مشاهده خبر

یک شنبه 6 خرداد 1403 - 10:1:58

برنامه «پژوهش و کشاورزی» به ضرورت توجه به تحقیقات کشاورزی می پردازد

شبکه چهار برنامه ای به روی آنتن برده است که درباره مباحث کشاورزی، اطلاعات مفید و کاربردی را به فعالان و دست اندرکاران این صنعت ارائه می کند.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

عنوان این برنامه که «پژوهش و کشاورزی» نام دارد در قالب مستند گزارشی با نریشن و تصاویر مستند تهیه و تولید شده و شامل گفتار، نظرات محققان، کارشناسان و تولید کنندگان کشاورزی است و تازه ترین رویدادها و یافته های تحقیقاتی را در این حوزه به مخاطبان ارائه می کند.

حبیب اله انیسی تهیه کننده و کارگردان «پژوهش و کشاورزی» می گوید: مسئاله پژوهش یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه جوامع بشری برای توسعه و پیشرفت با آن روبه‌رو هستند. طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در هر حوزه ای لازمه پیشرفت و تشخیص آسیب ها و کاستی های آن خواهد بود. با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و تامین امنیت پایدار کشاورزی، پژوهش های کاربردی و اجرای طرح های تحقیقاتی برای توسعه کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح‌های پژوهشی کشاورزی به منظور مهار بحران منابع و افزایش تولیدات کشاورزی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: موسسات تحقیقاتی کشاورزی از جمله موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در سال های اخیر دستاوردهای خوبی در انجام تحقیقات کاربردی و پایداری به منظور تولید ارقام مقاوم به کم آبی، شوری و ابداع روش های سازگار با شرایط موجود هر منطقه داشته اند. از همین رو برآن شدیم تا با تهیه و تولید برنامه ای گوشه ای از این دستاوردها و پیشرفت ها را به مردم عزیز کشورمان و به ویژه فعالان و دست اندرکاران در این عرصه به تصویر درآوریم.

انیسی ادامه داد: در مجموع برنامه «پژوهش و کشاورزی» در تلاش است کارها و فعالیت های پژوهشی کشاورزی و نتایج آن در مزارع کشاورزی را برای مخاطبان اطلاع رسانی می کند. هدف نهایی از تولید این برنامه اهمیت تحقیقات کشاورزی در توسعه کشاورزی کشور و آشنایی همگان و دست اندرکاران بخش کشاورزی با فعالیت های تحقیقاتی کشاورزی و تلاش محققان در جهت معرفی ارقام جدید محصولات کشاورزی و یافته های جدید تحقیقاتی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از لوکیشن های این برنامه در مکان هایی همچون آزمایشگاه ها و مزارع تحقیقاتی در محل موسسات تحقیقاتی کشاورزی و همچنین مزارع کشاورزان و تولید کنندگان در مناطق مختلف است.

«پژوهش و کشاورزی» تاکنون به موضوعاتی از جمله تحقیقات در خصوص گندم، ذرت، دانه روغنی کلزا و تنش آبی، تولید و معرفی ارقام هیبرید گوجه فرنگی، کیفیت نانوایی گندم و منابع ژنتیکی ـ گیاهی پرداخته است.

کارشناسان و متخصصانی که با برنامه «پژوهش و کشاورزی» همکاری کردند دکتر محمد زمانیان، دکتر گودرز نجفیان، دکتر محسن اسماعیل زاده مقدم، دکتر توحید نجفی میرک، دکتر هرمز اسدی، دکتراحمد موسی پور گرجی، دکتر رحیم احمدوند و دکتر علی ماهرخ هستند.

هرمز هیرمن پور تولید کننده بذر، مرتضی طالبی کشاورز ذرت کار، شهرام شاهین فرتولید کننده بذر و کمال پیشگاهی گندمکار هم از جمله افراد فعال در حوزه کشاورزی هستند که با آن ها گفت و گو شده است.

دیگر عوامل این برنامه محمدمهدی مهدوی مجری طرح، سالار جعفری مدیر تولید، محمد یعقوبی تدوین و جلوه های کامپیوتری، امید مهدوی و حسین کریمی تصویربرداران، حسین کریمی نویسنده و دکتر رضا جزایری کارشناس و نویسنده هستند. حبیب اله انیسی هم گوینده برنامه است.

«پژوهش و کشاورزی» تاکنون در 13 قسمت حدود دوازده دقیقه ای در گروه علم و فناوری شبکه چهار سیما و با همکاری موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر تولید شده و قرار است با موضوعات جدید و با همکاری دیگر موسسات تحقیقاتی ادامه یابد.

«پژوهش و کشاورزی» روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

«بازخوانی» شبکه قرآن و معارف سیما در هفته وحدت مسابقه تلویزیونی«نوآ»؛ اولین رقابت طراحی و دوخت لباس زنان در تلویزیون پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از شبکه مستند «وقف نامه» در قاب مستند دانشمندان آینده ایران در «زمانه» امشب جشن بازگشایی مدارس با «همشاگردی سلام» رژه «هنگ بردگان» در شبکه یک پخش سریال جدید «نماینده» از شبکه تماشا مستند «میراث نورانی» در قاب شبکه قرآن روایت فعالیت های مختلف مساجد در شبکه قرآن و معارف همراه با تلاوت آیات قرآن کریم و سخنرانی های شبکه قرآن و معارف پخش رقابت الاهلی و پرسپولیس از شبکه ورزش پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از شبکه نمایش سیما بازگشت عموهای محبوب فیتیله‌ای به تلویزیون آنتن گروگان تولید نیست بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در «زمانه» امشب معاون سیما به پشت صحنه بزرگ ترین دکور برنامه کودک تلویزیون رفت «کار خنده» جایی که لبخند پایان ندارد درخشش «ستاره پیروزی» در شبکه نمایش غواص شجاع آب های عمیق مهمان امروز «مهرگان» «سر سفره خدا» در صدر پرتماس‌های هفته با شبکه نمایش به «درون هزارتوی گریزلی» بروید هنرمندان کشور دل درگرو «مهر محمد» دارند مهم‌ترین نقش در نظام آموزشی آموزش و پرورش؛ نظام امتحانات است بازدید معاون سیما از پشت صحنه سریال «چرخ گردون ۲» جلسه شورای فرهنگی رنگ‌ و بوی مدرسه به خود گرفت مروری بر خاطرات شیرین تلویزیون در «خیلی دور، خیلی نزدیک» گردشگری سلامت در شبکه سلامت سیما ساماندهی کارشناسان حوزه پزشکی در برنامه های مختلف پویش سلام به آینده در شبکه نسیم «قلعه ماهیان» در قاب شبکه فراتر شناسایی روندهای حاکم بر صنعت ویدئو (VOD) نقش‌آفرین نقش‌های به‌یادماندنی صدرالدین حجازی بازیگر باسابقه درگذشت «مهرگان» شبکه یک به استقبال ماه مهربانی می رود «مهر محمد» زینت بخش هفته وحدت «زمانه» امشب و «پزشکانی که کم داریم» پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از تلویزیون جشنواره سینمایی آخرین هفته تابستان مستندهای ویژه افق در هفته پایانی تابستان شبکه نمایش به «فراری بزرگ» پناه داد دفاع از ساخت برنامه‌های عامه‌پسند در حوزه هنر روز ملی خرما در «رویش» رویداد بین المللی «الف تا»؛‌ ایده ها و تجربه های تحول آفرین مدرسه جشنواره تلویزیونی به صورت تخصصی روی «عکس مستند» کار می‌کند استقبال نردبان از «روز ملی سینما» با مهرداد زاهدیان سریال هوملند و سازمان سیا سوژه «امتداد» شد چالش‌های اجرای برنامه پزشکی خانواده در استان فارس «مجری‌ نو» روی آنتن شبکه امید «خونه مونه»، قابی متفاوت و جذاب از زندگی در روستا

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها