به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سیما، سلیم غفوری با بیان اینکه از همان روزهای نخستین سال ۱۴۰۳ یعنی در ۱۳ فروردینماه، رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی در دمشق حمله کرد و سردار محمدرضا زاهدی به شهادت رسید، گفت: پس از آن عملیات وعده صادق ۱، شهادت آیتالله رئیسی و انتخابات زودهنگام ریاستجمهوری، شهادت اسماعیل هنیه، عملیات وعده صادق ۲ و شهادت فرماندهان مقاومت، ازجمله سیدحسن نصرالله، سیدهاشم صفیالدین و یحیی سنوار و تجاوز صهیونیستها به خاک جمهوری اسلامی تجربه شد که تمام این اتفاقات در نوع خود بزرگ و پراهمیت بود.
قائممقام معاون سیما با بیان اینکه سازمان صداوسیما در شرایط معمول برای انتخابات ریاستجمهوری از یک سال قبل برنامهریزی میکند، اظهار کرد: برگزاری زودهنگام و ناگهانی چهاردهمین انتخابات ریاستجمهوری برای رسانه ملی کار سادهای نبود؛ چراکه همیشه صداوسیما از یک سال قبل برای انتخابات ریاستجمهوری تدارک میبیند، ولی در این دوره، ظرف ۴۵ روز همه کارها انجام شد و ازمنظر برنامه اقدام، یک عملیات فشرده و دشوار برای رسانه ملی، بهخصوص سیما بود.
وی افزود: با وقوع حوادث متعدد، شبکههای سیما از ابتدای سال تا آخرین روزهای 1403، هر هفته درگیر ماجراهای تازه و اجرای عملیات رسانهای ویژه و پیوسته بودند. اجرای موفق عملیات رسانهای وسیع، نیازمند تمرین و تدارک جدی در شبکهها بود و باید اقدامات بهنگامی صورت میگرفت. بنابراین، همکاران ما سال پرتلاشی را سپری کردند و درمجموع شبکهها توانستند با توجه به امکانات و فرصتی که در اختیار داشتند، اتفاقات خوبی را رقم بزنند.
غفوری ادامه داد: در انتخابات زودهنگام ریاستجمهوری، مرکز تولید و فنی سیما برای مناظرهها و شبکهها برای پوشش انتخابات، اقدامات خاصی انجام دادند که بهنظرم، کاری جهادی و پرزحمت بود و ما امیدواریم مخاطبان صداوسیما در سالی که پشتسر گذاشتیم، از حاصل تلاشهای همکاران رسانه ملی راضی بوده باشند.
در ادامه قائممقام معاون سیما افزود: فکر میکنم مهمترین عامل، تلاش صادقانه همکاران در تمام بخشهای رسانه ملی بود.
بهگفته قائممقام معاون سیما، پس از آغاز دوره تحول در رسانه ملی، اقدام بهنگام و پررنگ شدن نگاه روزنامهنگارانه در سیما تغییرات مثبتی به وجود آورده است. وی دراینخصوص تصریح کرد: در دوره تحول همه شبکهها بستری فراهم کردند تا بتوانند نسبت به حوادث روز واکنش بهموقع و درست داشته باشند. از سال ۱۴۰۱ بستر چنین رویکردی در رسانه ملی ایجاد شد، در سال ۱۴۰۳ هم از نتیجه این اقدام بهره بردیم و در بحرانها و پوشش وقایع متعدد و ناگهانی، توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.
غفوری درخصوص چشمانداز معاونت سیما در سال جدید نیز بیان کرد: برنامهریزیهای بلندمدت ما در معاونت سیما بر مبنای اتفاقات و حوادث صورت نمیگیرد، بلکه بر اساس سیاستگذاریهای کلی و نقشه راه مدنظر در سیماست.
وی تأکید کرد: در سال 1404 برخی از فعالیتهای سیما مانند جریان سریالسازی ادامه خواهد یافت. دراینزمینه، از سال ۱۴۰۱ برنامهریزیهایی شده است. در سال ۱۴۰۳ ثمره برنامهریزی برای ساخت سریال در رسانه ملی را مشاهده کردیم و تولیدات ما توانست رضایت مخاطبان را به دست آورد.
در ادامه، غفوری با اشاره به اینکه برخی از محصولات نمایشی سیما مانند سریال «طوبی»، «مهیار عیار»، «سوجان»، «نون خ»، «زیر خاکی» و… در سال 1403 روی آنتن با اقبال تماشاگران مواجه شدند، عنوان کرد: این سریالها در حدود ۴۰درصد مخاطب داشتند.
قائممقام معاون سیما با ابراز امیدواری از اینکه در سال جدید مجموعههای نمایشی جذابتری روی آنتن سیما برود، گفت: تلاش میکنیم در سال جدید هم رضایت مخاطبان را از نظر برخورداری آنتن از سریالهای باکیفیت و جذاب جلب کنیم.
وی با اشاره به مسئله تمرکززدایی از محتوای شبکههای سیما و پرداخت به روستاهای کشور، نیز اضافه کرد: ازآنجاییکه یکچهارم جمعیت ایران روستانشیناند و در برخی سالها نسبت به روستانشینان در رسانه ملی کمتوجهی شده، این موضوع نیز موردتأکید ماست. در سال ۱۴۰۴ نیز همین گزاره دنبال خواهد شد؛ چراکه مبنا و عهد ما در طراحی چشمانداز آینده و سیاستگذاریهای رسانه ملی، اجراییسازی تمام بندهای موجود در سند تحول و اهداف آن است.
انتهای پیام/ن