مشاهده خبر

پنج شنبه 1 شهریور 1403 - 10:53:44

جشنواره تلویزیونی مستند فرصت طلایی برای فیلمسازان جوان/ مسیر موفقیت «بازگشت فلامینگوها» از تلویزیون آغاز شد

محمد جواد آرمان مهر کارگردان مستند «بازگشت فلامینگوها» گفت: جشنواره تلویزیونی مستند به دلیل پخش فیلم‌ها در رسانه ملی با مخاطبان میلیونی، فرصت خوبی برای دیده شدن و رقابت سالم فیلم‌های مستند است.

0

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، 

محمد جواد آرمان مهر کارگردان مستند «بازگشت فلامینگوها» است که در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور داشت و موفق به کسب سه تندیس و دیپلم افتخار در بخش‌های پژوهش، کارگردانی و تهیه‌کنندگی شد. او امسال نیز با مستند جدیدش که «فاصله 280» نام دارد، متقاضی حضور در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند شده و در صورت انتخاب این اثر در جشنواره حضور خواهد داشت. 

آرمان مهر درباره تجربه حضور در این رویداد تلویزیونی گفت: جشنواره تلویزیونی مستند یکی از بهترین فرصت‌ها برای مستندسازان به منظور دیده‌شدن آثارشان در سطحی گسترده است. به نظرم، مستند، هنوز آنطور که باید در جامعه ما جا نیفتاده و بدون شک یکی از اقدامات اساسی برای گسترش آن در سطح جامعه نمایش آن برای مخاطبان متعدد است. از این نظر، جشنواره تلویزیونی مستند به دلیل پخش فیلم‌ها در رسانه ملی با مخاطبان میلیونی، فرصت خوبی برای دیده شدن و رقابت سالم فیلم‌های مستند است و به فیلمسازان جوان کمک می‌کند تا در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرند. 
وی اضافه کرد: سال 1401 با مستند «بازگشت فلامینگوها» در در جشنواره تلویزیونی مستند حضور داشتم و فکر می‌کردم این رویداد همانند برخی جشنواره‌های دیگر که عمر کوتاهی دارند و دیگر شاهد برگزاری‌شان نیستیم، ادامه پیدا نکند؛ چرا که تجربه نشان داده با تغییر مدیران، برگزاری جشنواره‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شود، اما اکنون با برگزاری هشتمین دوره از این رویداد و پخش آثار از تلویزیون و شبکه مستند، اعتبار خوبی به مستندسازان اضافه می‌شود. امیدوارم این جشنواره تبدیل به یکی از وظایف روتین شبکه مستند بشود. 
این کارگردان که در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند، با مستند «بازگشت فلامینگوها»، 3 جایزه دریافت کرد، گفت: بعد از این رویداد، فیلمم به چند جشنواره دیگر نیز راه یافت و در جشنواره تخصصی «پاک کن» موفق به کسب مقام دوم کارگردانی در بخش مستند شد. همچنین در شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان نیز دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را گرفت؛ علاوه بر اینها، بازگشت فلامینگوها توانست مجوز اکران در بخش هنر و تجربه را دریافت کند و به همین واسطه در سایت هاشور نیز اکران آنلاین و دیده شد. به نظرم مقدمه موفقیت‌های این فیلم و به چشم آمدن آن، حضور در جشنواره تلویزیونی مستند و اکران گسترده‌اش بود. 
وی درباره حضور این مستند در جشنواره‌های خارجی نیز گفت: در چند جشنواره خارجی ثبت‌نام کرده‌ایم و منتظریم نتایج آنها معلوم شود. البته بازگشت فلامینگوها به تازگی در جشنواره «با انرژی» رتبه اول را کسب کرد. 
آرمان مهر درباره مستند جدیدش که متقاضی حضور در هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند شده، گفت: مستند «فاصله 280» روایت اتفاقاتی است که در حوضه آبریز دریاچه بختگان رخ داده است. این دریاچه از اقلیم فارس تا نیریز را شامل می‌شود و در این مستند بخش مهمی از اتفاقات اجتماعی و رویدادهای این حوضه آبریز را به تصویر کشیده‌ایم. 
وی درباره انتخاب اسم این مستند گفت: در این مستند، 2 منطقه بالادست و پایین دست را نشان می‌‌دهیم که در فاصله 280 کیلومتری هم قرار دارند؛ یکی از این مناطق در اقلیم خشک و بیابانی و دیگری در اقلیم خوش آب و هوا و سرسبز واقع شده است. 
او خاطرنشان کرد: این مستند حدودا 50 دقیقه‌ای، از سال 1395 کلید خورد و امسال به پایان رسید؛ من به همراه سیدحسین آزادی کارگردان مشترک این فیلم هستیم.
هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند به دبیری حسین زارع زاده و در بخش‌های فیلم مستند، مجموعه مستند، عکس و مستندنگاری برگزار می‌شود و مهلت شرکت در آن تا هشتم شهریور ماه تمدید شده است.
انتهای پیام/ن

برچسب ها :

آخرین اخبار

سری جدید مستند «مردمان لب رود» تولید می شود آغاز فصل سوم «بگو بخند» در شبکه نسیم جشنواره تلویزیونی مستند، فیلمسازان غریب را به صحنه می‌آورد/ «بهار نزدیک است» روایت یک آیین سنتی از نوروز قهرمان اسبق کاراته کشور مهمان امروز «مهرگان» شبکه یک سریال «با سال تماس بگیر» به زودی از شبکه تماشا عیدانه فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در روز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) «جشن ماه» شبکه تهران در برج میلاد شبکه فراتر به «جستجوی نمو» می رود ویژه برنامه «چرخ» به مناسبت جشن تحویل سال آموزشی کشور روی آنتن می رود جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در «حسینیه بهشت» «حیات در سیاره ما» در شبکه مستند بازگشت «باغ شادونه» به آنتن شبکه دو همزمان با ولادت نبی اکرم (ص) «گروه فریاد» به شبکه نهال می‌آید حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» زنگ اول مهر در شبکه نمایش به صدا درآمد در شبکه فراتر به «موزه» بروید نشست شناسایی روندهای حاکم بر صنعت «ویدئو به درخواست» برگزار شد «با تمام قلبم» در انتظار شبکه سه جشن آغاز سال تحصیلی با «خونه دوم» از «شهیدانه زیستن» تا «خداحافظ رفیق» در هفته فیلم‌های کوتاه شبکه دو «سینما دو +» مستند ویژه شبکه افق در هفته وحدت بلوغ سینمای دفاع مقدس در دهه 90 تثبیت شد دیدارهای سپاهان و تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا گذری از دل معماری تا دیار عاشقان در ویژه برنامه «وادی» پخش مستند «برای نگار» از شبکه دو سیما / روایتی از هنر و نبوغ بانوی کارآفرین ترکمن از جشن های بازگشایی مدارس تا پویش های مردمی اهمیت امنیت غذایی در تامین سلامت نگاهی به زندگی شاعر پر آوازه ایرانی «برادران» در شبکه مستند شبکه یک همراه با دیگر شبکه ها به استقبال «جشن عاطفه ها» می رود مجید پُتکی به «سرنخ» پیوست شبکه تهران «گشت کنترل حیوانات» راه انداخت «بازخوانی» شبکه قرآن و معارف سیما در هفته وحدت مسابقه تلویزیونی«نوآ»؛ اولین رقابت طراحی و دوخت لباس زنان در تلویزیون پخش مجموعه مستند «بر باد رفته» از شبکه مستند «وقف نامه» در قاب مستند دانشمندان آینده ایران در «زمانه» امشب جشن بازگشایی مدارس با «همشاگردی سلام» رژه «هنگ بردگان» در شبکه یک پخش سریال جدید «نماینده» از شبکه تماشا مستند «میراث نورانی» در قاب شبکه قرآن روایت فعالیت های مختلف مساجد در شبکه قرآن و معارف همراه با تلاوت آیات قرآن کریم و سخنرانی های شبکه قرآن و معارف پخش رقابت الاهلی و پرسپولیس از شبکه ورزش پخش فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از شبکه نمایش سیما بازگشت عموهای محبوب فیتیله‌ای به تلویزیون آنتن گروگان تولید نیست بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در «زمانه» امشب معاون سیما به پشت صحنه بزرگ ترین دکور برنامه کودک تلویزیون رفت «کار خنده» جایی که لبخند پایان ندارد

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها