مشاهده خبر

دو شنبه 13 آذر 1402 - 12:1:31

آموزش سبک زندگی سلامت محور با چاشنی طنز در «بلا به دور»

مسابقه «بلا به دور» شبکه سلامت در قالب شعر و نثر به بیان محتوا و پیام های بهداشتی می پردازد.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

سید محمدحسین پورفاضلی تهیه کننده مسابقه «بلا به دور» هدف از ساخت این برنامه را افزایش سواد سلامت عنوان کرد و گفت: وظیفه صداوسیما در حوزه سلامت؛ دادن آگاهی، اطلاع‌رسانی و بالابردن بردن سطح مهارت‌های زندگی به همراه معرفی الگوهای مناسب رفتاری است و از آنجایی که این رسانه معتبرترین و در دسترس ترین راه ارتباطی است، سعی داریم، پیام های بهداشتی را برای مخاطبان تلویزیون در قالب شعر و نثر و با زبان طنز ارائه دهیم.

وی افزود: برای در اختیار گذاشتن محتوای سلامت، تصمیم گرفتیم از ظرفیت های حوزه طنز برای آگاهی بخشی و افزایش سواد سلامت جامعه استفاده کنیم و با این ابزار پیام های بهداشتی و مفاهیم حوزه سلامت را برای مردم ارائه دهیم.

این تهیه کننده در خصوص سختی آموزش به زبان طنز گفت: این کار سختی‌های خودش را دارد اما بازخوردی که از این برنامه گرفتیم نشان داد که می توانیم با زبان طنز و شوخی، مسائلی که مردم با آن مواجه هستند بیان کنیم و از این طریق به گوش مسئولان برسانیم.

پورفاضلی در ادامه تصریح کرد: انتخاب موضوعات از سوی گروه سردبیری و دوستان حوزه پزشکی که به ما مشاوره می‌دهند، انجام می‌شود که در راستای افزایش سواد سلامت جامعه است. موضوعاتی از جنس فرزند آوری، چالش‌های جمعیتی، مفاهیم و پیام‌های بهداشتی، مشکلات گوارشی و بیماری‌هایی که شاید مردم روزانه با آن‌ها مواجه شوند سعی کردیم در برنامه بیش تر بگنجانیم تا موجب آگاهی مردم بیشتر شود.

وی ادامه داد: «بلا به دور» استعداد یابی هم کرده است و حدود ۳۰ تا 4۰ درصد شرکت کنندگان این برنامه از دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه علوم پزشکی هستند. در برنامه پزشک و پرستاری داریم که شاعر هم هست و فکر کردیم اگر یک متخصص بتواند پیام را به درستی انتقال دهد تاثیر بیشتری خواهد داشت. پیام هایی که «بلا به دور» ارائه می دهد قواعد فنی و محتوایی آن رعایت شده است و از ظرفیت ادبیات به درستی در راستای سلامت استفاده کردیم.

پور فاضلی در خصوص انتخاب شرکت کنندگان هم گفت: برای حضور در مسابقه از طریق شبکه سلامت، شبکه های مجازی فراخوان دادیم و رزومه شرکت کنندگان می‌گیریم که ماحصل آن تشکیل ۲۴ گروه در قالب گروه های دو نفره است که در این فصل جدید حضور خواهند داشت.

تهیه کننده مسابقه «بلا به دور» در خصوص ساختار برنامه هم گفت: «بلا به دور» مجری ندارد و داوران خود برنامه را هدایت می کنند. سعی کردیم در این برنامه با طراحی بخش های کوتاه و جذابیت در محتوا، پیام ها را به درستی انتقال دهیم تا برای مخاطبان جذاب باشد. شعر، نقالی و پانتومیم هم از دیگر بخش های این مسابقه است.

وی همچنین از طراحی مجموعه ای از اشعار در قالب کتاب صوتی و مکتوب با موضوعات مختلف خبرداد و گفت: با این اقدام این کتاب مرجعی خواهد شد که اگر کسی در حوزه تخصصی سلامت، به مطلبی نیاز داشت می تواند به کتاب «بلا به دور» مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین بخش دشواری کار استفاده از ظرفیت‌های مردمی است. از آن جایی که هدف ما تمرکززدایی از تهران است، سعی کردیم که شرکت کنندگان از اقصی نقاط کشور در برنامه حضور داشته باشند که با توجه به دوری راه ها این مساله مشکلات خودش را داشت.

پورفاضلی با اشاره به دغدغه گروه تولید برنامه برای ارائه درست و اصولی محتوای سلامت گفت: امیدواریم این برنامه بتواند در ارتقای سلامت جامعه و ارائه پیام های بهداشتی با زبانی ساده و با چاشنی طنز، اطلاعات مفیدی را به بینندگان تلویزیون ارائه دهد.

مسابقه «بلا به دور» در 100 قسمت 45 دقیقه ای در دست تولید و پخش است و هر شب ساعت ۲۳ از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

گزارش تصویری این برنامه

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

آغاز پخش مسابقه «قهرمان» از شبکه سه «تاز در جستجوی برگر» سر از شبکه تهران درآورد طراحی سبد بهینه محصولات در «پایان‌نامه» برنامه «تکیه خانه» در قاب شبکه قرآن «خجالت نکش ۲» به «هفت» رسید/ بررسی «انیمه» محسن اسلام زاده سراغ «سرطان اجتماع» رفت/ روایت بی پرده از فساد پرونده «عکاسی مستند» در «نردبان» باز شد/ گفت‌وگو درباره «عکاسی مستند» با ۲ عکاس از  پرونده‌های مهم «پینک فلوید و فلسفه» سوژه «امتداد» شد روزشماری تا اربعین حسینی با ویژه برنامه «مغناطیس» مستندهای آدینه شبکه افق پخش برنامه «۲۰۴۰» از شبکه امید/ نمایش آینده‌ای بدون اسرائیل «تهرانگرد» در دیار تاریخ و تمدن ری تماشای سریال «منو ترک نکن» از قاب شبکه تهران «کافه‌این» برنامه ای برای دوستداران سریال در شبکه تماشا «با هنر زیستن» از دریچه نگاه مجله هنری «بوم» حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» نمایش هنرمندانه وحدت میان دو ملت ایران و عراق با «طوبی»/ لوکیشن‌های ماندگاری که صنعتی‌سازی تولیدات تاریخی را تسهیل می‌کنند پوشش رسانه ای «مسابقات المپیک ۲۰۲۴» از شبکه های سه و ورزش سیما بررسی اولویت های معاونت زنان در دولت چهاردهم در «خط سوم» رودهای خروشان در مسیر عشایر کوچ نشینی بازخوانی موقعیت ژئوپولیتیک یمن در «چرا یمن؟» «دهکده المپیک» شبکه ورزش در المپیک ۲۰۲۴ پاریس «تازه نفس» با روایتی از نخبه قرآنی ایران مستندهای جذاب ورزشی در قاب شبکه امید مدیر جدید تامین برنامه شبکه تهران سیما معارفه شد آغاز فصل چهارم بخش خبری «دی بی سی» فارسی از شبکه دو سیما آخر هفته گرم تابستانی با همراهی فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «دوربین ۷» راوی رویدادهای آموزشی، علمی و فن آوری روز تشییع پیکر سعید راد بازیگر پیشکسوت بررسی دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت داستان های تربیتی و آموزشی «باغ قصه ها» برای خردسالان هم نویسی داستان انقلاب از قاب شبکه تهران کیک بوکسینگ بانوان در چادرهای عشایری «آوای وحش» با کیفیت 4K-HDR در قاب فراتر برداشت «شبدر» در شبکه نمایش «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان خراسان شمالی عدم همکاری مجری احضار شده به دستگاه قضایی با رسانه ملی پوشش مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس از شبکه سه زارع زاده: بستری برای ارتباط بی واسطه مستندسازان با حامیان مالی فراهم شده است قدردانی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه از شبکه جام جم پخش زنده قرعه کشی لیگ برتر در شبکه ورزش مهمانان این قسمت «۲۳۲ روز دور دنیا» مردمانی از اراک پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در رثای سیدالساجدین (ع) فصل جدید «دکتر سلام» متفاوت تر از قبل به قاب تلویزیون می‌آید به‌ زودی فیلمبرداری فصل دوم «سلمان فارسی» آغاز می‌شود/ فصل اول «سلمان فارسی» سال ۱۴۰۵ به آنتن می رسد آموزش و ادب پارسی محور اصلی برنامه های «مثبت آموزش» و « تار و ترنج» سرپرست جدید امور مالی شبکه امید معرفی شد «سال خشونت بار» در شبکه نمایش سرپرست جدید پخش شبکه ورزش سیما معارفه شد برای «چهارگاه» اتمسفری موسیقایی و عاشورایی خلق کردیم

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها