطلاعات گسترده و جامع‌تر دسترسی یابند، جلوی خیلی ازسوءاستفاده ‌های مراکز انتخاب رشته که بناحق مال‌اندوزی می‌کنند، گرفته می‌شود.

در پایان این نشست از عوامل برنامه «برو پی کارت» وحید ولی (تهیه‌کننده)، محمدرضا ارکان (کارگردان هنری و سردبیر)، سعید شهبازی (مجری)، اسماعیل ذوالقدری (پژوهشگر) و محمدمهدی باقرزاده (مدیر تولید) قدردانی شد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

جشن آغاز سال تحصیلی با «خونه دوم» از «شهیدانه زیستن» تا «خداحافظ رفیق» در هفته فیلم‌های کوتاه شبکه دو «سینما دو +» مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد دیدارهای سپاهان و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا گذری از دل معماری تا دیار عاشقان در ویژه پخش مستند «برای نگار» از شبکه دو سیما / روایتی از هنر و نبوغ بانوی کارآفرین ترکمن از جشن های بازگشایی مدارس تا پویش های مردمی اهمیت امنیت غذایی در تامین سلامت نگاهی به زندگی شاعر پر آوازه ایرانی «برادران» در شبکه مستند شبکه یک همراه با دیگر شبکه ها به استقبال «جشن عاطفه ها» می رود مجید پُتکی به «سرنخ» پیوست شبکه تهران «گشت کنترل حیوانات» راه انداخت «بازخوانی» شبکه قرآن و معارف سیما در هفته وحدت مسابقه تلویزیونی«نوآ»؛ اولین رقابت طراحی و دوخت لباس زنان در تلویزیون پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از شبکه مستند «وقف نامه» در قاب مستند دانشمندان آینده ایران در «زمانه» امشب جشن بازگشایی مدارس با «همشاگردی سلام» رژه «هنگ بردگان» در شبکه یک پخش سریال جدید «نماینده» از شبکه تماشا مستند «میراث نورانی» در قاب شبکه قرآن روایت فعالیت های مختلف مساجد در شبکه قرآن و معارف همراه با تلاوت آیات قرآن کریم و سخنرانی های شبکه قرآن و معارف پخش رقابت الاهلی و پرسپولیس از شبکه ورزش پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از شبکه نمایش سیما بازگشت عموهای محبوب فیتیله‌ای به تلویزیون آنتن گروگان تولید نیست بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در «زمانه» امشب معاون سیما به پشت صحنه بزرگ ترین دکور برنامه کودک تلویزیون رفت «کار خنده» جایی که لبخند پایان ندارد درخشش «ستاره پیروزی» در شبکه نمایش غواص شجاع آب های عمیق مهمان امروز «مهرگان» «سر سفره خدا» در صدر پرتماس‌های هفته با شبکه نمایش به «درون هزارتوی گریزلی» بروید هنرمندان کشور دل درگرو «مهر محمد» دارند مهم‌ترین نقش در نظام آموزشی آموزش و پرورش؛ نظام امتحانات است بازدید معاون سیما از پشت صحنه سریال «چرخ گردون ۲» جلسه شورای فرهنگی رنگ‌ و بوی مدرسه به خود گرفت مروری بر خاطرات شیرین تلویزیون در «خیلی دور، خیلی نزدیک» گردشگری سلامت در شبکه سلامت سیما ساماندهی کارشناسان حوزه پزشکی در برنامه های مختلف پویش سلام به آینده در شبکه نسیم «قلعه ماهیان» در قاب شبکه فراتر شناسایی روندهای حاکم بر صنعت ویدئو (VOD) نقش‌آفرین نقش‌های به‌یادماندنی صدرالدین حجازی بازیگر باسابقه درگذشت «مهرگان» شبکه یک به استقبال ماه مهربانی می رود «مهر محمد» زینت بخش هفته وحدت

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها