مشاهده خبر

شنبه 11 شهریور 1402 - 14:20:30
قائم مقام سيما در بازديد از موكب هاى رسانه اى اربعين خبر داد:

اعتماد به مستندسازان جوان و كار اولى در كنار حرفه اى ها/ پویش هاى "نوجوانان در اربعین" و "اربعین دهه هشتادی ها" در دستور كار شبكه ها

سلیم غفوری قائم مقام‌ معاونت سیما از موكب هاى رسانه اى در مسير نجف به كربلا و استوديوهاى شهر كربلا بازدید کرد.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

سلیم غفوری قائم مقام‌ معاونت سیما پس از بازدید چند ساعته از موکب هاى رسانه اى در مسير نجف به کربلا گفت: در اين بازدید عرض خداقوتى به همكارانم داشتم كه طى اين روزها با افتخار به عنوان خادمان رسانه اى اربعين مشغول خدمت هستند.

در جريان اين بازديد از موکب ۸۲۸ مربوط به همکارانم در شبکه افق، موکب ۹٨٠ مربوط به همکارانم در شبکه تهران، موکب ۱۰۸۰ متعلق به آستان مقدس حضرت معصومه (س)، موکب ۱۱۲۰ متعلق به جمعی از همکاران رسانه ای و موكب ١٢٢٢ بازديد داشتيم كه از روزها قبل با تهميدات لازم زمينه پوشش و بازنمايى پياده روى اربعين اين حماسه بزرگ را فراهم كرده اند.

وی افزود: در مجموع شبکه های مختلف از موکب هاى در مسير، خدمات می گیرند و به فراخور جدول پخش خود که برای برنامه های اربعینی درنظر گرفتند در فواصل مختلف زمانی به بازنمايى پيام اين حضور با عظمت زائران اربعينى مى پردازند.

غفورى اظهار داشت: این موکب ها علاوه بر سيما به شبکه های استانی و برون مرزی نيز خدمات رسانه اى می دهند. اين پايگاه ها مثل سایر مواكبى که در مسیر نجف به کربلا خدمت به زوار می دهد، به عشق امام حسين (ع) به نوعی نذر فرهنگی انجام مى دهند.

غفوری تاکید کرد: هر چه به روز اربعین حسینی نزدیک تر می شویم، بر تعداد برنامه ها افزوده می شود و موکب های رسانه ای خدمات دهی بیشتری را خواهند داشت و اين خدمت رسانه اى در روز اربعین در استودیوهایی که در شهر کربلا مستقر هست، متمرکز می شود.

وی افزود: در شهر کربلا ۴ استودیو پیش بینی شده است و در حال ارتباط با شبکه ها هستند و شبکه ها از بستر این استودیوها برای پخش برنامه هایشان استفاده می کنند.

غفورى درباره ديگر طراحى هاى رسانه اى در انعكاس اين حماسه بزرگ گفت: شبکه ها در ستاد اربعین سیما پيش از آغاز ایام محرم و صفر بر چندین پویش متمرکز شده اند. پویش "نوجوانان در اربعین" و "اربعین دهه هشتادی ها" که جز کار ویژه های اربعین امسال است. با توجه به این که اربعین امسال در تعطیلات تابستانی مدارس قرار گرفته است، شبکه امید و دیگر شبکه های سیما تمرکز ویژه ای برای نوجوانان دارند.

وى افزود: در بحث حضور بانوان و خانواده ها هم در اربعین امسال، بسیار ویژه به آن پرداخته شده است.

غفوری گفت: اتفاقی که در اربعین در جریان است، اتفاق تمدنی است که ان شالله به ظهور حضرت ولیعصر (عج)  منتهی خواهد شد و همکاران رسانه تلاش دارند با برنامه هایی که به روی آنتن می برند این معنا و مفهوم را به مخاطبان برسانند.

وى با بيان اينكه تولیدات ديگر قالب ها نظير مستند و میان برنامه هم در دستور كار همكاران سيما است، گفت: برنامه هاى امسال هم به لحاظ کیفی و هم کمی گسترده و متنوع تر است.

غفورى خاطر نشان كرد: امسال هم همچون سال های گذشته، شبکه های تلویزیونی، گروه های مختلفی را برای مستندسازی اربعین به کشور عراق اعزام كرده اند و گروه های متعددی به ویژه از شبکه مستند و افق برای مستندسازی اربعین این جا حضور دارند.

وى افزود: اقدام متفاوتی هم امسال به همت "خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ" رقم خورده كه زمینه حضور مستندسازان را با رویکرد نذر فرهنگی در راهپیمایی اربعین فراهم کرده است. بدين صورت كه علاوه بر تیم های حرفه ای، جمعی از جوانان تازه ورود به عرصه مستند فرصت حضور و فعاليت پيدا كردند که ان شالله رسانه از محصولات و هنر آنان نيز بهره مند خواهد شد.

در جريان اين بازديدها كه يزدانى مدير شبكه افق و حميد خواجه نژاد مدير روابط عمومى سیما نيز حضور داشتند، غفورى با حضور در موكب شبكه قرآن همراه با محمد حسين كشكولى مدير شبكه قرآن، با آقايان عادلى، مقدمى و مقدسى از قاريان بين المللى قرآن كشورمان كه در برپايى محفل انس با قرآن همت كرده اند، ديدار و گفتگو كردند.

قائم مقام سيما همچنين از سه موكب و استوديوى رسانه اى در كربلا نيز بازديد كرد و به همكاران و برنامه سازان اربعين حسينى خداقوت گفت.

یزدانی مدير شبكه افق و مسئول ستاد اربعين سيما نيز گفت: ٣٨ عنوان برنامه تلویریونی برای اربعین تهیه و تدارک دیده شده است. بخشى به صورت زنده از مسیر پیاده روی، شهرهاى نجف، کربلا و سامرا پخش می شود و بخشى ديگر از برنامه ها هم به روز، اینجا در عراق ضبط و تا پایان شب برای پخش از شبکه ها ارسال می شود.

وی افزود: تیم های مختلفی متشكل از عوامل تولیدی، فنی، برنامه سازان و ... به عراق  آمده اند و برای پوشش ۱۸ نقطه در عراق به لحاظ تجهیزات و ارتباط ماهواره ای تمهيد كرده ايم.

برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ن

آخرین اخبار

«بازخوانی» شبکه قرآن و معارف سیما در هفته وحدت مسابقه تلویزیونی«نوآ»؛ اولین رقابت طراحی و دوخت لباس زنان در تلویزیون پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از شبکه مستند «وقف نامه» در قاب مستند دانشمندان آینده ایران در «زمانه» امشب جشن بازگشایی مدارس با «همشاگردی سلام» رژه «هنگ بردگان» در شبکه یک پخش سریال جدید «نماینده» از شبکه تماشا مستند «میراث نورانی» در قاب شبکه قرآن روایت فعالیت های مختلف مساجد در شبکه قرآن و معارف همراه با تلاوت آیات قرآن کریم و سخنرانی های شبکه قرآن و معارف پخش رقابت الاهلی و پرسپولیس از شبکه ورزش پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از شبکه نمایش سیما بازگشت عموهای محبوب فیتیله‌ای به تلویزیون آنتن گروگان تولید نیست بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در «زمانه» امشب معاون سیما به پشت صحنه بزرگ ترین دکور برنامه کودک تلویزیون رفت «کار خنده» جایی که لبخند پایان ندارد درخشش «ستاره پیروزی» در شبکه نمایش غواص شجاع آب های عمیق مهمان امروز «مهرگان» «سر سفره خدا» در صدر پرتماس‌های هفته با شبکه نمایش به «درون هزارتوی گریزلی» بروید هنرمندان کشور دل درگرو «مهر محمد» دارند مهم‌ترین نقش در نظام آموزشی آموزش و پرورش؛ نظام امتحانات است بازدید معاون سیما از پشت صحنه سریال «چرخ گردون ۲» جلسه شورای فرهنگی رنگ‌ و بوی مدرسه به خود گرفت مروری بر خاطرات شیرین تلویزیون در «خیلی دور، خیلی نزدیک» گردشگری سلامت در شبکه سلامت سیما ساماندهی کارشناسان حوزه پزشکی در برنامه های مختلف پویش سلام به آینده در شبکه نسیم «قلعه ماهیان» در قاب شبکه فراتر شناسایی روندهای حاکم بر صنعت ویدئو (VOD) نقش‌آفرین نقش‌های به‌یادماندنی صدرالدین حجازی بازیگر باسابقه درگذشت «مهرگان» شبکه یک به استقبال ماه مهربانی می رود «مهر محمد» زینت بخش هفته وحدت «زمانه» امشب و «پزشکانی که کم داریم» پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از تلویزیون جشنواره سینمایی آخرین هفته تابستان مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان شبکه نمایش به «فراری بزرگ» پناه داد دفاع از ساخت برنامه‌های عامه‌پسند در حوزه هنر روز ملی خرما در «رویش» رویداد بین المللی «الف تا»؛‌ ایده ها و تجربه های تحول آفرین مدرسه جشنواره تلویزیونی به صورت تخصصی روی «عکس مستند» کار می‌کند استقبال نردبان از «روز ملی سینما» با مهرداد زاهدیان سریال هوملند و سازمان سیا سوژه «امتداد» شد چالش‌های اجرای برنامه پزشکی خانواده در استان فارس «مجری‌ نو» روی آنتن شبکه امید «خونه مونه»، قابی متفاوت و جذاب از زندگی در روستا

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها