مشاهده خبر

دو شنبه 7 خرداد 1403 - 9:38:25
مروری بر تماس‌های مردمی‌ با ۱۶۲ در هفته‌‌ای که گذشت

این بغض‌ها در گلو می‌شکنند...

ضایعه دردناک شهادت رئیس‌جمهور مردمی و هیئت همراه در سانحه سقوط بالگرد که از ساعات پایانی روز 30 اردیبهشت ملت ایران را تحت‌تأثیر قرار داد، اتفاقی دردناک بود که بازتاب بخشی مهم از آن را در رسانه ملی شاهد بودیم.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

در همین خصوص، سامانه 162 که ارتباط متقابل میان مخاطبان و تلویزیون را رقم زده ‌است، در بازه زمانی 25 اردیبهشت تا یکم خرداد تعداد 48هزارو241 پیام در سامانه امور ارتباط با مخاطبان (162) به ثبت رسانده که شامل 25هزارو130 پیام صوتی، 6333 پیام تلفنی و 16هزارو778 پیامک بوده‌ است.

طبق تماس‌هایی که با امور ارتباط با مخاطبان برقرار شد، از میان شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به‌ترتیب برنامه‌های معاونت سیاسی، شبکه‌های سه، دو، آی‌فیلم و یک دارای بیشترین تماس‌های مردمی‌بودند که موضوعات و برنامه‌های مختلفی را پوشش دادند.

از میان پیام‌های مخاطبان درباره برنامه‌های معاونت سیاسی «حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و شهادت ایشان و همراهانشان»، برنامه‌های شبکه سه سیما سریال «هفت سر اژدها» و برنامه «سمت خدا»، شبکه دو سیما برنامه‌های «پاورقی»، «صبحانه ایرانی» و «نوسان»، شبکه آی فیلم پخش سریال‌های جذاب و سرگرم‌کننده و سریال «پایتخت 6» و شبکه یک سیما سریال «رخنه» بیشترین سهم برنامه‌های تلویزیونی در پیشنهادها، درخواست‌ها و قدردانی‌های مخاطبان در تماس با سامانه 162 را به خود اختصاص دادند.

مهم‌ترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه‌های معاونت سیاسی شامل ابراز ناراحتی مخاطبان از حادثه پیش‌آمده برای رئیس‌جمهور و همراهانش و آرزوی سلامت پیش از اعلام خبر شهادت ایشان و همراهانش، تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و مردم شریف ایران به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش بود. در این میان مردم ایران با ارسال پیام صوتی و ارتباط با همکاران این سامانه، واگویه‌ها و حرف‌هایشان را درباره این حادثه تلخ و ناگوار بیان کردند. مخاطبان رسانه ملی از زمان شنیدن سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور تا ساعت ۲۴ روز اول خرداد، بالغ‌بر ۱۰ هزار انواع پیام به سامانه 162 ارسال کردند که در ادامه برخی از آن‌ها را می‌خوانیم:

* امروزکه شهید آیت‌الله رئیسی عزیز را از دست دادیم و بیشتر از این قابلش را نداشتیم که از او استفاده کنیم، مثل ‌روزی است که امام خمینی (ره) را از دست دادیم، همان فاجعه برای ایران و مردم ایران تکرار شد.

* امروز مثل دهم محرم حال دلمان عاشورایی شده، کم مصیبتی نیست. ان‌شاءالله جناب رئیسی عزیز و همراهان شهیدش از خوان کرم آقا امام رضا(ع) جاودانه بهره‌مند باشند. ‌

* با چشمانی اشک‌آلود می‌نویسم: ای خدمتگزار مردم، بدرود، خدایت رحمت کند. تسلیت به ملت عزیز ایران.

* چه زیبا! همانند هم‌رزم شهیدت، سردار قاسم سلیمانی، بعد‌از یک عمر خستگی مجاهده در راه حق به ملکوت اعلی پیوستی. شهادت گوارای وجودت باد، سید شهیدان خدمت.

* ما ملت مسلمانی هستیم و امید ما و جمهوری اسلامی ایران به جاودانه ماندن این شخصیت‌های والامقام است و نباید تلاش‌ها‌ی بی‌وقفه و زحمت‌ها‌ی شبانه‌روزی آن‌ها را به فراموشی بسپاریم. قدردان رئیس‌جمهور شهیدمان هستیم. یادش گرامی و جاودان در قلوب مردم ایران خواهد بود.

انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

سینمای دینی در «سینما ملت» نویسنده کتاب اربعین طوبی در «کوی محبت» شبکه دو چگونگی پیداش حزب الله لبنان «دل‌نوا» دل عاشقان حسین (ع) را تا کربلا می‌برد «سال های دور از خانه» در قاب شبکه تماشا تماشای  «ماجرای تایلند» در شبکه تهران سرپرست جدید پخش شبکه تهران سیما معارفه شد پشت درهای بهشت با «کوی محبت» شبکه دو سریال جدید «دوشیزه اسکارت و دوک» در شبکه چهار روایت یک تشییع... ارائه تلنگری با رویکرد طنز در «سفر بخیر» «۲۳ نفر» به شبکه امید می آیند مراسم علم یراق در دزفول آخرین هفته تیر ماه و فیلم سینمایی و تلویزیونی سیما «حسینیه تهران» در دهه دوم محرم «خورشید روز سیزدهم» در قاب تهران رویت «پلنگ آناتولی» در شبکه نمایش «سیکاریو» با کیفیت 4K-HDR در قاب فراتر سومین قسمت ویژه برنامه «خیابان آزادی» به روی آنتن افق «سلمان فارسی» سال ۱۴۰۵ به آنتن می رسد ناگفته های دفاع مقدس در مستند سیاسی «اتاق جنگ» «1408» در شبکه نمایش «سبز به رنگ زمرد» در قاب سه راهکارهای عملی برای زندگی سالم با محوریت طب سنتی در «انارستان» «مجلس واقعه»؛ روایتی مانا از هنر عاشورایی «تعزیه» راز خوانش انقلاب اسلامی از سوژه‌ها مستند «آشنای ناآشنا» روایتی متفاوت از زندگی حسین انصاریان «به خاطر هانیه» در شبکه دو «دنیای مخفی آریتی» و «سرایدار» امروز در قاب شبکه تهران «عاشورای دربند» در قاب شبکه تهران نخستین گفتنی های عاشورا برای تو در «کوی محبت» شبکه دو مستند «اشک» روایتی متفاوت از سوگواری بر سالار شهیدان نگاهی به قاب‌های ماندگار شهادت در مجله هنری «بوم» روایتی دیگر از وقایع ظهر عاشورا در «کوی محبت» شبکه دو «آوای شب دهم» در شبکه مستند روایتی از شهید تاسوعا از قاب شبکه افق تماشای ۵ اپیزود از «قصه های تبیان» «حاج مرزوق» روایت عزاداری های سنتی در ایران «خاطرات فراموش شده» عنوان قسمت جدید «رخ مادر» شد حسینیه‌ای به وسعت ایران در عزای حسینی شرحی بر ایثار علمدار وفا، ساقی آب و ادب در «کوی محبت» شبکه دو فینال رقابت های جذاب ویمبلدون از قاب شبکه ورزش روایت یکی از کهن‌ترین عزاداری محرم در مستند «آبی برای سقایی» «به خاطر هانیه» در شبکه نمایش همراه با مستندهای محرمی شبکه قرآن و معارف سیما سینمایی های تلویزیون در روز عزای سید و سالار شهیدان (ع) پخش سخنرانی های مذهبی با محوریت ماه محرم در قاب شبکه قرآن تاسوعا و عاشورای حسینی در قاب «حسینیه تهران» نسخه سینمایی «کاتب اعظم» روی آنتن شبکه افق می‌رود شبکه تماشا منتظر است؛ «با سال تماس بگیر»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها