مشاهده خبر

چهار شنبه 19 مهر 1402 - 13:47:46
علیرام نورایی:

یکی از حسرت‌هایم ایفای نقش یک شخصیت تاریخیِ ایرانی است

علیرام نورایی که چهارشنبه 19 مهر در برنامه «سلام تهران» حضور داشت به ایفای نقش یک شخصیت تاریخیِ ایرانی به عنوان یکی از حسرت‌های بازیگری خود اشاره کرد و از «یتیم‌خانه ایران» به عنوان یکی از آثار مورد علاقه‌اش یاد کرد.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

علیرام نورایی بازیگر کشورمان در ابتدا درگذشت سه هنرمند کشورمان زنده‌یادان آتیلا پسیانی، فردوس کاویانی و آرش میراحمدی را به جامعه هنری تسلیت گفت و  درباره سریال «محرمانه» که این روزها با محوریت امنیت ملی، مافیای دارو، ترور دانشمندان عرصه پزشکی کشور، شهدای مدافع سلامت، ساخت واکسن کرونا و ... روی آنتن شبکه سه سیماست توضیحاتی ارائه داد.

وطن‌دوستی جزو اولویت‌های من است
در بخش بعدی صحبت‌ها پس از اشاره به حضور نورایی در سریال‌ها و فیلم‌هایی مثل «گاندو»، «قلاده‌های طلا»، «یتیم‌خانه ایران»، «تمام رخ» و «محرمانه» که غرور ملی را برمی‌انگیزد؛ این بازیگر توضیح داد: من فکر می‌کنم کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که جانم برای ایران می‌رود و وطن‌دوستی جزو اولویت‌های من است. به طور ویژه اتفاقات تلخی که در گذشته برای مردم کشورم افتاده دلم را آرزده می‌کند و عجیب‌ترین و تلخ‌ترین آن اتفاقاتی بود که در فیلم «یتیم‌خانه ایران» تصویر شد.
این بازیگر تاکید کرد: فکر می‌کنم اگر قرار بوده کاری در سینما انجام دهم و بعد از آن پرونده سینمایی من بسته شود آن کار «یتیم‌خانه ایران» بوده و همچنان امروز هم وقتی سکانس و پلانی از آن فیلم می‌بینم حال خودم دگرگون می‌شود. هشت ماه درگیر آن پروژه بودیم و حال همه عوامل همین‌قدر متفاوت بود.

انتقاد قبل از دیدن اثر کم‌لطفی است
نورایی درباره اظهارنظرها و انتقاداتی که درباره برخی از نقش‌آفرینی‌‌های وی در بعضی آثار سینمایی شده، اظهار کرد: برخی دوستان کارهایی را بدون اینکه حتی زحمت بکشند ببیند مورد منفی‌بافی و قضاوت قرار می‌دهند. به ویژه در مورد «قلاده‌های طلا» این اتفاق افتاد و قبل از تدوینِ نهایی و دیدن کار موجی برای تخریب این فیلم راه افتاد. به نظرم دوستان کمی تحقیق کنند، ببینند و بعد به سمت قضاوت بروند.  
نورایی که از فصل دوم گردانندگی مسابقه «شهروند و مافیا» را برعهده داشته توضیح داد: این مسابقه 20 فصل داشته که 17 فصل آن در شبکه سلامت و 3 فصل دیگر در شبکه نسیم روی آنتن رفت و رکورددار مسابقات تلویزیونی است. مجری نیستم و جسارت نمی‌کنم به ساحت مجریان عزیز و در حقیقت راوی و گرداننده مسابقه هستم.

دغدغه نیروهای امنیتی گمنام حفظ جان و مال مردم است
بازیگر «ماتادور» در پاسخ به این پرسش که چه حسی از بازی کردن در نقش کسانی که کسی آنها را نمی‌شناسد اما امنیت برای ما ایجاد می‌کنند دارد، گفت: این افراد بسیار عجیب هستند و به واسطه این پروژه‌ها با چندتن از این افراد برخورد داشته‌ام. کسانی که هم به لحاظ ظاهر و هم بی ادعا و گمنام بودن قابل تشخیص نیستند اما دغدغه حفظ امنیت جان و مال مردم را دارند.
نورایی در پایان درباره علاقمندی‌هایش در حوزه بازیگری گفت: علاقمند به ژانر اکشن هستم و بیش از آن کارهای تاریخی به ویژه کارهای مربوط به تاریخ کهن کشور را دوست دارم. کارهای تاریخی را در کارنامه دارم اما یکی از حسرت‌هایم ایفای نقش یک شخصیت تاریخی ایرانی است.

انتهای پیام/ن

آخرین اخبار

هفته دفاع مقدس در قاب نمایش تدارک سیما برای هفته دفاع مقدس «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قزوین «منطقه پرواز ممنوع» در قاب امید بازگشت «فوتبال ۱۲۰» به آنتن تلویزیون/ مجله هفتگی فوتبال اروپا با اجرای حافظ کاظم‌زاده حل چالش های حکمرانی نظام سلامت پایان تدوین مستند «اروند تو را می‌شناسد» نبرد حماسی زندگی برای تسخیر و زنده ماندن در سیاره زمین به‌زودی طنز «چهارپایه» روی‌ آنتن شبکه سه «شهر زنده» در شبکه فراتر جشنواره تلویزیونی مستند، مردمی‌ترین رویداد سینمای مستند است/ دامنه پخشی به وسعت کل ایران سری جدید مستند «مردمان لب رود» تولید می شود آغاز فصل سوم «بگو بخند» در شبکه نسیم جشنواره تلویزیونی مستند، فیلمسازان غریب را به صحنه می‌آورد/ «بهار نزدیک است» روایت یک آیین سنتی از نوروز قهرمان اسبق کاراته کشور مهمان امروز «مهرگان» شبکه یک سریال «با سال تماس بگیر» به زودی از شبکه تماشا عیدانه فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) «جشن ماه» شبکه تهران در برج میلاد شبکه فراتر به «جستجوی نمو» می رود ویژه برنامه «چرخ» به مناسبت جشن تحویل سال آموزشی کشور روی آنتن می رود جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در «حسینیه بهشت» «حیات در سیاره ما» در شبکه مستند بازگشت «باغ شادونه» به آنتن شبکه دو همزمان با ولادت نبی اکرم (ص) «گروه فریاد» به شبکه نهال می‌آید حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» زنگ اول مهر در شبکه نمایش به صدا درآمد در شبکه فراتر به «موزه» بروید نشست شناسایی روندهای حاکم بر صنعت «ویدئو به درخواست» برگزار شد «با تمام قلبم» در انتظار شبکه سه جشن آغاز سال تحصیلی با «خونه دوم» از «شهیدانه زیستن» تا «خداحافظ رفیق» در هفته فیلم‌های کوتاه شبکه دو «سینما دو +» مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد دیدارهای سپاهان و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا گذری از دل معماری تا دیار عاشقان در ویژه برنامه «وادی» پخش مستند «برای نگار» از شبکه دو سیما / روایتی از هنر و نبوغ بانوی کارآفرین ترکمن از جشن های بازگشایی مدارس تا پویش های مردمی اهمیت امنیت غذایی در تامین سلامت نگاهی به زندگی شاعر پر آوازه ایرانی «برادران» در شبکه مستند شبکه یک همراه با دیگر شبکه ها به استقبال «جشن عاطفه ها» می رود مجید پُتکی به «سرنخ» پیوست شبکه تهران «گشت کنترل حیوانات» راه انداخت «بازخوانی» شبکه قرآن و معارف سیما در هفته وحدت مسابقه تلویزیونی«نوآ»؛ اولین رقابت طراحی و دوخت لباس زنان در تلویزیون پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از شبکه مستند «وقف نامه» در قاب مستند دانشمندان آینده ایران در «زمانه» امشب جشن بازگشایی مدارس با «همشاگردی سلام» رژه «هنگ بردگان» در شبکه یک

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها