مشاهده خبر

دو شنبه 21 اسفند 1402 - 15:45:31

نسیم روح افزای سحرگاهان رمضان در قاب تلویزیون

یکی از اوقات دیدنی سیما در ماه مبارک رمضان، برنامه های سحرگاهی هستند. برنامه هایی که مکمل شب زنده داری های عابدان و لحظات شیرین سحرگاهی روزه داران است.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

شبکه های سیما در این زمان ویژه برنامه هایی را برای سحرهای ماه رمضان تدارک دیده اند که مملو از لحظات و تصاویر خاص و دلربا است.

طنین «ماه خدا» از حرم شمس الشموس
ویژه برنامه سحرگاهی «ماه خدا» مطابق هر سال سحرهای ماه رمضان ساعت ۳:۳۰ روی آنتن شبکه یک می رود. این برنامه با بیان نکات اخلاقی، معرفتی، دعا نیایش و اذان صبح تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
«ماه خدا» با اجرای حسن سلطانی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نظافت و به تهیه کنندگی یونس قاسمی از حرم مطهر علی بن موسی الرضا علیه السلام روی آنتن خواهد رفت. و بعد از جزخوانی روزانه قرآن کریم با عنوان «ثقلین» از حرم امام رضا (ع) پخش خواهد شد.

 

اهمیت نقش مادر و بیان نقش حضرت زهرا (س) در جامعه اسلامی همراه با «سحرنشینی»
ویژه برنامه سحرگاهی «سحرنشینی» حوالی ساعت 4 بامداد روی آنتن شبکه دو می رود.
این برنامه با محوریت توجه به جایگاه مادران و اهمیت نقش مادری در جامعه امروز و همچنین با بیان صفات و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش ایشان در جامعه اسلامی با اجرای راحله امینیان هر سحر ماه مبارک رمضان روانه آنتن خواهد شد.
«سحر نشینی» کاری است از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی سید محمد موسویان و کارگردانی سیدصادق شهربانویی در 30 قسمت پخش می شود.

 

میزبانی «ماه من» از کارشناسان دینی و تاریخی
شبکه سه برنامه «ماه من» را برای روزه داران ماه خدا تدارک دیده است. «ماه من» از سحرگاه تا اذان صبح با اجرای نجم الدین شریعتی با کارشناسی حجج اسلام علیرضا پناهیان و سیدحسین آقامیری روی آنتن می رود. همچنین در بین برنامه به مناجات خوانی و مداحی همراه با سخنرانی مذهبی پرداخته می شود.

 

مناجات خوانی در «چهارگاه» شبکه چهار
برنامه ویژه سحر شبکه چهار با نام «چهارگاه» با مضمون مناجات خوانی، کهن‌خوانی و آوازخوانی از ساعت 3:30 تا اذان صبح پخش می شود.
این برنامه با اجرای دکتر اسماعیل آذر و حضور متین رضوانی پور، حسام الدین سراج و حسن بلخاری، چهره های آشنای ادب و موسیقی و فلسفه به عنوان کارشناس روی آنتن می رود. در این برنامه از آثار کهن شعر و ادب فارسی که دارای مضامین عرفانی و قالب مناجات هستند، خوانده می شود. در برنامه، هر شب مناجات خوانی، سحری خوانی و چاووشی خوانی یکی از نواحی کشور نیز گنجانده شده است.

 

«سدره» شبکه تهران میزبان روزه داران از کربلای معلی
ویژه برنامه سحرگاهی گروه معارف شبکه تهران سیما با عنوان سدره، هر روز از ساعت 3 تا 5 بامداد با اجرای محیار عبدالهی از کربلای معلی به صورت زنده و مستقیم روانه آنتن می شود.

 

«دل ‌آرام» شبکه قرآن از حرم حضرت معصومه (س) به قاب می نشیند
ویژه برنامه زنده سحرگاهی «دل ‌آرام» هر بامداد از ساعت 3 تا اذانگاهی صبح از حرم حضرت معصومه (س) برای علاقمندان پخش می شود.
این برنامه با اجرای سیدوحید مرتضوی و کارشناسی حجج‌اسلام دکتر رفیعی و مهدی میرباقری از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها روی آنتن می رود.

 

«وقت سحر» با شبکه افق
«وقت سحر» ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است که با اجرای حامد عسگری و محمد قاسمی و با حضور حاج حسین یکتا، حجت الاسلام طباخیان و دکتر علی غلامی برای روزه داران پخش می‌شود.
«وقت سحر» حوالی ساعت ۳ بامداد با آیتم های متعدد و گفتگو با کارشناسان برای روزه داران روی آنتن می رود.

 

«رفیق» شبکه امید در سحرهای ماه رمضان

ویژه برنامه سحرگاهی «رفیق» در سحرهای ماه رمضان از شبکه امید روی آنتن می رود.

«رفیق» یک برنامه ترکیبی زنده با آیتم‌های جذاب است که اجرای آن با محمد میرزازاده از اول ماه مبارک از کربلا معلی پخش می شود.

این برنامه سحرگاهی با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی از ساعت 3:30 بامداد روی آنتن می رود.

 

«سر سفره خدا» شبکه کودک با حضور شخصیت های جدید و اجرای نمایش های طنز
«سر سفره خدا» ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان است که با اجرای حامد مدرس و احسان مهدی و شخصیت های جدیدی با اجرای نمایش های طنز، در یک فضای پرنشاط روی آنتن می رود. این برنامه حوالی ساعت 3:30 پخش می شود.

 

شبکه جام جم با «ماه من» به استقبال اذان صبح می رود
«ماه من» ویژه سحر، از 22  اسفند، قبل از اذان صبح، به مدت 80 دقیقه از شبکه جام جم پخش می شود.

انتهای پیام/ن

آخرین اخبار

حماسه جمهور انتخاب هر ایرانی روایتی از یک شهادت در «برای جمهوری» بوی عطر عاشقی در شبکه نسیم پیچید فصل جدید «چهارگاه» در قاب شبکه چهار ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) در «فصل خروج» شبکه چهار تدارک شبکه مستند برای ایام محرم همزمان با آغاز ماه محرم «سفیر» به شبکه دو می آید «حسینیه بهشت» در شبکه دو برپا می‌شود «مجلس واقعه» در شبکه نسیم روایت می‌شود دیدار اسپانیا و آلمان در شبکه ورزش بررسی کشتی فرنگی در «کادر فنی» امروز پخش زنده حضور ورزشکاران در انتخابات ریاست جمهوری از قاب شبکه ورزش ویژه برنامه های شبکه یک در محرم شبکه تهران با «حسینیه تهران» سیاه پوش می شود «پرواز اردی‌بهشت» امشب روی آنتن شبکه قرآن آخرين مناظره انتخاباتى در حوزه سلامت سیمای انتخابات راوی «حماسه حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری» دومین هفته تابستان و فیلم های سینمایی و تلویزیونی / «ستاره های دنباله دار» جدید هفته «سلمان فارسی» دوباره به شاهرود رفت/ ادامه تولید سریال تا ۵ سال دیگر محمدرضا مقدسیان مجری «سینماملت» شد/ آغاز سری جدید برنامه از پنجشنبه شبکه سه «مدال» آورد «کادر فنی» شبکه ورزش همراه کشتی ایران در مسیر المپیک پاریس جمع بندی نهایی صحبت های ۲ نامزد ریاست جمهوری در دومین مناظره دوره دوم انتخابات «ورزشیا» با یورو ۲۰۲۴ روی آنتن شبکه نسیم دومین مناظره پزشکیان و جلیلی امشب برگزار می‌شود این نامه برسد به دست رئیس‌جمهور برتی گرگوری شبکه مستند را نزدیک حیوانات می‌برد جشن ازدواج نخبگان در «شب فیروزه ای» شعرخوانی برای شهیدان خدمت جمع بندی نهایی صحبت های ۲ نامزد ریاست جمهوری در اولین مناظره دوره دوم انتخابات انتصاب سرپرست گروه طنز مرکز سیمافیلم «پرواز اردیبهشت» امشب روی آنتن شبکه افق اثری از حاتمی‌کیا در قاب نمایش «داستان های فوتبال» در قاب مستند پخش مناظره های دور دوم انتخابات در شبکه جام جم «جنگ زیرزمینی» در جبهه شبکه تهران حضور «موقعیت مهدی» در سرزمین سامورایی‌ها تماشای مستند «آبگیر؛ آبادی حیوانات آفریقا» بازپخش مناظره‌های دور دوم انتخابات ریاست ‌جمهوری از شبکه دو «پند پارسی» راوی حکایات سعدی «من یک هیولا گرفته‌ام» به پخش افق رسید/ داستانی واقعی؛ از فاسدترین واحد پلیس آمریکا یک سریال معروف کره ای روی آنتن شبکه چهار اولین مناظره پزشکیان و جلیلی امشب برگزار می‌شود فصل جدید «خاطره بازی با آقا جواد» در شبکه ورزش فصل جدید «حسینیه معلی» در راه آنتن سیمای انتخابات در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مستند «انتخابات در جبهه» در قاب شبکه قرآن تدارک شبکه قرآن و معارف سیما برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برنامه «انتخاب ایران» برای دور دوم انتخابات به افق رسید

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها