مشاهده خبر

جمعه 21 مهر 1402 - 16:14:41
همزمان با طوفان الاقصی؛

قاب اقتدار، شجاعت و مظلوميت مردم فلسطين در تلويزيون شكل گرفت

همزمان با شروع عملیات «طوفان الاقصی»، برنامه ها و فضای شبکه ها در جهت این رخداد منعطف شدند.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

بلافاصله بعد از شروع عملیات «طوفان الاقصی»، برنامه ها و فضای شبکه ها در جهت این رخداد منعطف شدند و ساختارهاى مختلف برنامه سازى شامل سريال، فيلم سينمايى، مستند، برنامه هاى تركيبى با رويكرد تبيينى و آگاهى بخشى، پويانمايى، ميان برنامه و... در جدول پخش برنامه ها جانمايى شد.

همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، شبکه یک سیما با تغییر جدول پخش خود، برنامه های مختلفی را در این زمینه پی گرفت. ازجمله برنامه هفتگی «ساعت به وقت قدس» به صورت واکنش سریع، به برنامه زنده و روزانه تغییر حالت داد تا به طوفان الاقصی بپردازد. برنامه «جریان» نیز هر شب گفت وگوهای تخصصی و تبیینی با حضور نخبگان و کارشناسان در این زمینه تدارک دید.  


شبکه دو سیما نیز به این مناسبت به طور تخصصی به پخش مستندهای مربوط با موضوع فلسطین پرداخت. این شبکه همچنین به این مناسبت 10 کار را به صورت موشن درباره جنایات رژیم صهیونیستی تولید و پخش نمود. یکی از کارویژه های شبکه دو در گرماگرم عملیات «طوفان الاقصی» پوشش تصاویری از مدارس و کنش های مردمی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و پیروزی های مقاومت فلسطین است.
شبکه سه سیما نیز برنامه «سیاست خارجی» را هر شب با تمرکز بر بازنمایی رویدادهای این روزهای سرزمین های اشغالی و تحلیل این اتفاقات پخش می کند. 
شبکه چهار سیما نیز مطابق با رسالت خود گفت وگوهای تخصصی با نخبگان حوزه فلسطین را در دستور کار قرار داد.
یک سری از مستندهای ویژه در رابطه با فلسطین و رژیم اشغالگر قدس نیز در شبکه پنج سیما روی آنتن رفته‌ است. از جمله آن ها پخش مستند «طنطوره» با محوریت گفت‌وگو با کهنه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی و بازخوانی قتل‌عام غیرنظامیان روستای طنطوره بود.
در شبکه کودک نیز پخش پویانمایی های مرتبط با موضوع مقاومت فلسطین در دستور کار قرار گرفت. مثل مجموعه انیمیشن «سربازان کوچک» که مبارزه کودکان فلسطینی با سربازان اسرائیلی را نمایش می دهد. این انیمیشن در واقع با نمایش شجاعت بچه های فلسطینی، سربازان رژیم صهیونیستی را به سخره می گیرد.

همچنین انیمیشن سینمایی «سفر به سرزمین خون و خاکستر» از اين شبكه پخش شد که محاصره نوار غزه را از زاویه نگاه یک خبرنگار سوئیسی روایت می‌کند. 

شبکه امید نیز پخش مستندهای «متولد غزه»، «سهی»، «کرار» و سریال انیمیشن «بازمانده» در ۵ قسمت را در دستور کار داشت.
شبکه قرآن سیما هم کارویژه بازتاب فعالیت های مساجد و کنش های محافل قرآنی نسبت به مسائل روز فلسطین را بر عهده گرفته است. همچنین این شبکه پخش مجموعه انیمیشن «بازمانده»و برنامه شبانه «آرمان» را در دستور کار دارد.
شبكه افق با برنامه «نقش جهان» روزانه در ساعت های مختلف آخرین تحولات و اخبار مربوط به جنگ غزه را در ارتباط مستقيم با تحلیلگران و خبرنگاران و شاهدان در منطقه بررسی می کند.
مستند «وداع با اسلحه» از ديگر برنامه هاى اين شبكه است كه به فرآیند سازش در فلسطین و تاریخچه اتفاقات در دوره یاسر عرفات مى پردازد.

شبکه نسیم با پخش زنده برنامه «نسیمی شو»، به موضوعات سیاسی، اجتماعی روز می پردازد که این روزها با موضوع حملات مجاهدان فلسطینی و شکست هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی پخش می شود. همچنین نسیم اواهای ویژه فلسطین و کلیپ های موسیقی های فلسطینی نیز در دستور کار این شبکه قرار دارد.

در حوزه سريال پخش دو مجموعه «عزالدین قسام» و «عملیات اقتدار» در ارتباط با مسئله فلسطین و عملیات این روزهای این ملت در دستور کار قرار گرفت. 
مجموعه تلویزیونی «عزالدین قسام» همزمان با رخدادهای نوار غزه، هر شب از ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه تماشا رفته است.این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی هیثم حقی و محصول سال 1987 میلادی در باره زندگی و مبارزات عزالدین قسام مبارز فلسطینی است و در آن بازیگران شناخته شده لبنانی و سوری چون اسعد فدا، مونا واصف، ادیب قدورا،‌ عبدالهادی الصباغ، حسین ابوحمد و جهاد سعد ایفای نقش دارند .‌
سریال «عملیات اقتدار» نیز درباره عملیاتی است که توسط نیروهای مقاومت فلسطین پشت خطوط دشمن صهیونیستی در منطقه‌ای موسوم به «سرزمین 48» انجام می‌شود و در نهایت به تسخیر یکی از پایگاه‌های نظامی مهم ارتش این رژیم توسط رزمندگان مقاومت می‌انجامد. سریال فلسطینی «عملیات اقتدار» (قبضه الاحرار) سال 2022 به کارگردانی «محمد خلیفه» در غزه تولید شده و بازیگرانی همچون رشاد أبو سخیلة، زهیر البلبیسی، أحمد فیاض و علاء قدوحة در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.این سریال هر شب ساعت 23:30 از شبکه افق پخش می‌شود.
پخش فيلم هاى سينمايى با محوريت فلسطين و جبهه مقاومت نيز اين هفته در دستور كار شبكه ها قرار گرفت. پخش فيلم هاى سينمايى «٣٣ روز»، «فرحه»، «شكارچى شنبه»، «كفر قاسم»، «هیام»، «اخرین ایست بازرسی»، «سینه سرخ» و... از جمله آن ها ست.
علاوه بر این ها، مجموعه موزیک ویدئوها و کلیپ های قدیمی و جدید درباره حماسه های فلسطین و جنایات رژيم صهيونيستى، در قالب میان برنامه، از شبکه های مختلف روی آنتن می رود.
شبكه هاى سيما همچنين از صبح امروز طى چند ساعت به پوشش زنده راهپيمايى مردم كشورمان در محکومیت جنایات اشغالگران متجاوز صهیونیست و شکرانه پیروزی مبارزان فلسطین پرداختند.

انتهای پیام/ن

آخرین اخبار

«بازخوانی» شبکه قرآن و معارف سیما در هفته وحدت مسابقه تلویزیونی«نوآ»؛ اولین رقابت طراحی و دوخت لباس زنان در تلویزیون پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از شبکه مستند «وقف نامه» در قاب مستند دانشمندان آینده ایران در «زمانه» امشب جشن بازگشایی مدارس با «همشاگردی سلام» رژه «هنگ بردگان» در شبکه یک پخش سریال جدید «نماینده» از شبکه تماشا مستند «میراث نورانی» در قاب شبکه قرآن روایت فعالیت های مختلف مساجد در شبکه قرآن و معارف همراه با تلاوت آیات قرآن کریم و سخنرانی های شبکه قرآن و معارف پخش رقابت الاهلی و پرسپولیس از شبکه ورزش پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از شبکه نمایش سیما بازگشت عموهای محبوب فیتیله‌ای به تلویزیون آنتن گروگان تولید نیست بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در «زمانه» امشب معاون سیما به پشت صحنه بزرگ ترین دکور برنامه کودک تلویزیون رفت «کار خنده» جایی که لبخند پایان ندارد درخشش «ستاره پیروزی» در شبکه نمایش غواص شجاع آب های عمیق مهمان امروز «مهرگان» «سر سفره خدا» در صدر پرتماس‌های هفته با شبکه نمایش به «درون هزارتوی گریزلی» بروید هنرمندان کشور دل درگرو «مهر محمد» دارند مهم‌ترین نقش در نظام آموزشی آموزش و پرورش؛ نظام امتحانات است بازدید معاون سیما از پشت صحنه سریال «چرخ گردون ۲» جلسه شورای فرهنگی رنگ‌ و بوی مدرسه به خود گرفت مروری بر خاطرات شیرین تلویزیون در «خیلی دور، خیلی نزدیک» گردشگری سلامت در شبکه سلامت سیما ساماندهی کارشناسان حوزه پزشکی در برنامه های مختلف پویش سلام به آینده در شبکه نسیم «قلعه ماهیان» در قاب شبکه فراتر شناسایی روندهای حاکم بر صنعت ویدئو (VOD) نقش‌آفرین نقش‌های به‌یادماندنی صدرالدین حجازی بازیگر باسابقه درگذشت «مهرگان» شبکه یک به استقبال ماه مهربانی می رود «مهر محمد» زینت بخش هفته وحدت «زمانه» امشب و «پزشکانی که کم داریم» پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از تلویزیون جشنواره سینمایی آخرین هفته تابستان مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان شبکه نمایش به «فراری بزرگ» پناه داد دفاع از ساخت برنامه‌های عامه‌پسند در حوزه هنر روز ملی خرما در «رویش» رویداد بین المللی «الف تا»؛‌ ایده ها و تجربه های تحول آفرین مدرسه جشنواره تلویزیونی به صورت تخصصی روی «عکس مستند» کار می‌کند استقبال نردبان از «روز ملی سینما» با مهرداد زاهدیان سریال هوملند و سازمان سیا سوژه «امتداد» شد چالش‌های اجرای برنامه پزشکی خانواده در استان فارس «مجری‌ نو» روی آنتن شبکه امید «خونه مونه»، قابی متفاوت و جذاب از زندگی در روستا

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها